• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
پنج شنبه 15 آذر 1397
کد مطلب : 39951
+
-

در رشت بباز و قهرمان شو!

در رشت بباز و قهرمان شو!

 در آخرین فصل از جام آزادگان و درست قبل از شروع «لیگ برتر»، استقلال در شرایطی قهرمان لیگ شد که در طول فصل تنها 2 بار شکست خورده بود. یکی از این دو‌ شکست، در زمین گل‌آلود رشت روبه‌روی استقلال شهرداری رقم خورد تا هواداران پرسپولیس خیلی زود دست به‌کار شوند و شعار ویژه‌ای در مورد این بازی بسازند. در دوران لیگ برتر اما آبی‌ها نتایج خوبی در رشت به‌دست آوردند و خاطرات نسبتا خوبی از جدال با استقلال رشت، پگاه، داماش و سپیدرود در ذهن دارند. استقلالی‌ها در لیگ، 9بار به رشت سفر کرده و 7بار به پیروزی رسیده‌اند. جدال‌های این تیم در رشت هرگز «مساوی» نشده است. جالب اینکه استقلال در تاریخ لیگ برتر 2بار در رشت شکست خورده و هر 2 بار در پایان فصل قهرمانی لیگ را به‌دست آورده است. در واقع تیم شفر درصورت شکست خوردن در مسابقه روز جمعه، امیدواری زیادی به قهرمانی لیگ خواهد داشت.
 اولین پیروزی
منصور پورحیدری، نخستین مربی استقلال بود که در «لیگ برتر» نماینده رشت را در این شهر شکست داد. در هفته هجدهم لیگ برتر، اول آبی‌ها به رشت سفر کردند و در ورزشگاه شهید عضدی، با تنها گل علی موسوی در دقیقه  28 از سد استقلال رشت گذشتند. درست بعد از همین پیروزی بود که بحران استقلال آغاز شد و آنها در 4هفته متوالی برنده نشدند تا جایگاه مستحکم‌شان در صدر جدول را در معرض خطر قرار بدهند و سرانجام از قهرمانی در نخستین دوره لیگ برتر دور بمانند. در پایان آن فصل استقلال تیم دوم لیگ شد و استقلال رشت نیز با قرار گرفتن در رده دوم جدول از پایین، به دسته پایین‌تر سقوط کرد.
  رضا علیه پگاه 
رشتی‌ها در لیگ برتر سوم، با «پگاه» به سطح اول فوتبال ایران برگشتند اما باز هم در استادیوم خانگی‌شان، مغلوب استقلال تهران شدند. 2 تیم در آخرین هفته از نیم‌فصل اول لیگ سوم با هم روبه‌رو شدند و درحالی‌ که استادیوم عضدی لبریز از جمعیت بود، استقلال توانست با تک‌گل رضا عنایتی در نیمه اول، حریف را شکست بدهد. استقلال با قلعه‌نویی در پایان آن فصل نایب‌قهرمان شد و پگاه که تیم گران‌قیمت و پرستاره‌ای به شمار می‌رفت، در نهایت در رده نهم جدول قرار‌گرفت.
 هت‌تریک 
رکورد صددرصدی استقلال در رشت، در چهارمین فصل از لیگ برتر نیز حفظ شد. باز هم رضا عنایتی موفق شد دروازه رشتی‌ها را باز کند و گل دیگر استقلال در این جدال را آکوسنتی گیلائوری به ثمر رساند. پگاه پرحاشیه در پایان آن فصل در آخرین رتبه لیگ قرار گرفت و به دسته پایین‌تر سقوط کرد و استقلال نیز با امیر قلعه‌نویی در جایگاه سوم ایستاد.
  مهارنشدنی در رشت 
شکست باورنکردنی 4-1استقلال در برابر پگاه در ورزشگاه آزادی، در لیگ برتر هفتم رقم خورد اما حتی در همان فصل ناامیدکننده نیز آبی‌ها مشکلی برای برنده‌شدن در رشت نداشتند. این بار هم استقلال با حداقل اختلاف، میزبان رشتی‌اش را شکست داد و این شهر را با حداکثر امتیازهای ممکن ترک کرد. میثم منیعی، زننده تنها گل استقلالی‌ها در این مسابقه بود. در پایان آن فصل، استقلال و پگاه فقط 2 رده با هم فاصله داشتند. استقلال سیزدهم شد و پگاه در رده پانزدهم جدول قرار گرفت.
  طلسمی که شکست 
پس از 4پیروزی متوالی در رشت، روند رؤیایی استقلالی‌ها در این شهر بالاخره قطع شد. پگاه که ترکیب خوبی در اختیار داشت، در همان هفته دوم لیگ برتر هشتم میزبان استقلال شد. مسابقه تا دقیقه 75 با تساوی دنبال شد اما گل آدریانو آلوز همه‌‌چیز را به سود رشتی‌ها تغییر داد و هواداران پگاه بالاخره در تاریخ لیگ برتر، برای نخستین بار به تماشای پیروزی خانگی تیم‌شان در مقابل استقلال نشستند. لیگ برتر هشتم با قهرمانی استقلال و البته سقوط پگاه به پایان رسید.
  گوران در بوران! 
بعد از 2 سال دوری از لیگ برتر، رشتی‌ها این بار با «داماش» برگشتند و دوباره به سطح اول فوتبال ایران رسیدند. داماش این بار بهترین فصل تمام تاریخش را تجربه کرد و درحالی‌که علیرضا جهانبخش را به‌عنوان یک پدیده در اختیار داشت، در نهایت در رده هفتم لیگ قرار گرفت اما با وجود این در رشت مقابل استقلال شکست خورد. در هوای سرد ورزشگاه عضدی در هفته نوزدهم لیگ برتر یازدهم، استقلالی‌ها با تک‌گل گوران یرکوویچ میزبان‌شان را شکست دادند و3 امتیاز ارزشمند را از این بازی کسب کردند.
 برد درخشان تیم درخشان 
استقلال و داماش در لیگ دوازدهم در شرایطی با هم برخورد کردند که مسابقه به‌دلیل لغو پرواز آبی‌ها، یک روز به تأخیر افتاده بود. این تأخیر برای هواداران میزبان خوشایند به‌نظر نمی‌رسید و تنش‌هایی را بین 2 باشگاه رقم زد. تیم امیر قلعه‌نویی درحالی‌که از دقیقه 39با اخراج ساموئل 10نفره شده بود، با گل دقیقه 85 بوبکر کبه نتیجه را به داماش رشت واگذار کرد. در پایان آن فصل اما آبی‌ها توانستند قهرمانی لیگ را به‌دست‌آورند.
  جادوی فرهاد 
شروع رؤیایی استقلال در لیگ برتر سیزدهم، با رسیدن به چهارمین پیروزی در هفته پنجم تکمیل شد. این برد دلچسب برای استقلال در رشت به‌دست آمد. داماش با تک‌گل امین متوسل‌زاده، از حریف پیش بود اما سیاوش اکبرپور بازی را به تساوی کشاند و فرهاد مجیدی که در اوج آمادگی به سر می‌برد، گل برتری تیمش را به ثمر رساند. این آخرین فصل تاریخ باشگاه داماش در لیگ برتر بود.
  میک، برد و رفت 
جدال فصل گذشته استقلال و سپیدرود در رشت، درست بین دو دوره منصوریان و شفر رقم خورد؛ جایی که میک مک‌درموت به‌عنوان سرمربی موقت روی نیمکت باشگاه حضور داشت. استقلال مک‌درموت در ورزشگاه سردار جنگل با گل‌های جابر انصاری و داریوش شجاعیان در مقابل پنالتی حسین ابراهیمی، به دومین پیروزی فصل دست پیدا کرد. مک‌درموت اما بعد از این بازی، از نیمکت استقلال جدا شد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید