• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
سه شنبه 27 آذر 1397
کد مطلب : 41351
+
-

هشدار کره‌شمالی درباره توافق هسته‌ای با آمریکا

جهان نما
هشدار کره‌شمالی درباره توافق هسته‌ای با آمریکا

کره‌شمالی به آمریکا درباره تحریم چند شخصیت رده‌بالای این رژیم هشدار داده و گفته است که این اقدامات تحریک‌آمیز، می‌تواند روند خلع سلاح هسته‌ای شبه جزیره کره را به خطر بیندازد.

به گزارش گاردین، در بیانیه‌ای که تلویزیون دولتی کره‌شمالی آن را منتشر کرده، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا به‌خاطر تمایلش برای بهبود روابط بین واشنگتن و پیونگ‌یانگ مورد تمجید قرار گرفته اما وزارت خزانه‌داری آمریکا به‌خاطر تحریم 3مقام کره‌شمالی، به تلاش برای «مسدود کردن مسیر خلع‌سلاح هسته‌ای شبه جزیره کره برای همیشه» متهم شده است. کره‌شمالی، در این بیانیه، بر خواست خود برای پیشبرد گام به گام روابط دو کشور و اعتمادسازی طرف آمریکایی تأکید کرده است. این بیانیه همچنین تأکید کرده است که آمریکا قطعا در محاسبات خود اشتباه کرده که فکر می‌کند می‌تواند با فشار اقتصادی بیشتر رژیم کره‌شمالی را وادار کند که برنامه سلاح‌های هسته‌ای خود را رها کند.

بعد از ملاقات تاریخی ترامپ و کیم جونگ اون در انتهای بهار در سنگاپور و امضای یک بیانیه مبهم توسط 2رهبر، پیشرفت در مذاکرات دو طرف بسیار کند بوده است. قرار بود حدود یک‌ماه و نیم پیش مایک پمپئو وزیر امورخارجه آمریکا در نیویورک با کیم یونگ چول همتای خود ملاقات کند که این برنامه لغو شد و هنوز زمان برگزاری آن اعلام نشده است.

یکی از 3نفری که به اتهام نقض حقوق بشر توسط آمریکا تحریم شده‌اند، ژو ریونگ هائه یکی از نزدیکان رهبر کره‌شمالی است.

این بیانیه همزمان با برگزاری مراسم عظیم ادای احترام به کیم جونگ ایل پدر رهبر فعلی کره و رهبر سابق این کشور برگزار شد. ده‌ها هزار نفر در سالروز مرگ رهبر سابق کره‌شمالی، در بنای یادبود او در تپه مانسو جمع شدند و علاوه بر اهدای گل به مجسمه عظیم او، به رهبر فعلی کره‌شمالی ابراز وفاداری کردند.

این خبر را به اشتراک بگذارید