• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
دو شنبه 3 دی 1397
کد مطلب : 42056
+
-

حذف طرح زوج و فرد؛ موضوع جلسه هفته آینده شورای ترافیک تهران

ترافیک
حذف طرح زوج و فرد؛ موضوع جلسه هفته آینده شورای ترافیک تهران

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران از بررسی پیشنهاد شهرداری تهران مبنی بر حذف طرح زوج و فرد در جلسه هفته آینده شورای ترافیک تهران خبر داد.
به گزارش همشهری، محسن پورسیدآقایی ظهر دیروز در جمع خبرنگاران با اشاره به جزئیات مصوبه شورا در مورد انتشار 3هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت در حوزه حمل‌ونقل عمومی، گفت: پیشنهاد شهرداری این بود که هزار میلیارد تومان از این اوراق برای توسعه اتوبوس و 2هزار میلیارد تومان نیز برای مترو درنظر گرفته شود، اما با توجه به اصرار شورا 2هزار و 500میلیارد تومان از این اوراق برای مترو و 500میلیارد تومان نیز برای اتوبوس درنظر گرفته شد. معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران ادامه داد: مجوز این اوراق برای سال1397 است و باید رایزنی‌هایمان را برای انتخاب بانک عامل و ارائه تضامین از سوی شهرداری تهران انجام دهیم.

پورسیدآقایی عنوان کرد: درست است که نتوانستیم از هزار و 300میلیارد تومان اوراق مشارکت سال قبل به‌دلیل مشکلاتی استفاده کنیم، اما در هر صورت باید تلاش کنیم و با ابلاغیه وزارت کشور و تضامین شهرداری به بانک‌ها، بتوانیم از این 3هزار میلیارد تومان استفاده کنیم. به گفته معاون حمل‌ونقل شهرداری تهران این اوراق با تضمین 50درصدی دولت در اصل و سود پول منتشر می‌شود. وی با اظهار امیدواری نسبت به اینکه بتوانیم در بودجه سال1397 از این 3هزار میلیارد تومان استفاده کنیم، در پاسخ به سؤالی در مورد حذف طرح زوج و فرد گفت: پلیس گفته که هنوز این طرح به تصویب نرسیده و ما نیز نگفتیم که این طرح به تصویب رسیده است. هفته آینده پیشنهاد ما در مورد حذف طرح زوج و فرد در دستور کار شورای ترافیک تهران قرار خواهد گرفت و در آنجا به بیان نظرات خود می‌پردازیم.

پورسیدآقایی در پاسخ به این سؤال که چرا با آنکه این طرح به تصویب نرسیده آن را رسانه‌ای کردید، عنوان کرد: چرا ما باید اول طرحی را تصویب کنیم و بعد آن را رسانه‌ای کنیم؟ ما طرح را اعلام می‌کنیم تا نقطه‌نظرات کارشناسان، مردم و رسانه‌ها را بگیریم و در این مدت نیز فضا کاملا مطلوب بود؛ به‌گونه‌ای که همه کارشناسان، رسانه‌ها و... اظهارنظرات منفی و مثبتی داشتند و ما حتما در بررسی این طرح این نقطه‌نظرات را ملاک قرار خواهیم داد. نکته مهم این است هر ارگانی که در شورای ترافیک است یک رأی دارد و می‌تواند پس از ارائه‌ نظرات کارشناسی رأی خود را بدهد. معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران در پایان در مورد کور شدن خط3 مترو بر اثر ساخت اطلس‌مال، خاطرنشان کرد: قرار بود زیر اطلس‌مال ایستگاه متروی نیاوران ساخته شود و حالا این ساختمان ساخته شده، اما ایستگاه مترویی در کار نیست و با اینکه حدود 200متر تونل در این مسیر قرار دارد، امکان ادامه‌ این مسیر وجود ندارد و انشعاب خط3 به سمت نیاوران مسدود شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید