• جمعه 31 فروردین 1403
  • الْجُمْعَة 10 شوال 1445
  • 2024 Apr 19
پنج شنبه 29 آذر 1397
کد مطلب : 41639
+
-

با اعلام مدیرعامل شهر سالم شهرداری اتفاق می‌افتد

ارائه خدمات تخصصی درمانی به مناطق کم برخوردار تهران

ارائه خدمات تخصصی درمانی به مناطق کم برخوردار تهران

مجید جباری/خبرنگار

ارائه خدمات درمانی به ساکنان نواحی کم‌برخوردار تهران از ضرورت‌هایی است که  طی سال‌های اخیر،به‌ویژه در دوره مدیریت شهری جدید به آن پرداخته شده است. به‌رغم همه تلاش‌های صورت‌گرفته در این مناطق اما هنوز هم کم برخوردار‌های پایتخت نیازمند رسیدگی و توجه بیشتر از طرف سازمان‌ها و نهاد‌های حوزه سلامت و درمان هستند. موضوعی که حمید چوبینه، مدیرعامل شرکت شهر سالم شهرداری تهران به آن اشاره کرد و از بهبود وضعیت درمانی و افزایش خدمات در درمانگاه‌های شهرداری به‌ویژه مناطق کم برخوردار شهر خبر داد.
او در نشست با خبرنگاران در سالن پذیرایی بوستان در این‌باره گفت: این کار را با تنوع تخصص‌های مختلف و افزایش ساعات پذیرش انجام داده‌ایم. 
همچنین ساعات و تنوع خدمات درمانگاه‌های منطقه 17و 19را افزایش داده‌ایم. تنوع در تخصص‌ها هم از موضوعات دیگری است که شهر سالم آن را پیگیری می‌کند. همچنین در منطقه ۲۰،  ساعت پذیرش بیماران تا ساعت۲۴ افزایش یافته و در منطقه ۸،  شبانه‌روزی شده است. در منطقه ۱۰ هم توسعه خدمات و راه‌اندازی داروخانه‌ها و آزمایشگاه‌ها را داشتیم.
چوبینه با اشاره به اقدامات شرکت شهر سالم در حوزه کودکان کار گفت: 18مرکز درمانی شهرداری تهران روزانه 5کودک کار را رایگان معاینه و درمان می‌کنند. همچنین با شهرداران مناطق4،  8،  13،  و 18هماهنگی‌های لازم را داشته و آماده‌ایم که در حوزه ایجاد مراکز درمانی سلامت‌محور به‌عنوان تسهیلگر در کنار سرمایه‌گذاران باشیم. برای این منظور از رسانه‌ها می‌خواهیم درخصوص شناسایی و معرفی این کودکان شرکت شهر سالم را یاری کنند.

راه‌اندازی راه مرکز جامع آسم و آلرژی
راه‌اندازی راه مرکز جامع آسم و آلرژی در آینده نزدیک از سوی شهر سالم موضوع دیگری بود که چوبینه از آن خبر داد. او همچنین با اشاره به مرکز جامع تشخیص و پیشگیری از سرطان که قرار بود از سوی این شرکت راه‌اندازی شود گفت:احداث این مرکز در حال پیگیری است. زیرا ابتلا به سرطان در کشور ما افزایش پیدا کرده که یکی از دلایل آن می‌تواند استفاده کمتر از محصولات ارگانیک باشد. البته این بیماری نسبت به جمعیت ما در مقایسه با سایر کشورها خیلی بالا نیست اما باید به فکر باشیم و همواره پیشگیری را در دستور کار قرار دهیم. همچنین مرکز طب کار و پایش سلامت کارکنان شهرداری تهران نیز به‌صورت دائمی و به‌زودی از دیگر برنامه‌هایی است که در دستور کار قرار دارد. چوبینه با بیان اینکه در تمام واگذاری‌ها و مشارکت‌پذیری‌ها فراخوان‌های عمومی را با رویکرد شفاف‌سازی‌ منتشر کردیم تا شرکای خوبی پیدا کنیم،  گفت: بیشتر وقت و انرژی شرکت شهر سالم درحالی‌که باید به سمت کارکنان شهرداری تهران معطوف باشد به ارائه خدمات برای آحاد مردم است.
خلاصه موارد دیگری که چوبینه دیروز اعلام کرد را در زیر می‌خوانید
  4230مهاجر غیرایرانی به‌خصوص اتباغ افغان،  پایش سلامت و رایگان درمان شده‌اند.
  16هزار پاکبان شهرداری تهران طی 9‌ماه اخیر پس از پایش سلامت،  برای آنان شناسنامه سلامت صادر شده است.
  2500کارگر پاکبان شهرداری تهران گرفتار بیماری‌هایی هستند که سایر نهادها و خیرین می‌توانند برای درمان آنها پای کار بیایند.
  300درصد سرمایه‌ و درآمد شرکت شهر سالم در یک سال گذشته رشد داشته است.
  60میلیارد تومان از 80میلیارد تومان بدهی‌های انباشت شرکت شهر سالم به بیمارستان‌ها در 9‌ماه اخیر تسویه شد.
  50درصد از طلب داروخانه‌های طرف قرارداد با شهرداری تهران ظرف یک سال گذشته به صفر رسیده است.
   45درصد مدیران انتصابی در شهر سالم را جوانان،  37درصد را بانوان و 29درصد را هم ایثارگران،  جانبازان و خانواده شهدا تشکیل می‌دهند.
  مراجعه حضوری پزشک خانواده به منزل سالخوردگان، بازنشستگان و کارکنان شهرداری تهران در دستور کار قرار دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید