• جمعه 31 فروردین 1403
  • الْجُمْعَة 10 شوال 1445
  • 2024 Apr 19
چهار شنبه 28 آذر 1397
کد مطلب : 41499
+
-

مدیران، خودروی شخصی را کنار گذاشتند

بارش باران روز گذشته نیز نتوانست طرفداران سه‌شنبه‌های بدون خودرو را در استفاده از حمل‌ونقل عمومی منصرف کند

گزارش
مدیران، خودروی شخصی را کنار گذاشتند

سیدمحمد فخار | خبر‌نگار

دیروز معابر تهران برای آنها که با خودروی شخصی تردد می‌کردند، به‌علت بارش مستمر باران ترافیک سنگینی داشت اما در وعده‌ای دیگر از سه‌شنبه‌های بدون خودرو، برخی شهروندان و مدیران، خودرو را در پارکینگ خانه رها کردند و با حمل‌ونقل عمومی تردد کردند یا تا محل کار خود رکاب زدند. پیروز حناچی، شهردار تهران که پیش از این 3هفته با دوچرخه و اتوبوس به شهرداری رفته بود، در چهارمین سه‌شنبه بدون خودرو از خیابان آزادی تا خیابان بهشت، با تاکسی به محل کار خود رفت. معصومه ابتکار، معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با پیوستن به ایده سه‌شنبه‌های بدون خودرو و حمایت از حرکت شهردار تهران، با مترو به سرکار رفت. دیروز همزمان با سه‌شنبه بدون خودرو، تعدادی مدیران حمل‌ونقل شهری کشور نیز در تهران هم‌رکاب شدند. مهدی جمالی‌نژاد، معاون وزیر کشور نیز در این مراسم شرکت کرد و همراه برخی مدیران وزارت کشور، از میدان فاطمی تا بوستان لاله تهران را رکاب زدند.

سهیلا صادق‌زاده، شهردار، مدیران و پرسنل شهرداری منطقه 10نیز با حمایت از کمپین «سه‌شنبه‌های بدون خودرو» مسیر ساختمان منطقه تا سازمان آتش‌نشانی را در صبح بارانی پیاده طی کردند. همچنین ندا شهرزاد، سرپرست سازمان ورزش به کمپین سه‌شنبه‌های بدون خودرو پیوست و با استفاده از مترو عازم محل کار خود شد. همچنین وحیدرضا محمدی، شهردار منطقه 15در راستای اجرای کمپین سه‌شنبه‌های بدون خودرو با استفاده از اتوبوس BRT به محل کار خود رفت. متروسواری سیدعلی مفاخریان، شهردار منطقه ٩ نیز ازجمله رخدادهای همراهی مدیران با حناچی برای سه‌شنبه‌های بدون خودرو بود. سفیر سوئیس در تهران نیز روز سه‌شنبه با دوچرخه به محل کار خود رفت. صفحه رسمی توییتر سفارت سوئیس با انتشار تصویری از سفیر این کشور که روز سه‌شنبه با دوچرخه به محل کار خود آمده بود، نوشت: سفارت سوئیس در تهران به کمپین «سه‌شنبه‌های بدون خودرو» پیوست. امروز، کارکنان سفارت، پیاده یا با وسیله نقلیه عمومی و دوچرخه به سر کار آمدند.

دوچرخه‌ها هم آمدند

دیروز صبح ٣٠٠ دوچرخه اشتراکی هوشمند وارد خیابان‌های تهران شدند. رسول کشت‌پور، شهردار منطقه ۲ در این رابطه گفت: باید بتوانیم استفاده از دوچرخه‌های اشتراکی را سرلوحه کار خود قرار دهیم. با توجه به شرایط تهران باید حمل‌ونقل سبک را توسعه دهیم و بر همین اساس برای نخستین‌بار دوچرخه‌های اشتراکی هوشمند در منطقه ۲ افتتاح می‌شوند. شهروندان می‌توانند با نصب یک اپلیکیشن از دوچرخه‌های اشتراکی استفاده کرده و بعد آنها را در شهر رها کنند و از طریق اتاق کنترل نیز فعالیت این دوچرخه‌ها رصد می‌شود. براساس آمارها، تا دیروز ۱۳ هزار نفر اپلیکیشن دوچرخه اشتراکی را نصب کرده‌اند. هزینه نیم ساعت استفاده از این دوچرخه‌ها، ۱۵۰۰ تومان است و برای استفاده از آن باید 159هزار تومان حساب کاربری شارژ شود.

شهرداری دوچرخه اشتراکی را گسترش دهد

 اعضای شورای شهر تهران از شهردار پایتخت خواستند زمینه بهره‌گیری از دوچرخه‌های اشتراکی را گسترش دهد. حجت نظری، رئیس کمیته مشارکت‌های مردمی شورای اسلامی شهر تهران در این‌باره گفت: باید به سمت استفاده از طرح‌هایی نظیر دوچرخه‌های اشتراکی برویم تا استفاده از خودروهای شخصی کاهش یابد. امروز در منطقه 2 ایستگاه‌های دوچرخه اشتراکی افتتاح شد که اتفاق مبارکی است. به‌نظرم اگر اینگونه طرح‌ها حمایت شود و مدیریت شهری موانع موجود را برطرف کند، می‌توان به کاهش استفاده از خودروهای شخصی امیدوار بود و شهروندان به استفاده بیشتر از دوچرخه و حمل‌ونقل عمومی روی بیاورند. محسن هاشمی‌رفسنجانی، رئیس شورای شهر تهران نیز در این‌باره گفت: باید مراقب باشیم که حمل‌ونقل ریلی را فراموش نکنیم. هم‌اکنون متروی تهران حجم انبوهی از مسافران را جابه‌جا می‌کند و باید هرچه بیشتر به این مد حمل‌ونقلی توجه کنیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید