• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
شنبه 17 آذر 1397
کد مطلب : 40025
+
-

خشم بیرو

خشم بیرو

علیرضا بیرانوند این روزها در مسیر بلوغ دروازه‌بانی‌اش گام بر‌می‌دارد. او امروز حتی با یک سال پیش هم قابل مقایسه نیست و آشکارا بهتر شده است. تورنمنتی مثل جام‌جهانی که با توجه به قرعه دشوار تیم ملی انتظار می‌رفت کابوس او باشد، اتفاقا به سکوی جهش روحی بیرو تبدیل شد و او امروز با اعتماد‌به‌نفس بسیار بالا، به خوبی از دروازه سرخپوشان حراست می‌کند. با این همه اما، در چند هفته گذشته به دلایل نامشخص بیرانوند کمی عصبانی به‌نظر می‌رسد. او زیاد دل و دماغ ندارد و پرخاشگری‌هایی در زمین انجام می‌دهد که مشابهش را کمتر از این دروازه‌بان ملی‌پوش دیده بودیم. از 4آذر تا 13آذر یعنی ظرف فقط 9روز، خبرهای مربوط به 4بار از کوره در‌رفتن بیرانوند مخابره شده است. آیا کسی می‌داند بهترین دروازه‌بان ایران این روزها چرا اینقدر عصبانی است؟
   بعد از بازی پرسپولیس و تراکتورسازی که به تساوی بدون گل انجامید، تصاویری منتشر شد که نشان می‌داد بیرانوند و شجاع خلیل‌زاده در لحظه‌ای از بازی مشغول بگومگو با هم هستند، هرچند ظاهرا موضوع با مداخله جلال حسینی که نزدیک آنها ایستاده بود، فورا به پایان رسیده است. بعد از مسابقه البته هر دو نفر موضوع را تکذیب کردند و گفتند این اتفاقات در فوتبال طبیعی است.
   در لحظات پایانی نیمه اول بازی پرسپولیس و ماشین‌سازی در تبریز، یک جنگ لفظی تمام‌عیار بین بیرانوند و احمد نوراللهی درگرفت. بعد از آنکه روی یکی از حملات تیم میزبان توپ از کنار دروازه به بیرون رفت، بیرانوند از دروازه فاصله گرفت تا نکته‌ای را به احمد نوراللهی تذکر بدهد. در این میان گویا لحن بیرو تند بوده و نوراللهی که معمولا بازیکن آرامی است، نتوانسته سکوت کند. در نتیجه احمد هم جواب دروازه‌بان تیمش را داد تا برای چند ثانیه کل استادیوم و میلیون‌ها بیننده این بازی میخکوب تنش لفظی بین 2همبازی شوند. البته بعد از مسابقه که با برد شیرین پرسپولیس به پایان رسید، بیرانوند و نوراللهی در هواپیما کلی عکس صمیمی با هم انداختند و منتشر کردند. طبیعی است که در فشار بازی نمی‌توان از این اتفاقات جلوگیری کرد، اما تکرار بیش از حد آن در فاصله‌ای اندک هم عجیب است؛ آن هم اگر پای یک بازیکن ثابت وسط باشد.
   در حاشیه یکی از تمرینات پیش از بازی با ذوب‌آهن، برخی خبرگزاری‌ها خبری در مورد درگیری لفظی بیرانوند و برانکو منتشر کردند. آنطور که در متن این گزارش آمده بود، گویا برانکو به‌خاطر یک خروج اشتباه به بیرانوند تذکر می‌دهد، اما بیرو ادعا می‌کند مقصر اصلی در آن صحنه شجاع خلیل‌زاده بوده است. اصرار برانکو و انکار بیرانوند برای لحظاتی ادامه می‌یابد تا اینکه نهایتا سرمربی تیم از علیرضا می‌خواهد چند دقیقه بیرون باشد. بیرانوند در گفت‌وگو با رسانه‌ها این موضوع را هم تکذیب کرده و مدعی شده جلو برانکو حتی سرش را هم بالا نمی‌آورد. بیرانوند گفته خروجش از زمین برای چند دقیقه، مطابق روال چرخش 3دروازه‌بان در تمرینات رخ داده است.
   در پایان بازی با ذوب‌آهن و در شرایطی که برانکو بدجوری از داوری مسابقه شاکی بود، بیرانوند هم به او افزوده شد و به تندی به سیدعلی اعتراض کرد. این در حالی است که او کاپیتان تیم نبود و با توجه به کارت زرد دریافتی‌اش در جریان مسابقه، اگر اخطار دوم را می‌گرفت، دیدار حیاتی با سپاهان را از دست می‌داد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید