• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
شنبه 1 دی 1397
کد مطلب : 41724
+
-

شهردار، میهمان یلدای کودکان شهر

شهردار تهران از آمادگی پایتخت برای بارش‌های زمستان خبر داد

شهر
شهردار، میهمان یلدای کودکان شهر

محمد سرابی | خبر‌نگار

در آخرین روز پاییز کودکان   بی‌سرپرست و توان‌یابان خیریه بهشت امام رضا (ع) میزبان شهردار تهران بودند. پیروز حناچی در این روز به دیدار مددجویان رفته بود، قشری ازشهروندان که شب‌های سرد سال را به امید گرمای محبت نیکوکاران می‌گذرانند و در هر سطح و توانایی نیازمند توجه مسئولان و متولیان جامعه هستند. در این دیدار زهرا صدراعظم نوری عضو شورای شهر و علی ربیعی وزیر سابق کار و امور اجتماعی نیز شهردار را همراهی می‌کردند.
شهردارهمچنین از مرکز توانبخشی و نگهداری توان‌یابان واقع در منطقه ۱۸ بازدید کرد اما مهمترین اقدام شهری او هماهنگی میان‌ارگان‌هایی بود که باید به مقابله با سرمای روز‌های بعد از شب یلدا بروند. سال‌هاست که سرما و یخبندان شدید در زمستان تهران بروز نمی‌کند اما سازمان‌های مسئول و مخصوصا شهرداری هر سال علاوه بر آمادگی نیرو‌های خود، هماهنگی لازم با بقیه نهاد‌ها را ایجاد می‌کنند تا شهر آماده مقاومت در مقابل بارش برف و یخ‌زدگی معابر باشد. در سال‌های گذشته چند مورد متوقف شدن جریان ترافیک در هنگام بارش برف رخ داده بود که باعث انتقاد‌هایی از عملکرد شهرداری شد. تلاش شهرداری برای کسب آمادگی لازم پیش از نخستین روز‌های زمستان نیز به همین دلیل است.

«رزمایش بزرگ طرح زمستانی تهران بزرگ» نیز بخشی از این آمادگی بود که با حضور ارگان‌های مختلف شهری در بوستان ولایت برگزار شد. در این رزمایش بخشی از خودرو‌ها و تجهیزات مورد استفاده در هنگام بارندگی به نمایش گذاشته شد. از نکات جالب در این برنامه نمایش آمادگی نیروی ویژه پلیس بود که ارتباط چندانی با فعالیت‌های مورد نظر نداشت. کاهش بارندگی و در عین حال نیاز به آمادگی برای مقابله با بارش‌ها نکته‌ای بود که شهردار تهران هم در صحبت‌های خود به آن اشاره کرد. پیروز حناچی گفت: کشور ما از نظر آب و هوایی در منطقه خشک قرار دارد. گذشتگان ما حتی در کتیبه‌های باستانی از خداوند می‌خواهند که این سرزمین را از خشکسالی محفوظ بدارد اما به‌خاطر تغییرات آب و هوایی شرایط بارش در کشور ما تغییر کرده به‌طوری که سال گذشته بارش در برخی نقاط کشور در 50سال اخیر بی‌سابقه بوده و میزان بارندگی‌های اخیر نیز از میانگین بلندمدت بارندگی بیشتر بوده است. با توجه به شرایط جدید، باید آمادگی لازم برای مقابله با سیل و بارندگی‌های شدید را داشته باشیم.

شهردار بر آمادگی شهرداری برای مقابله با بحران ناشی از بارندگی در تهران تأکید کرد و گفت: به‌دلیل اقداماتی که در چند‌ماه گذشته انجام شد، شاهد بودیم که در بارندگی‌های اخیر در هیچ نقطه‌ای از تهران آبگرفتگی نداشتیم. با این حال برگزاری مانور برای آمادگی بیشتر همواره مورد نیاز است و باید در این زمینه هوشیار باشیم.

استاندار تهران نیز در این مراسم با بیان اینکه چهارمین کشور بلاخیز‌ در آسیا هستیم، گفت: تهران در معرض ۲۵ نوع حادثه قرار دارد و امیدوارم با تدابیری که اندیشیده شده بتوانیم شرایط بهتری را برای مردم در مواقع بحرانی فراهم کنیم.

انوشیروان محسنی‌بندپی در رزمایش بزرگ طرح زمستانه با تقدیر از شهرداری تهران و سایر نهادهای دست‌اندرکار در زمینه‌ مقابله با بحران گفت: با تلاش‌های شهرداری کانال‌های آب تهران می‌تواند هر ثانیه ۶ هزار لیتر آب را از سطح خیابان‌ها تخلیه کند. با تلاش نیروی انتظامی نیز تصادفات در شراط بارندگی کاهش یافته است و تمام این اخبار نوید شرایط بهتر را می‌دهند.

لایروبی نهر‌های درون شهر برای هدایت آب باران از ماه‌ها قبل آغاز شده بود و به همین دلیل هم چند بارندگی پاییز در پایتخت باعث آبگرفتگی نشد اما بخش مهم دیگری از آمادگی در مقابل بارش برف به عملکرد پلیس راهور ارتباط پیدا می‌کند. رئیس پلیس راهور تهران در این‌باره گفت: بیش از ۱۰هزار وسیله‌‌نقلیه و ۳۰ هزار نیرو با امکانات ویژه در مجموعه پلیس، شهرداری، اورژانس، امداد و نجات و سازمان راهداری در استان تهران و شهر تهران آماده خدمت‌رسانی در این طرح هستند.

سردار محمدرضا مهماندار افزود: سال گذشته برف سنگینی در پایتخت آمد که بسیاری از نیروهای یگان امداد به کمک مردم شتافتند که در این زمینه جای تقدیر و تشکر دارد و امسال برای نخستین‌بار است که در تهران بزرگ رزمایش مشترک با موضوع طرح زمستانی برگزار می‌شود.

برف‌روبی و مقابله با آبگرفتگی در شهر تهران نیازمند آماده‌باش گروه بزرگی از نیرو‌های خدمات شهری است تا در هنگام وقوع بارندگی‌ بتوانند به سرعت به نقاط اصلی معابر دسترسی داشته باشند. درست در آخرین روز آذر اداره هواشناسی تهران اعلام کرد که پایتخت در معرض کاهش دمای هوا و بارندگی قرار دارد.

   بازدید از میدان میوه و تره‌بار

شهردار پایتخت صبح آخرین روز آذرماه از میدان میوه و تره‌بار صادقیه بازدید کرد. پیروز حناچی در این بازدید که به مناسبت بررسی  روند خدمت‌رسانی سازمان میادین میوه‌و‌تره‌بار در آستانه شب یلدا انجام شد این مناسبت را به شهروندان تبریک گفت و از خدمات سازمان میادین قدردانی کرد.  دیگر برنامه شهردار تهران در این روز شرکت در جلسه مجمع ۵۱نفره امید (متشکل از ۳۰نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی و ۲۱ عضو شورای شهر تهران) با حضور استاندار جدید تهران بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید