• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
شنبه 17 آذر 1397
کد مطلب : 40019
+
-

آخرین بازنشسته‌ها

آخرین بازنشسته‌ها

بالاخره  آخرین بازمانده های  روسای فدراسیون‌های بازنشسته از کار برکنار شدند؛وزارت ورزش محسن آشوری و افشین داوری را به ترتیب به عنوان سرپرستان فدراسیون های کاراته و والیبال تا زمان برگزاری انتخابات ریاست این فدراسیون ها منصوب کرد.

 احمد ضیایی و صادق فرجی روسای فدراسیون‌های والیبال و کاراته در پایان مهلت قانونی ترک پست خود تلاش بسیار زیادی کرده بودند که از طریق دیوان عدالت اداری بتوانند دوباره از ماده60 قانون خدمات ایثارگری برای برگشت به‌کار استفاده کنند اما تا آخرین لحظه پاسخ روشنی ‌به آنها داده نشده ‌و پایان روز 15آذر هم که آخرین روز حضور در کار بازنشستگان بود نیز تکلیف‌شان مشخص نشد. قبل از این مسئله وزارت ورزش تکلیف آنها را مشخص کرده بود. در این زمینه حتی ژاله فرامرزیان، معاون منابع انسانی وزارت ورزش با صراحت به فارس گفته بود: «طبق قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان تمام افرادی که بازنشسته هستند تا 15آذر باید پست خود را ترک کنند. این قانون شامل همه افراد می‌شود و ما براساس تکلیف اقدام خواهیم کرد.» گمانه زنی های زیادی برای انتخاب سرپرست برای این دو فدراسیون صورت گرفته بود تا جایی که خبرگزاری میزان متعلق به قوه قضاییه در خبری نوشت: «پس از اینکه قانون منع به‌کارگیری بازنشسته‌ها‌ ابلاغ شد، تعدادی از روسای فدراسیون‌های ورزشی نیز مشمول این قانون شدند که تعداد زیادی از آنها از سمت‌هایشان کناره‌گیری کردند، در این میان احمد ضیایی و صادق فرجی که ریاست فدراسیون‌های والیبال و کاراته را بر‌عهده دارند، تلاش کردند در سمت‌هایشان باقی بمانند اما در نهایت این اتفاق رخ نداد و هر دوی آنها از سمت‌هایشان استعفا دادند. بر همین اساس امیرحسین منظمی دبیر فعلی فدراسیون والیبال و همینطور محسن آشوری دبیر فدراسیون کاراته تا زمان برگزاری مجمع انتخاباتی، سرپرستی این دو فدراسیون را بر عهده خواهند داشت.»

مسئله‌ای که حداقل در مورد فدراسیون والیبال رخ نداد و منظمی دبیرفدراسیون به عنوان سرپرست فدراسیون انتخاب نشد اما آشوری،مرد پشت پرده و قدرتمند کاراته همانطور که رسانه ها گمانه‌زنی کرده بودند، به عنوان سرپرست از سوی وزارت ورزش انتخاب شد. 

 صادق فرجی رئیس فدراسیون کاراته پیش از این انتخاب از وزارت ورزش خواسته که 3روز به او مهلت دهد تا نامه بازگشت به‌کار خود را به وزارت ورزش ارائه دهد، اما گویا با این انتخاب به نظر می رسد که فرجی نتوانسته بود مسئولان وزارت ورزش را مجاب به صبر بیشتر کند. 

در سوی دیگر هم صحبت از حضور احمد سعادتمند، مدیر دفتر استعدادیابی وزارت ورزش به عنوان جانشین نهایی  ضیایی در فدراسیون والیبال به گوش می رسد. او که رابطه بسیار نزدیکی با محمدرضا داورزنی، معاون ورزشی وزارت ورزش دارد، در آخرین واکنش به حضور خود در فدراسیون والیبال این موضوع را رد نکرده و با چراغ سبز به این مسئله در عین حال گفته است: «فعلا ضیایی به‌عنوان رئیس فدراسیون مشغول به‌کار است و باید ببینیم شرایط چطور پیش خواهد رفت. من در دفتر استعدادیابی وزارت ورزش مشغول به‌کار هستم و هر جایی که وزیر ورزش و داورزنی صلاح بداند، آماده خدمت خواهم بود.»

البته به جز این دو رئیس فدراسیون ،وزارت ورزش زهرا موسوی مدیر کل امور زنان را به عنوان سرپرست معاونت امور بانوان وزارت ورزش به جای فریبا محمدیان گمارده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید