• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
دو شنبه 26 آذر 1397
کد مطلب : 41167
+
-

در خواب هم نمی‌دیدم با همایون بخوانم

تکتم، دختر نابینایی که این روزها تصاویر همخوانی‌اش با همایون شجریان در شبکه‌های اجتماعی دست به‌دست می‌شود، از این اتفاق به همشهری گفت

گزارش
در خواب هم نمی‌دیدم با همایون بخوانم

زهرا رفیعی | خبرنگار

تکتم با همایون شجریان روی سن رفت و 2 آهنگ معروف او را که مهمان مؤسسه خیریه همدم بود، با او همخوانی کرد. از شگفتی این صدا و اجرا اشک در چشمان مهمان نشست و همه کسانی که در روزهای بعد در شبکه‌های اجتماعی فیلم این اجرا را دیدند، پا به پای مهمان و میزبان بغض و ذوق کردند. چه خوب شد که همایون شجریان به دیدن دختران بی‌سرپرست مؤسسه همدم در مشهد رفت و ایرانی‌ها را با صداها و استعداد تکتم، دختر نابینا و مبتلا به اوتیسم و مهتاب آشنا کرد. تکتم فرید که خواننده مورد علاقه‌اش همایون شجریان است، در گفت‌وگو با همشهری می‌گوید: «در خواب هم نمی‌دیدم با شجریان بخوانم.» آنها با هم دو تک آهنگ «خوب شد» و «چرا رفتی» را خواندند.

به‌گزارش سایت مؤسسه همدم، همایون شجریان شنبه گذشته در جمع دختران مؤسسه همدم گفت: «دیدن این همه هنر و توانایی از بچه‌هایی که به‌صورت اشتباه فکر می‌کنیم کم‌توان هستند باورکردنی نیست؛ آنها واقعا از لحاظ هنری پرتوان هستند؛ من شاید نتوانم همه‌ زیبایی‌های اینجا را بازگو کنم برای همین از همه‌ مردم و هنرمندان و دوستانم می‌خواهم خودشان سری به اینجا بزنند و حال خوب این بچه‌ها را ببینند. هنرمندان عزیز کشورمان باید لحظاتی از عمرشان را در خدمت اهالی همدم باشند و به شکرانه‌ سلامتی و خانواده‌ای که دارند نقش خانواده نداشته این عزیزان را بازی کنند و آنها را تنها نگذارند. شاید بتوانیم با حضور و کمک هنرمندان عزیز کشورمان به جنگ تنهایی 400دختر معصوم همدم برویم.»

تکتم با وجود گذشت چند روز از اجرایی که صحنه‌هایی از آن دست به‌دست در شبکه‌های اجتماعی می‌گذرد، هنوز پر از هیجان است. او به همشهری می‌گوید: من تا حالا با خواننده‌های زیادی همخوانی داشتم. چندبار با آقای یغمایی خوانده‌ام و با خواننده‌هایی مثل آقای خراطها، سالار عقیلی، علی اصحابی و هوروش‌بند هم خوانده‌ام. اما این اجرا کاملا اتفاقی بود. این اجرایم با اجراهای دیگرم فرق می‌کرد. ولی در خواب هم نمی‌دیدم. این شعر را از قبل با مربی‌مان تمرین کرده بودم. 2تا آهنگ با هم خواندیم. همایون بعد از اجرا به ما گفت که خیلی عالی بود و تشکر کرد. من دوست دارم باز هم با خواننده‌ای مطرح ‌آواز بخوانم.

تکتم ۲۸ساله، ۷سال است که در خیریه همدم موسیقی کار می‌کند. او بین صحبت‌هایش دعوت کرد که در شب یلدا برای دیدن اجرایش به مؤسسه همدم برویم و می‌گوید: شب یلدا اجرا دارم. اگر چهارشنبه برای اجرای من و دوستانم بیایی خیلی خوشحال می‌شویم.

تکتم فرید علاوه بر آواز، ساز «تیمپانی» می‌زند. او می‌گوید: این ساز شبیه طبل است و برای اینکه از ریتم عقب نیفتم آن را یاد گرفته‌ام.

آیدا لعل‌محمدی، مربی موسیقی مؤسسه خیریه همدم در گفت‌وگو با همشهری می‌گوید: این بچه‌ها استعداد مطلق هستند. چیزی که من از تکتم در موسیقی یاد گرفتم این بود که وقتی توانایی دیدن ندارند گوش موسیقایی بسیار قوی دارند و او موزیک را وقتی می‌شنود عینا به من تحویل می‌دهد و این از هوش و درک بالای موسیقایی اوست. او ریتم را می‌شناسد و به‌خوبی می‌تواند ضرب‌ها را بگیرد. تکتم ژوست گروه است.

او می‌گوید: یک سال پیش وارد مؤسسه شدم و یک تک‌آهنگ از کارهای همایون با هم تمرین کردیم. بچه‌ها خیلی خوب با آهنگ «خوب شد دردم دوا شد» ارتباط برقرار کردند و توانستند اجرای خوبی هم با همایون شجریان داشته باشند. این بهترین قابی بود که در زندگی‌ام دیده‌ام. در این اجرا تکتم و مهتاب با هم اجرا می‌کنند.

مهتاب صدای سوپرانوی تمیزی دارد و تکتم آلتوی قوی دارد. بقیه بچه‌های کلاس هم به‌صورت کر اجرا می‌کنند. بچه‌ها با آقای یغمایی که از خیرین همیشگی مؤسسه هستند اجرا داشته‌اند و چند قطعه با او کار کرده‌اند. بچه‌های گروه موسیقی مؤسسه همدم جمعه گذشته به‌عنوان گروه کر اعضای ارکستر ویژه ملی هم در سالن سوره تهران اجرا داشتند. آنها 2سال برای این اجرا تمرین کردند. «ارکستر ملی ویژه» روز ۲۳آذر کنسرت ویژه کودکان و نوجوانان کم‌توان ذهنی و مبتلا به اوتیسم را اجرا کردند. اعضای این ارکستر ۲۰نفره از سراسر کشور انتخاب شده بودند. مهتاب آل عباسیان، شقایق گرامیان، تکتم فرید، ندا فکوریان و اعظم شیخ‌ویسی گروه کر کنسرت را تشکیل دادند.

این خبر را به اشتراک بگذارید