• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
پنج شنبه 29 آذر 1397
کد مطلب : 41687
+
-

والیبال در دستان داورزنی

والیبال در دستان داورزنی

محمدرضا داورزنی دوباره والیبال را در دست گرفته است. حضور پررنگ او در مجمع سالانه فدراسیون این موضوع را تأیید می‌کند.
نزدیک به 2 هفته از برکناری احمد ضیایی از ریاست فدراسیون به بهانه قانون منع حضور مدیران بازنشسته در پست‌های دولتی، می‌گذرد و سه‌شنبه نخستین فرصت بعد از این برکناری بود تا والیبالی‌ها دور هم جمع شوند. صبح سه‌شنبه قرار بود روسای هیأت‌ها جلسه آشنایی با افشین داوری، سرپرست فدراسیون داشته باشند. غیبت بیش از 20 رئیس هیأت و حضور تنها 12نفر در این جلسه، به شایعات دامن زد؛ اینکه غایبین در اعتراض به برکناری ضیایی در این جلسه حاضر نشده‌اند اما این شایعه چندان دوام نیاورد. در روز بارانی تهران و تأخیر پروازها طبیعی بود که همه نتوانند سر ساعت 9صبح تهران باشند. عصر مجمع با سه، چهار غایب برگزار شد و روسای هیأت‌ها هم نه اعتراضی به برکناری ضیایی داشتند و نه حتی نامی از او بردند. روسای هیأت‌ها یا صحبتی نکردند یا همان حرف‌های همیشگی را مطرح کردند؛ اینکه چرا در سفرهای خارجی کسی از هیأت‌ها تیم‌ها را همراهی نمی‌کند یا اینکه چرا بودجه کم است و... .
اما این مجمع بهترین فرصت را برای یک نفر فراهم کرد تا نشان دهد که هنوز هم قدرت والیبال در دستان اوست؛ محمدرضا داورزنی مردی  که به‌خاطر حضور در معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش از والیبال کنار رفت.
این مجمع را در نبود دبیر و نایب‌رئیس فدراسیون، وزارت ورزش برگزار کرد. داوری به‌عنوان سرپرست فقط نقش خوشامدگو را داشت و داورزنی بود که مجمع را به‌دست داشت. هرچند او مستقیم درباره ضیایی چیزی نگفت ولی در صحبت‌هایش مسائلی را مطرح کرد که می‌شد از آن زیر سوال بردن دوره کوتاه رئیس برکنار شده والیبال را برداشت کرد. داورزنی از بدهی 6میلیاردی یکی از اپراتورهای تلفن همراه، اسپانسر اصلی فدراسیون صحبت کرد؛ اینکه باید از راه‌های قانونی پیگیر این بدهی شد.
داورزنی برای نشان‌دادن افت والیبال از مقام معظم رهبری خاطره‌ای نقل کرد: «در جلسه‌ای خدمت ایشان بودیم که در پایان جلسه مقام معظم رهبری من را صدا کردند و از من پرسیدند که آیا حواس شما به والیبال است و سپس موضوعاتی را درباره افت والیبال مطرح کردند که این موضوع اهمیت کار ما را نشان می‌دهد». یا در انتقاد از اتفاقاتی که ماه‌های اخیر در والیبال افتاده بود، مدعی شد: «فضایی که در والیبال ایجاد شده بود، باعث شد تا همه مردم احساس خطر کنند و رهبری در دیداری با ورزشکاران درباره والیبال صحبت کرد». داورزنی حتی از راه‌اندازی والیبال برفی هم صحبت کرد و با انتقاد از اینکه چرا والیبال برفی به فراموشی سپرده شده، وعده داد که زمستان امسال مسابقات این رشته در یکی از پیست‌های اسکی برگزار شود.
فقط در مجمع نبود که داورزنی نقش نفر اول والیبال را به‌خود گرفته بود. به‌نظر می‌رسد امور فدراسیون هم بیشتر از آنکه زیرنظر داوری باشد، با نظر داورزنی انجام می‌شود. گفته می‌شود آشنانبودن داوری با والیبال و حتی افراد حاضر در این رشته یکی از دلایلی است که او را بیش از حد به داورزنی وابسته کرده است. حتی شایعه شده که انتخاب دبیر فدراسیون هم با مشورت خود داورزنی خواهد بود. با چند نفر از افراد مورد نظر، خارج از فدراسیون صحبت‌هایی شده است و امروز و فرداست که یکی از آنها به‌عنوان دبیر معرفی شوند.
داورزنی تا برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون فرصت قدرت‌نمایی دارد. پنج، شش نفر از روسای هیأت‌ها به‌دلیل بازنشسته‌بودن، کنار گذاشته شده‌اند هرچند گفته می‌شود این قانون شامل حال روسای هیأت‌ها نمی‌شود. با این حال برای برگزاری مجمع انتخاباتی باید تکلیف روسای هیأت‌ها مشخص شود. ثبت‌نام از نامزدها و تأیید صلاحیت آنها نزدیک به 2‌ماه وقت‌ می‌برد. در این شرایط به‌نظر نمی‌رسد تا پایان سال مجمعی برگزار شود. از حالا گمانه‌زنی‌ها هم بر این است که یکی از نزدیکان به داورزنی برنده انتخابات آینده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید