• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
یکشنبه 18 آذر 1397
کد مطلب : 40166
+
-

میدانی از مشکلات

تعیین تکلیف طرح نیمه‌تمام زیرگذر و ساماندهی جوی آب متصل به کانال خیابان شهید بهشتی از مطالبات ساکنان میدان حصارک است

شهری
میدانی از مشکلات

خدیجه ستارزاده|   البرز-خبرنگار:

نامش «میدان حصارک» است اما به جای میدانی هندسی، میدانی از مشکلات و دردسرهای شهری و اجتماعی را در آن می‌توان دید.

ترافیک همیشگی، دستفروشی در معابر، اغذیه‌فروشی‌های دوره‌گرد، بلاتکلیفی طرح نیمه‌تمام زیرگذر، جمع شدن آب در روزهای بارانی و ساماندهی نشدن جوی آب متصل به کانال خیابان شهید بهشتی از مشکلاتی هستند که کسبه و اهالی را به ستوه آورده‌اند.


میراث دردسرساز طرح زیرگذر

یکی از ساکنان شهرک رازی در ضلع جنوبی میدان حصارک می‌گوید: از سال 93 برای ساخت زیرگذر در سه طرف میدان مسیرهایی کنده و بعد از مدتی دو قسمت شمالی و غربی میدان پر شد و به حالت اولیه برگشت، اما بلوار کنار شهرک رازی همچنان محصور مانده است و کارگاهی که به این منظور ایجاد شده بود جمع‌آوری نشد.

«رسول طیبی» می‌افزاید: این کارگاه مسیر رفت‌وآمد به شهرک را طولانی کرده است و باید این مسافت طولانی را دور بزنیم تا به خانه‌های خود برویم؛ علاوه بر آن از زمان بستن این محدوده و تنگ و تاریک شدن این مسیر، امنیت  کم شده و افراد زیادی به‌ویژه خانم‌ها مورد کیف‌قاپی و دزدی سارقان کمین‌کرده در این محدوده قرار می‌گیرند. من نیز هر روز مجبورم از کار خود بزنم تا دختر دانشجوی خود را از این مسیر به مدرسه 
برسانم. طیبی می‌گوید: اکنون که این طرح متوقف شده، از مسئولان درخواست دارم این خیابان و بلوار را به حالت اولیه خود برگردانند.


سد معبر

یکی از مغازه‌داران در این محدوده می‌گوید: یکی از معضلات این محدوده وجود افراد معتاد و نامتعارفی است که با ظاهری نامناسب اجناس کهنه را روی زمین بساط می‌کنند و مانع تردد می‌شوند.

«محمد زرگر» می‌افزاید: این افراد بدون در نظر گرفتن حضور شهروندان، ادبیات زننده و نامناسبی به کار می‌برند و گاهی هم سر مسائل مختلف با هم درگیر می‌شوند.
زرگر می‌گوید: مقابل مغازه‌ها تبدیل به ایستگاه تاکسی‌ شده است و توقف راننده‌ها علاوه بر این‌که مانع کاسبی ما می‌شود و جای پارک خودرو‌های ما را نیز می‌گیرد. هیچ نظارت و ساماندهی وجود ندارد.


آبگرفتگی‌ها در فصل بارش

شهروند دیگری از این منطقه با نشان دادن جوی پر از زباله در سر میدان می‌گوید: بیشتر اوقات آب از این جوی سرریز و در خیابان پخش می‌شود و همیشه زباله در اطراف آن وجود دارد. «مینا سلوکی» می‌افزاید: شیب این خیابان نیز نامناسب است و با کوچک‌ترین بارش، آب در کف خیابان جمع  و رفت‌وآمد سخت می‌شود. سال‌هاست وضعیت این منطقه به همین شکل است؛ گاهی دانشجویان دانشگاه کفش‌های خود را درمی‌آورند تا بتوانند از آب عبور کنند.
سلوکی می‌گوید: این محدوده بی‌نظم و پرهرج و مرج است؛ از ترافیک گرفته تا دعوا بر سر مسافر و ... . 


وضعیت  زیرگذر خوارزمی

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی کرج می‌گوید: ابتدای شورای پنجم که شروع به کار کردیم تعدادی از طرح‌ها کلنگ خورده بود، بعضی از آنها ضرورت داشت و بعضی نیز به تشخیص شورا ضرورت نداشت و در اولویت نبود.

«مهدی حاجی‌قاسمی» با بیان این‌که این طرح‌ها بر اساس پیشرفت و نیاز اولویت‌بندی شده است، می‌افزاید: مقرر شد آنهایی را که بالای 50 درصد پیشرفت داشتند، تکمیل کنیم تا تعطیلی یا توقف آنها برای شهر ضرر نداشته باشد و طرح‌هایی را که 20 یا 30 درصد پیشرفت داشت بر اساس اهمیت ارزیابی کردیم و برخی از آنها از برنامه خارج شد.

حاجی‌قاسمی اضافه می‌کند: خاتمه طرح زیرگذر خوارزمی که فقط شمع‌کوبی شده بود و ضرورت چندانی برای ادامه آن احساس نمی‌شد از سوی شهردار اعلام شد و شورا هم ردیف بودجه آن را در سال 97 صفر کرد.
وی با بیان این‌که کارهایی مانند شمع‌کوبی انجام شده بود، می‌گوید: شهرداری را مکلف کردیم این اقدامات را حفظ کند تا اگر وضعیت شهرداری بهتر شد و توانستیم اعتباری برای آن درنظر بگیریم، پیمانکار بگیریم و کار را تکمیل کنیم تا این هزینه‌ها از بین نرود.

حاجی‌قاسمی با تاکید بر این‌که این نوع طرح‌ها نباید تبعات اجتماعی داشته باشد، می‌گوید: با اطلاع به شهردار منطقه و بازدید از این محدوده تامین امنیت آن را پیگیری خواهیم کرد تا مشکلات موجود را برطرف کنیم.


 نظارت مستمر پلیس بر تامین امنیت

فرمانده انتظامی کرج اظهار می‌کند: با توجه به این‌که شهرداری با دستفروشان متخلف برخورد می‌کند، پلیس در کنار نیروهای شهرداری در واحد سد معبر حضور دارد و برای تامین امنیت همیشه همراه است و همکاری می‌کند. سرهنگ «حسنعلی فیروزخواه» می‌افزاید: پلیس برای مقابله با معتادان متجاهر و تامین نظم و امنیت در طرحی که در یک ماه گذشته اجرا شد 1349نفر معتاد متجاهر را از استان جمع‌آوری کرد و به طور مستمر نظارت و کنترل دارد.

سرهنگ فیروزخواه می‌افزاید: در این مدت و به‌ویژه در این محدوده گزارشی از حضور اراذل و اوباش نداشتیم، اما اگر باشد پلیس برخورد و رسیدگی می‌کند.

سرهنگ فیروزخواه در مورد کیف‌قاپی و تامین امنیت در این محدوده می‌گوید: گشتی‌های پلیس مدام در نقاط مختلف شهر حضور دارند اما از این پس نظارت‌ها را در این محدوده افزایش می‌دهیم.


از سرگیری ساخت زیرگذر خوارزمی در سال 98

دبیر شورای هماهنگی ترافیک استان می‌گوید: شورای شهر طرح زیرگذر خوارزمی را از اولویت بودجه خارج کرده بود اما دوباره درخواست و لایحه پیشنهادی برای از سرگیری آن دادند و مقرر شد پیمانکار آن در سال 98 این طرح را شروع کند.
«علی خدیر» با اشاره این‌که چنانچه وضعیت معابر پیرامون طرح به شکل سابق بازگردد باعث اتلاف هزینه گزافی می‌شود، می‌گوید: درصدد هستیم تا با اتخاذ راهکارهای فنی، از میزان مشکلات ترافیکی موجود در محدوده پروژه کاسته شود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید