• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
پنج شنبه 29 آذر 1397
کد مطلب : 41637
+
-

استرداد اخلالگر

نام این فرد در جریان دستگیری‌های سال 95 فساد بانک ملت مطرح شده بود

خبر روز گذشته وزیر اطلاعات از دستگیری یک مفسد بانکی تکه‌های پازل فساد بزرگ بانک ملت را کامل‌تر کرد. سازمان اطلاعات سپاه تیرماه سال 95 اقدام به دستگیری علی رستگار سرخه‌ای، مدیرعامل معزول بانک ملت کرد و پس از آن عباس جعفری دولت‌آبادی با اعلام اینکه موضوع این پرونده جابه‌جایی 800میلیارد تومان است، گفته بود: «4نفر از متهمان پرونده بازداشت شدند اما چند متهم در خارج از کشور به‌سرمی‌برند.» براساس گزارش ایسنا، محمود علوی، وزیر اطلاعات روز چهارشنبه اعلام کرد: «یک اخلالگر اقتصادی که از کشور گریخته بود با اقدامات پیچیده اطلاعاتی دستگیر و به کشور بازگردانده شد.» 
به گفته علوی «متهمه شیرین.ن سال گذشته معادل 800میلیارد تومان در قالب ارزهای رایج از یکی از بانک‌های کشور اختلاس کرده و به خارج از کشور متواری شده بود. این متهمه با تغییر هویت و اخذ پاسپورت یکی از کشورها بیش از یک سال از چنگ قانون فراری بود که با اقدامات پیچیده اطلاعاتی دستگیر و به کشور بازگردانده شد.» خبرگزاری تسنیم مردادماه سال95در تشریح جزئیات بیشتر این پرونده به حضور 2زن در این پرونده اشاره کرده بود که 600میلیارد تومان از پول بیت‌المال را با خود از کشور خارج کرده‌اند و متواری هستند. یکی از متهمان زن هندی بود و متهم دیگر همسر یکی از بدهکاران بزرگ بانکی معرفی شده بود که 350میلیارد تومان از اموال بیت‌المال را برداشته و فرار کرده بود. شیرین.ن براساس گزارش‌های رسانه‌ای متعدد همین فرد اخیر است.
پرونده فساد بانک ملت در سال95به‌علت تقارن با ماجرای افشای حقوق‌های نجومی اشتباهاتی را در علت بازداشت‌ها رقم زده بود. بر همین اساس نیز یک روز پس از اعلام خبر دستگیری‌ها، سرلشکر جعفری، فرمانده کل سپاه در توضیحی بیشتر درباره این دستگیری، منحصر بودن اتهام رستگار سرخه به موضوع حقوق‌های نجومی را از اساس رد کرد و از مسئله بالاتری سخن گفت. فرمانده کل سپاه گفت: مردم تصور می‌کنند این دستگیری در رابطه با دریافت حقوق‌های نجومی بوده است؛ قطعاً دریافت آن حقوق‌ها یکی از تخلفات بوده است اما فرد مذکور به‌دلیل حضور در یک فساد اقتصادی بزرگ‌تر دستگیر شده است. یکی دیگر از متواریان این پرونده نیز 3هزار و 700میلیارد تومان وام با سود 2درصد گرفته و از کشور فرار کرده بود. محسنی‌اژه‌ای، سخنگوی قوه قضاییه درباره میزان بدهی این فرد با نام اختصاری «ش.م» گفته بود: «از اینکه این فرد چه‌مقدار تسهیلات گرفته الآن اطلاع دقیق ندارم، اما معوقات تسهیلات وی یک‌هزار و 200میلیارد تومان است و بعد از این معوقات نیز تسهیلات ارزی دریافت کرده بود که اگر به ریال تبدیل کنیم یک‌هزار و 200میلیارد تومان می‌شود و در مجموع 2هزار و 400میلیارد تومان معوقات قبلی و بعدی این فرد است.»

این خبر را به اشتراک بگذارید