• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
پنج شنبه 22 آذر 1397
کد مطلب : 40740
+
-

درخواست‌های جدید برای رفع فیلتر‌توییتر

با پیوستن وزیر نفت به توییتر،معاون رئیس جمهوری هم خواستار اضافه شدن نامش به امضا‌‌کنندگان نامه رفع فیلتر این شبکه اجتماعی شد

یک روز پس از گزارش همشهری درباره وضعیت فیلترینگ در کشور و کمرنگ شدن نقش دولت در تصمیم‌گیری در این رابطه، پیوستن بیژن زنگنه، وزیر نفت به توییتر باعث شد تا ماجرای فیلترینگ این شبکه اجتماعی به‌صورت ویژه بار دیگر داغ شود. 
همشهری در تیتر اول روز سه‌شنبه ‌خود اشاره داشت که کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه که براساس قانون، اعضای آن باید با رأی‌گیری درباره فیلترینگ تصمیم‌گیری کنند، مدت‌هاست تشکیل جلسه نداده ‌و تصمیم برای فیلترینگ از طریق یک سامانه آنلاین و بدون رأی اکثریت اعضای این کارگروه صورت می‌گیرد.  روز گذشته محمد‌جواد آذری جهرمی بار دیگر در توییتی به نامه ۶وزیر و 2نماینده مجلس یا به‌عبارت دقیق‌تر ۸عضو از ۱۲عضو کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه اشاره کرد‌ و نوشت: جمع دوستان در توییتر جمع است و هر روز جمع‌تر می‌شود، درخواست قانونی ۶ وزیر و 2نماینده همچنان فاقد اقدام.  به‌دنبال این توییت، معصومه ابتکار، معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهوری هم در این شبکه اجتماعی از وزیر ارتباطات خواست تا نام او هم به‌عنوان معاون رئیس‌جمهور به‌عنوان یکی از متقاضیان رفع فیلتر توییتر اضافه شود. او نوشت: با خوشامد به آقای مهندس زنگنه، آقای مهندس جهرمی لطفا درخواست یک معاون رئیس‌جمهور را هم برای رفع فیلتر توییتر اضافه کنید.  
 پیش از این محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه هم طی مصاحبه‌ای از رفع فیلتر توییتر حمایت کرده  و گفته بود: احساس می‌کنم حضور گسترده‌تر کاربران واقعی ایرانی در این شبکه اجتماعی می‌تواند پادزهری در برابر حضور هماهنگ شده و بعضا فیک برخی از کاربران توییتر که علیه ایران در این شبکه اجتماعی فعالیت می‌کنند، باشد. 
 محمد جواد آذری جهرمی،وزیر ارتباطات  پیش از این در گفت و گو با همشهری در استدلالی مشابه با وزیر امور خارجه در این رابطه  گفته بود: ما به جمع‌بندی که رسیدیم این است که اقدام برای رفع فیلتر توییتر باید صورت بگیرد. ما هم فضای رسانه،هجمه ضدانقلاب و نگرانی‌های مختلف از جمله از لحاظ امنیتی را می‌فهمیم. دید ما اما این است که در شرایط فعلی که استکبار جهانی تلاش دارد ایران را منزوی کند و علیه ما در افکار عمومی جهان هم‌افزایی انجام دهد و فضاسازی علیه جمهوری اسلامی ایران صورت دهد افکار عمومی جهان باید صدای مردم ایران را بشنود.  
درصورتی‌که جلسه کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه که ریاست آن را دادستان کل کشور برعهده دارد پس از مدت‌ها تشکیل شود، به‌خاطر موافقت اکثریت اعضا رفع فیلتر توییتر براساس قانون قابل تصویب است.

این خبر را به اشتراک بگذارید