• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
شنبه 17 آذر 1397
کد مطلب : 40061
+
-

دیک چنی ستاره اول گلدن‌گلوب

فیلم «معاون» و سریال « قتل جیانی ورساچه» با 6 نامزدی پیشتاز گلدن‌گلوب 2019 هستند

گزارش
دیک چنی ستاره اول گلدن‌گلوب

نامزدهای هفتادونهمین دوره مراسم جوایز گلدن‌گلوب در بخش سینمایی و تلویزیونی معرفی شدند. صبح پنجشنبه، «تری کیوز»، «دانای گوریرا»، «لزلی من» و «کریستین اسلیتر» در برنامه زنده‌ای که از هتل هیلتون بورلی هیلز در لس‌آنجلس پخش می‌شد، به نمایندگی از انجمن مطبوعات خارجی هالیوود، نامزدهای گلدن‌گلوب2019 را معرفی کردند.
فیلم کمدی‌-‌درام «معاون» به کارگردانی «بریان‌ای میلر» که در آن زندگی دیک چنی، معاون سابق رئیس‌جمهور آمریکا روایت می‌شود با کسب نامزدی در 6 رشته پیشتاز نامزدهاست. همچنین فیلم‌های «ستاره‌ای متولد می‌شود» ساخت «بردلی کوپر»، «سوگلی» به کارگردانی «یورگوس لانتیموس» و «کتاب سبز» به کارگردانی «پیتر فارلی» هرکدام با 5نامزدی در رتبه بعد قرار دارند.
در بخش تلویزیونی نیز سریال «قتل جیانی ورساچه» در ژانر جنایی با نامزدی در 6رشته رکورددار نامزدهاست. در این سریال بازیگرانی نظیر پنه‌لوپه کروز و ریکی مارتین به ایفای نقش می‌پردازند. سریال‌های «باری»، «شیوه کامینسکی»، «آمدن به خانه»، «خانم میسل شگفت‌انگیز»، «جنجال خیلی انگلیسی» و «اشیای نوک تیز» نیز هر کدام در 3رشته نامزد دریافت جایزه شده‌اند.
فهرست نهایی نامزدهای بهترین فیلم‌، بهترین سریال، بهترین بازیگران زن و مرد فیلم‌ها، بهترین فیلم موزیکال یا کمدی، بهترین بازیگر فیلم‌های موزیکال یا کمدی، بهترین بازیگران سریال‌ها و بهترین کارگردانان به شرح زیر است. مراسم اهدای جوایز هفتادونهمین دوره جایزه گلدن‌گلوب 7ژانویه (17دی) برگزار می‌شود.
نامزدهای دریافت جایزه گلدن‌گلوب برای بهترین فیلم سینمایی: پلنگ سیاه، کلانسمن سیاه (کوکلوس کلن سیاه)، راپسودی بوهمی، اگر خیابان بیل می‌توانست حرف بزند و  ستاره‌ای متولد می‌شود
نامزدهای بهترین بازیگر زن در بخش فیلم‌های سینمایی: گلن گلوس برای بازی در فیلم «همسر»، لیدی گاگا برای بازی در فیلم «ستاره‌ای متولد می‌شود»، نیکول کیدمن برای بازی در فیلم «نابودگر» وملیسا مک کارتی برای نقش‌آفرینی در فیلم «آیا هیچ‌گاه مرا خواهی بخشید؟» 
نامزدهای بهترین بازیگر مرد در بخش فیلم‌های سینمایی: بردلی کوپر برای بازی در فیلم «ستاره‌ای متولد می‌شود»، ویلم دافوئه برای بازی در فیلم «در دروازه ابدیت»، رمی مالک برای نقش‌آفرینی در فیلم «راپسودی بوهمی» و جان دیوید واشینگتن برای بازی در فیلم کلانسمن سیاه (کوکلوس کلن سیاه)
نامزدهای بهترین کارگردانی در بخش فیلم‌های سینمایی: بردلی کوپر برای فیلم «ستاره‌ای متولد می‌شود»، آلفونسو کوارون برای فیلم «رم»، پیتر فارلی برای فیلم «کتاب سبز»، اسپایک لی برای فیلم کلانسمن سیاه (کوکلوس کلن سیاه) و آدام مک کی برای فیلم «معاون»
نامزدهای بهترین سریال تلویزیونی: آمریکایی‌ها، بادیگارد، آمدن به خانه، کشتن ایوووپز
نامزدهای بهترین بازیگر زن در بخش سریال‌های تلویزیونی: کیتریونا بافل برای نقش‌آفرینی در سریال «غریبه»، الیزابت ماس برای بازی در سریال «سرگذشت ندیمه»، «ساندرا او» برای نقش‌آفرینی در سریال «کشتن ایو»، جولیا رابرتز برای بازی در سریال «آمدن به خانه» و کری راسل برای بازی در سریال «آمریکایی‌ها»
نامزد‌های بهترین بازیگر مرد در بخش سریال‌های تلویزیونی: جیسون بیتمن برای بازی در سریال «اوزارک»، استیون جیمز برای بازی در سریال «آمدن به خانه»، ریچارد مادن برای نقش‌آفرینی در سریال بادیگارد، بیلی پورتر برای بازی در سریال «پز» و ماتیو ریس برای نقش‌آفرینی در سریال «آمریکایی‌ها»
نامزدهای بهترین فیلم‌ کمدی یا موزیکال: دیوانه‌های ثروتمند آسیایی، سوگلی، کتاب سبز، بازگشت مری پاپینز و معاون
نامزد‌های بهترین بازیگر زن در فیلم‌های موزیکال یا کمدی: امیلی بلانت برای نقش‌آفرینی در فیلم «بازگشت مری پاپینز»، اولیویا کولمن برای بازی در فیلم «سوگلی»، السی فیشر برای نقش‌آفرینی در فیلم «درجه هشتم»، چارلایز ترون برای نقش‌آفرینی در فیلم «تولی» و کنستانس وو برای بازی در فیلم «دیوانه‌های ثروتمند آسیایی»
نامزدهای بهترین بازیگر مرد برای بازی در فیلم‌های موزیکال یا کمدی: کریستین بیل برای نقش‌آفرینی در فیلم «معاون»، لین – مانوئل میراندا برای بازی در فیلم «بازگشت مری پاپینز»، ویگو موتنسن برای بازی در فیلم «کتاب سبز»، رابرت ردفورد برای نقش‌آفرینی در فیلم «پیرمرد و تفنگ» و جان سی ریلی برای بازی در فیلم «استن و اولی»
نامزدهای بهترین فیلم انیمیشن: غیرممکن‌های2، جزیره سگ‌ها، میرایی، رالف اینترنت را خراب می‌کند و مرد عنکبوتی
نامزدهای بهترین فیلم سینمایی زبان خارجی: «کفر ناحوم»، «دختر»، «هیچگاه آن طرف را نگاه نکن»، «رم» و «دله‌دزدها».



این خبر را به اشتراک بگذارید