• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
دو شنبه 25 دی 1396
کد مطلب : 4175
+
-

تسلیت رهبر معظم انقلاب درپی جان‌باختن کارکنان کشتی نفتکش

دولت امروز را عزای عمومی اعلام کرد

رهبر معظم انقلاب اسلامی با صدور پیامی حادثه تلخ و دلخراش جان باختن کارکنان کشتی نفتکش را تسلیت گفتند. در متن پیام حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، آمده است: حادثه‌ تلخ و دلخراش جان باختن کارکنان کشتی نفتکش بر اثر آتش‌سوزی و غرق را، که حقاً مصیبت‌بار و تأثرانگیز است به خانواده‌های عزادار و بازماندگان آن عزیزان صمیمانه تسلیت عرض می‌کنم و تسلی و آرامش دل‌های غمگین آنان را از خداوند متعال مسألت می‌نمایم. آن عزیزان در راه انجام وظیفه و خدمت به کشورِ خود جان باخته‌اند و این افتخار بزرگی است که شاید بتواند سنگینی بار این غم را کاهش دهد و دل‌های مصیبت‌دیدگان را آرامش بخشد. از خداوند متعال رحمت و مغفرت بر آنان و صبر و اجر برای بازماندگان مسألت می‌کنم.

 هیأت دولت هم با صدور بیانیه ای، امروز دوشنبه 25 دی‌ماه 96 را عزای عمومی اعلام کرد. به گزارش ایرنا، حسن روحانی، رئیس جمهور نیز با صدور پیام تسلیت، اعلام کرد: هم‌اکنون لازم است اولویت اصلی بر شناسایی و تعیین هویت جان باختگان و کاهش آلام خانواده‌های این عزیزان متمرکز باشد.

تسلیت شهردار و شورای شهر 

 محمدعلی نجفی شهردار تهران نیز در پیام تسلیتی به‌مناسبت حادثه تلخ نفتکش سانچی در اینستاگرامش نوشت:جدال آتش و آب، عجیب دل را می‌سوزاند. ضایعه جان‌باختنِ ۳۲ تن از پرسنل و خدمه کشتی نفتکش «سانچی» را به خانواده این دریادلان تسلیت عرض می‌نمایم. شورای شهر تهران نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: خانواده‌های داغدار، کارکنان بازمانده نفتکش سانچی و ملت ایران، دی ماه سال ۱۳۹۶ هم مانند سال گذشته که با آتش‌سوزی و ریزش ساختمان پلاسکو همراه بود، با پیشامد ناگوار نفتکش سانچی کیلومتر‌ها دور‌تر از آب‌های ایران، رنگ و بوی غم و اندوه به خود گرفت. شهادت ۳۲ تن از کارکنان نفتکش سانچی غم سنگینی بر قلب‌هاست که تحمل آن به همراهی و بردباری یک ملت نیاز دارد. اعضای شورای اسلامی شهر تهران با تسلیت این پیشامد جانسوز به بازماندگان و خانواده‌های آسیب‌دیده، برای شهیدان سرافراز آن علو درجات را مسئلت دارند و خودشان را در  غم بزرگ ملت ایران شریک می‌دانند.

این خبر را به اشتراک بگذارید