• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
شنبه 24 آذر 1397
کد مطلب : 40815
+
-

خلعتبری: ما بیشتر از استقلال از داوری ضرر کردیم

خلعتبری: ما بیشتر از استقلال از داوری ضرر کردیم

محمدرضا خلعتبری یکی از چهره‌های ویژه دیدار استقلال و پدیده بود. او در این بازی روی یک ضربه ایستگاهی نزدیک بود که دروازه حریف را باز کند ولی توپ به تور کناری دروازه استقلال برخورد کرد. خلعتبری در نیمه دوم تعویض شد و بابت این اتفاق هم ناراحت بود، حتی محمدرضا احمدی گزارشگر این بازی هم بعد از تعویض خلعتبری جملاتی به زبان آورد که البته به مذاق مهاجم پدیده خوش نیامده است. با خلعتبری درخصوص بازی با استقلال صحبت کرده‌ایم.
   از تعویض تو شروع کنیم که باز هم حاشیه درست کرد. مثل اینکه از تصمیم یحیی ناراحت بودی.
من بعد از بازی هم گفتم که اصلا اعتراضی نداشتم و ناراحتی من به‌خاطر چیز دیگری بود. در هفته‌های قبل هم پیش آمد که در دقیقه60 یا 70 تعویض شوم و می‌توان به بازی با سپاهان، سایپا یا بازی‌های دیگر اشاره کرد. اگر من به تعویض اعتراض داشتم پس چرا کاری انجام ندادم؟
    پس چرا ناراحت بودی؟
ناراحتی من به‌خاطر شرایط بازی در نیمه دوم بود. ما در نیمه اول نمایش خوبی داشتیم و به‌خوبی حریف را پرس کردیم اما در نیمه دوم عملکرد خوبی نداشتیم. این باعث شد که ناراحت شوم. در ضمن هر بازیکنی از تعویض ناراحت نشود فوتبالیست نیست. بازیکن وقتی روی نیمکت می‌نشیند یا تعویض می‌شود باید ناراحت باشد. تصمیم‌های گل‌محمدی برای من قابل احترام است و باز هم می‌گویم که اعتراضی نداشتم. البته گزارشگر بازی هم حرف‌هایی زد که اصلا در حیطه وظایفش نیست.
    بیشتر توضیح می‌دهی؟
احمدی بعد از تعویض من گفته که الان خلعتبری از استادیوم بیرون می‌رود و با ماشین ورزشگاه را ترک می‌کند. من سال1381 در لیگ برتر ایران بازی کردم، احمدی کجای این فوتبال بوده که در مورد من صحبت می‌کند؟ آیا او بیشتر از 4سال است که به تلویزیون آمده؟ اگر فردوسی‌پور، خیابانی یا علیفر در مورد من انتقادی داشته باشند باز هم قابل‌قبول است ولی من چه‌کار کردم که احمدی آن جملات را به زبان آورد. او از کجا می‌دانست که من به‌خاطر تعویض ناراحت هستم؟ گزارشگر فقط وظیفه دارد که بازی را گزارش کند نه اینکه اظهارنظر شخصی داشته باشد. 
    نظرت درخصوص بازی چیست؟
بازی بدی نبود. ما آمده بودیم که بهترین نتیجه را بگیریم و می‌خواستیم با 3امتیاز تهران را ترک کنیم ولی متأسفانه نتوانستیم به هدفمان برسیم. در نیمه اول بازی خیلی خوبی انجام دادیم ولی در نیمه دوم نتوانستیم نمایش خوبی داشته باشیم.
    در مورد گل سالم استقلال چه صحبتی داری؟
داور ممکن است مثل بازیکن یا مربی اشتباه کند و همه تیم‌ها هم از این موضوع یا سود می‌برند یا ضرر می‌کنند. در دقیقه20 نخستین اشتباه داور اخراج نکردن دانشگر بود. بازیکن ما در موقعیت تک‌به‌تک قرار داشت و اگر استقلال در آن لحظه 10نفره می‌شد جریان بازی به سود تیم ما تغییر می‌کرد. اعتقاد من این است که پدیده در این بازی بیشتر از استقلال از داوری ضرر کرد ولی باید این را پذیرفت که اشتباه داوری برای همه تیم‌ها وجود دارد.
    درباره شعارهای تماشاگران پس از تعویض چه صحبتی داری؟
تماشاگران به‌دنبال نتیجه هستند. من در صحنه تعویض تابلوی تعویض را ندیدم و وقتی به طرف دیگر زمین رفتم آنها ناراحت شدند.
    آیا پدیده می‌تواند سهمیه آسیا را  کسب کند یا به قهرمانی برسد؟
شک نکنید پدیده در بین 3تیم برتر لیگ خواهد بود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید