• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
سه شنبه 27 آذر 1397
کد مطلب : 41320
+
-

جاعلان 10هزار تومانی دستگیر شدند

کشف چند اسکناس تقلبی در مخفیگاه یک سارق خودرو موجب برملا‌شدن فعالیت اعضای باند جعل اسکناس و کشف چند میلیون اسکناس 10هزار تومانی تقلبی شد. به گزارش همشهری،  چندی قبل مأموران کلانتری 128تهران‌نو در جریان تحقیق درباره چند مورد سرقت لوازم داخل خودرو در شرق تهران، موفق به دستگیری متهمی شدند. در بازرسی از خودروی این متهم علاوه بر کشف اموال مسروقه،  12گوشی تلفن همراه،  9قطعه اسکناس جعلی 5هزار تومانی و تعدادی مدارک هویتی نیز کشف شد. همچنین معلوم شد خودرویی که متهم در اختیار دارد نیز مدتی قبل در قم سرقت شده است. در این شرایط وی تحت بازجویی قرار گرفت و ضمن اقرار به سرقت خودرو، مدعی شد اسکناس‌های جعلی را از یکی از دوستانش گرفته است. در این شرایط مأموران دوست متهم را بازداشت کردند.

در مخفیگاه این متهم نیز مقدار زیادی لوازم سرقتی خودرو مثل باند،  پخش صوت و آمپلی‌فایر کشف شد و وی به‌دست داشتن در 30فقره سرقت لوازم داخل خودرو با همدستی یکی از دوستانش اعتراف کرد اما او هم گفت اسکناس‌های جعلی را از دوست دیگرش گرفته است. ماموران هر لحظه به جاعل اسکناس‌ها نزدیک‌تر می‌شدند تا اینکه سرانجام موفق شدند 2جاعل اصلی اسکناس‌ها را در خانه‌ای در خیابان دماوند دستگیر کنند. در بازرسی از مخفیگاه جاعلان 17میلیون تومان اسکناس جعلی 10هزار تومانی، چندین فقره چک پول جعلی، دستگاه چاپ اسکناس، دستگاه زرکوب، لپ‌تاپ و کاغذ‌های اسکناس کشف شد. متهمان همچنین به 80فقره سرقت لوازم و محتویات خودرو، جعل و فروش اسکناس جعلی با همکاری یکدیگر اقرار کردند.

سرهنگ بهزاد اختیاری، رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام جزئیات این پرونده از ادامه تحقیقات از متهمان خبر داد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید