• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
پنج شنبه 22 آذر 1397
کد مطلب : 40726
+
-

پلاک سیزده

پلاک سیزده

تنها 2شکست در 12رویارویی با استقلال، آمار درخشانی برای یحیی گل‌محمدی به‌نظر می‌رسد. این مربی یک‌بار آبی‌ها را از جدول جام حذفی خارج کرده و یک‌بار دیگر این تیم را در فینال جام حذفی شکست داده است. گل‌محمدی 3بار آبی‌های پایتخت را در جریان بازی شکست داده و 7بار در مقابل این تیم به تساوی رسیده است. با احتساب پیروزی‌های او در جدال‌های حذفی، این مربی 5بار زمین بازی با استقلال را به‌عنوان برنده ترک کرده است. یحیی امروز برای نخستین‌بار روی نیمکت پدیده با تیم شفر روبه‌رو می‌شود و امیدوار است روند خوب گذشته را در این مسابقه حساس نیز تکرار کند.
  پرسپولیس؛ صددرصد تساوی! 
یحیی در دوران کوتاه حضور روی نیمکت پرسپولیس به‌عنوان سرمربی، تنها حضور در یک دربی را تجربه کرد. او و تیمش در شهرآورد 76 به تساوی بدون گل با استقلال رسیدند. این مسابقه کم‌اتفاق، آخرین تجربه حضور علی کریمی و مهدوی‌کیا در دربی‌های تهران به شمار می‌رفت. گل‌محمدی پس از شکست‌خوردن در برابر سپاهان در فینال جام حذفی همان فصل، شغل‌اش را از دست داد و پرسپولیس را ترک کرد تا تجربه حضور در دربی دیگری را به‌عنوان مربی نداشته باشد.
  نفت تهران؛ 4امتیاز با وریا و رضا 
گل حیرت‌آور وریا غفوری به سیدمهدی رحمتی از میانه‌های زمین، در مسابقه‌ای به ثمر رسید که یحیی گل‌محمدی روی نیمکت باشگاه نفت تهران حضور داشت. وریا با این شوت تماشایی در دقایق پایانی، جدال با استقلال را به تساوی کشاند و پاسخ گل فرهاد مجیدی را داد تا نفت گل‌محمدی یک امتیاز از حریف آبی‌پوش بگیرد. علیرضا بیرانوند، کمال کامیابی‌نیا و وحید امیری در آن مسابقه بخشی از ترکیب نفت تهران بودند. تیم گل‌محمدی در بازی برگشت دست به ‌کار بزرگی زد و استقلال را در ورزشگاه آزادی شکست داد. این مسابقه در هفته بیست‌و‌هشتم لیگ برتر سیزدهم، تا آخرین دقایق با تساوی بدون گل دنبال می‌شد، اما رضا نوروزی توپ را به تور دروازه حریف رساند تا یک شوک بزرگ به تیم میزبان وارد شود.
  ذوب‌آهن؛ 7بازی و یک‌باخت 
یحیی گل‌محمدی در لیگ برتر چهاردهم، هدایت ذوب‌آهن را برعهده گرفت و نخستین تقابلش با استقلال  را روی نیمکت این تیم در هفته دهم پشت سر گذاشت. مهدی رجب‌زاده نخستین گل این مسابقه را برای تیم میزبان به ثمر رساند، اما هاشم بیک‌زاده با یک ضربه سر، بازی را مساوی کرد. گل دوم مسعود حسن‌زاده، نخستین پیروزی گل‌محمدی در برابر استقلال در تیم جدیدش را رقم زد. 2تیم خیلی زود در جام حذفی به هم برخورد کردند و این بار هم ذوب‌آهن بود که به‌عنوان تیم برنده از زمین خارج شد. سفید و سبزها در ضربات پنالتی، استقلال قلعه‌نویی را کنار زدند و راهی مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی شدند. دیدار برگشت 2تیم در لیگ چهاردهم نیز با تساوی 1-1به پایان رسید. دانیال اسماعیلی‎فر در آن مسابقه، گل امید ابراهیمی را جبران کرد تا ذوب‌آهن در طول فصل در مقابل استقلال بدون شکست بماند. یحیی در لیگ پانزدهم خیلی زود به استقلال برخورد کرد و در ورزشگاه آزادی، یک نتیجه درخشان دیگر به‌دست آورد. این تیم با گل‌های احسان پهلوان و مرتضی تبریزی، توانست استقلال را در تهران شکست دهد. در دیدار برگشت لیگ برتر پانزدهم، هیچ گلی بین ذوب‌آهن و استقلال رد و بدل نشد و مسابقه در فولادشهر، با تساوی بدون گل به پایان رسید. فینال جام حذفی در پایان لیگ پانزدهم، فرصت خوبی برای استقلالی‌ها بود تا از حریف انتقام بگیرند، اما این اتفاق هرگز رخ نداد و باز این ذوب‌آهن بود که حریف را غافلگیر کرد. پسران گل‌محمدی باز هم در ضربات پنالتی حریف را بردند و قهرمانی جام حذفی را روبه‌روی نگاه مبهوت استقلالی‌ها جشن گرفتند. روند بی‌شکستی یحیی در دوئل با استقلال، بالاخره در لیگ برتر شانزدهم شکسته شد. او و تیمش در ورزشگاه آزادی، با نتیجه 2بر یک به استقلال باختند. مدتی بعد از این نتیجه، گل‌محمدی از باشگاه ذوب‌آهن جدا شد.
  تراکتورسازی؛ آخرین دوئل‌ها 
برخلاف دوران حضور در نفت و ذوب‌آهن، روبه‌رو شدن با استقلال روی نیمکت تراکتورسازی برای یحیی گل‌محمدی خوش‌یمن نبود. این مربی فصل گذشته در هفته سوم با استقلال روبه‌رو شد و در ورزشگاه آزادی نتیجه را با یک گل، به تیم میزبان واگذار کرد. در دیدار برگشت نیز 2تیم در تبریز به تساوی بدون گل رسیدند تا یحیی به‌عنوان سرمربی تراکتور، سابقه شکست‌دادن استقلال را نداشته باشد.

این خبر را به اشتراک بگذارید