• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
یکشنبه 18 آذر 1397
کد مطلب : 40161
+
-

راه ریاست برای میراسماعیلی باز شد

راه ریاست برای میراسماعیلی باز شد

آرش میراسماعیلی- پرافتخارترین جودوکار ایران- اواخر آبان‌ماه سال 94 به‌دلیل اتفاقاتی که در رقابت‌های کوراش قهرمانی جهان در خرم‌آباد رخ داد به‌مدت 5سال از هرگونه فعالیت در این رشته محروم شد. میراسماعیلی آن زمان هدایت تیم ملی و نایب‌رئیسی فدراسیون را برعهده داشت و حالا با گذشت 3 سال از محرومیتش اتحادیه جهانی کوراش طی نامه‌ای باقی محرومیت میراسماعیلی را بخشیده است.

    میراسماعیلی: از حیدرفرمان ممنونم 
در نامه فدراسیون جهانی کوراش آمده است:«به شما اطلاع می‌دهیم به‌منظور تقویت روابط قوی و جامع با جمهوری اسلامی ایران و در جهت حسن‌نیت و همچنین با توجه به رفتار مثبت آقای میراسماعیلی در طول دوره تعلیق در 3 سال گذشته،تصمیم گرفته شد حکم محرومیت 5ساله آقای آرش میراسماعیلی را در روز 15نوامبر 2015 لغو کند و این بخشش از تاریخ امروز قابل اجراست. بنابراین، آقای میراسماعیلی مجاز است کلیه فعالیت‌های  مربوط به کوراش در جمهوری اسلامی ایران و رویدادهای بین‌المللی را از سر بگیرد. امیدواریم همکاری مؤثر بین IKA و فدراسیون کوراش و جودوی ایران در آینده نزدیک به بالاترین سطح خود برسد». آرش میراسماعیلی درباره اینکه چه روالی طی شد تا محرومیت پنج‌ساله او به 3 سال کاهش پیدا کند به فارس گفت:«‌متأسفانه 3سال پیش اتفاقاتی در خرم‌آباد رخ داد و محرومیتی برای من به‌دنبال داشت که دوست ندارم در مورد آن اتفاقات صحبت کنم. از حیدرفرمان - رئیس اتحادیه جهانی کوراش- واقعا تشکر می‌کنم که با صبوری و دوستانه در مورد این موضوع برخورد کرد. رئیس اتحادیه جهانی کوراش یکی از مدیران موفق و توانمند کوراش جهان است و در این مدت چند مرحله با او صحبت کردم و در پایان روز گذشته نامه‌ای به‌دست من رسید که خوشبختانه محرومیت بنده بخشیده شد و اجازه فعالیت در کوراش را دارم. روز گذشته نیز گفت‌وگوی تصویری با وی داشتم که از او تشکر کردم».

    شانس رئیس فدراسیونی میراسماعیلی!
با توجه به قانون منع به‌کارگیری بازنشسته‌ها محمد درخشان از ریاست فدراسیون جودو کناره‌گیری کرد و باید طی چند‌ماه آینده منتظر برگزاری انتخابات فدراسیون بود. با کاهش محرومیت میراسماعیلی او حالا می‌تواند یکی از کاندیداهای سمت ریاست فدراسیون جودو باشد. دارنده مدال طلا و برنز جهان در پاسخ به این سؤال که آیا برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست فدراسیون جودو تصمیمی گرفته‌ است یا خیر؟ گفت:«من هنوز به جمع‌بندی نهایی نرسیده‌ام و اگر به جمع‌بندی رسیدم و شرایط مهیا بود بی‌میل نیستم که برای حضور در انتخابات ریاست فدراسیون جودو شرکت کنم. واقعا در مقطع کنونی، جودو در شرایط بسیار حساسی قرار دارد و برگزاری هرچه سریع‌تر مجمع انتخاباتی فدراسیون جودو به سود جودوی ایران است. طبیعتا هر فردی که به‌عنوان رئیس فدراسیون انتخاب خواهد شد باید به‌دنبال اتحاد جامعه جودو باشد و باید از همه پتانسیل‌های جودوی کشورمان استفاده کند. به هر حال شرایط کنونی جودو باید ارتقا پیدا کند.درخشان خدماتی را طی سال‌های گذشته برای جودو داشته و او عضو خانواده ماست. قانون باعث شد تا درخشان از فدراسیون جودو دور‌ باشد، اما طبیعتا به‌عنوان عضو خانواده جودو کنار این خانواده است. هرکسی که در جامعه جودو خدماتی داشته برای همه ما قابل احترام و ارزشمند است. شاید 2 سال پیش که بنده کاندیدا بودم طی این 2 سال از جامعه جودو فاصله داشتم،اما هیچ وقت این اختلاف سلیقه‌ها باعث نشده که آسیبی از جانب من به جودو وارد شود».
 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :