• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
سه شنبه 20 آذر 1397
کد مطلب : 40538
+
-

آتشفشان قلعه‌نویی

آتشفشان قلعه‌نویی

چند روز پس از تعریف و تمجیدهای قلعه‌نویی از برانکو و تلاش برای آرام نگه‌داشتن فضا، حالا ورق برگشته است. ژنرال دستیارش را به کنفرانس فرستاد تا با استفاده تعمدی از سیرک به برانکو طعنه بزند. خود او هم در گفت‌وگو با رسانه‌ها به صف رنگارنگ مخالفان پرسپولیس اضافه شده و یک گزاره رایج لیگ امسال را تکرار کرده است: حمایت‌های خاص از پرسپولیس! سرمربی سپاهان که بعد از تساوی خانگی به‌شدت ناراحت بود ترجیح داد در کنفرانس مطبوعاتی شرکت نکند. اما او دیروز مواضع تندی علیه علیرضا فغانی گرفت و از او به‌عنوان قلدرخان نام برد. قلعه‌نویی با وجود اذعان به برتری حریف در نیمه دوم اعتقاد دارد که تیمش با اشتباه فغانی یک برد مهم را از دست داده است. او همچنان تلاش کرده احترام سرمربی سرخ‌ها را حفظ کند. هرچه هست هر دوی آنها در یک جبهه علیه کی‌روش قرار دارند، اما تساوی تلخی که با پنالتی مشکوک رخ داده آن‌قدر برای او گران تمام‌ شده که رگبار اتهامات را به سمت مدیران فدراسیون و کمیته داوران سرازیر کند. مهم‌ترین بخش‌های صحبت‌های ژنرال عصبانی را در ادامه می‌خوانید.  
    اشتباهات فغانی عمدی است
به‌نظرم این آقا یک خودشیفتگی کاذب پیدا کرده و از بالا به پایین به همه تیم‌های فوتبال، بازیکنان و مربیان نگاه می‌کند. او خودش را قلدرخان فوتبال ایران می‌داند. هیچ‌کس هم جرأت ندارد بگوید بالای چشمش ابروست. بازیکن خارجی تیم من در رختکن با ناراحتی گلایه می‌کند که داور در زمین مدام به او توهین می‌کند. خارجی‌ها که دیگر دروغ نمی‌گویند، می‌گویند؟! این رفتارها درست نیست. واقعا باید برای فوتبال متأسف بود. ما بیشترین ضرر را کرده‌ایم و این رفتارها را هم باید تحمل کنیم. اصلا من درخصوص اشتباهات فغانی شک ندارم که از عمد این رفتارها را با من و تیم‌هایم انجام داده است. سپاهان با ذوب‌آهن که 2-0 باختیم هر 2گل به استناد کارشناسان اشتباه بود و ما را به‌ناحق بازنده معرفی کرد. در بازی جام حذفی با نساجی که فغانی پنالتی را نگرفت و گلی که ما خوردیم روی کیانی خطا بود.
    باید تا آخر فصل محروم شود
هیچ‌کس جرأت نمی‌کند بیاید و این داور را آنالیز کند و با او برخوردی انجام دهد. این خیلی برای من علامت سؤال بزرگی است. چطور وقتی یک داور دیگر مثل کوپال ناظمی اشتباه می‌کند 4هفته او را محروم می‌کنید اما علیرضا فغانی اصلا آنالیز نمی‌شود که بخواهد محروم شود؟! به نظرم اگر آنالیز کنند، این آقا باید تا آخر فصل محروم شود. با این اشتباهاتی که از او دیده‌ایم تا الان هیچ داوری مثل او اشتباه نکرده است؛ از سپاهان-نساجی در جام حذفی بگیرید تا همین بازی هفته قبل میان نساجی و سپیدرود و یک بازی دیگر که با وجود برد سپاهان اشتباهات داوری او فاحش بود.
    چطور اجازه توهین پیدا می‌کند؟!
ما رفتار قلدرمآبانه و نگاه از بالا به پایین را قبول نداریم. مثل این می‌ماند که یک نفر برود و افتخاری کسب کند و به کشور برگردد تا هر کاری دلش خواست انجام دهد؛ چراغ قرمز را رد شود، هر تخلفی انجام بدهد و هیچ‌کس هم با او برخورد نکند. آقای فغانی همین هفته قبل مگر کم در قائمشهر جنجال به راه انداخت؟! بلایی که فغانی هفته قبل بر سر دفاع سپیدرود آورد این هفته بر سر کی‌روش استنلی آورد. اصلا چطور یک داور اجازه پیدا می‌کند در زمین به بازیکن توهین کند؟ این برای من جای سؤال است.
    15تیم برای دومی بازی می‌کنند
من خودم را می‌گویم. در این چندساله سعی کرده‌ایم رفتاری کنیم که میزبان خوبی باشیم. وظیفه‌مان هم هست. تبریزی‌ها آمدند، ما با گل و شیرینی میزبانی کردیم. در جم این اتفاق با طرفداران ما رخ داد. دیروز از سیدجلال تقدیر کردیم که وظیفه‌مان بود و منتی هم نیست، چون باید فرهنگسازی‌ شود، اما اینها دلیل نمی‌شود که آقایان هر کاری دل‌شان خواست بکنند. واقعا فکر می‌کنم ما 15تیم برای دومی بازی کنیم و یک تیم برای قهرمانی بازی کند!
    درست نیست پنجره‌های دیگر باز شود
حرفم این است که قرار نیست یک پنجره بسته شد، پنجره‌های دیگر باز شود. چرا این رفتار را با تراکتورسازی نکردند؟ پرسپولیس الان 12نفر از بهترین‌های ایران را دارد. ما در تبریز در نیم فصل، این بلا سرمان آمد؛ 4بازیکن را گرفتند و یکی از بهترین‌های ما هم رفت پرسپولیس، اما کسی به دادمان نرسید. چرا آن موقع وقتی پنجره ما بسته شد پنجره‌های دیگر را به روی ما باز نکردند؟ به هر حال فوتبال جای زیبایی‌هاست، اما وقتی این رفتارها و تبعیض‌ها دیده می‌شود خون آدم به جوش می‌آید. خوشبختانه مردم ما به ‌قدری با فهم و درک بالا هستند که این تبعیض‌ها را متوجه می‌شوند و انتقاداتی هم می‌کنند، چون می‌بینند رفتارها چندان درست نیست؛ مخصوصا با تیم‌های شهرستانی.
    امان از این فوتبال بی‌در و پیکر
هر کس با هر نسبت فامیلی‌ای که دارد بدون هیچ سابقه‌ای می‌آید پست می‌گیرد و با حرف‌های عجیب جنجال‌ساز می‌شود، بدون اینکه کسی بخواهد برخوردی داشته باشد. مگر همین معاون باشگاه استقلال نبود که چه بلاهایی سر استقلال درنیاورد! الان کسی او را بازخواست می‌کند که با آرمان‌ها و افتخارات یک باشگاه بزرگ بازی کرده است؟ الان کجاست؟ می‌آیند 2سال عکس‌ها را می‌گیرند و معروف می‌شوند، اما بعدش هیچ‌وقت بازخواست نمی‌شوند. حالا ما تا حرف می‌زنیم یک ارگان ورود می‌کند، 10نفر می‌ریزند روی سر آدم و بازخواست می‌کنند که چرا حرف حق را زدی؟! پدر آدم را هم درمی‌آورند. آقای خبیری تو چه حقی داشتی که راجع به تیم مردمی سپاهان صحبت کردی؟!
 

این خبر را به اشتراک بگذارید