• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
سه شنبه 13 آذر 1397
کد مطلب : 39675
+
-

پیگیری تا رسیدن به شهر دسترس‌پذیر

شهرداری تهران تلاش می‌کند مطالبات جامعه معلولان برای تبدیل تهران به شهر دسترس‌پذیر را پیگیری کند. در همین راستا نخستین نشست مدیریت شهری با مجموعه جامعه مدنی، NGO‌ها و کانون‌های اجتماع‌محور در حوزه معلولان با حضور ولی‌الله شجاع‌پوریان، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران و محسن پورسیدآقایی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری برگزار شد.
به گزارش همشهری، ولی‌الله شجاع‌پوریان، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران ضمن گرامیداشت روز جهانی معلولان اظهار داشت: جامعه معلولان کشور و به‌ویژه شهر تهران برای معاونت اجتماعی فرهنگی شهرداری از جایگاه والایی برخوردار است؛ به‌طوری که در دوره مدیریت جدید بیشترین ارتباط تشکیلاتی منظم با NGO‌ها، سمن‌ها و کانون‌های معلولان برقرار شده و اداره کل سلامت ما با علاقه‌مندی بیشترین وقت خود را به تعامل سازنده با این قشر عزیز و مستعد اختصاص می‌دهد. او از آغاز اقدامات خوب و قابل توجه در حوزه فرهنگسازی‌ معلولان خبر داد و افزود: تلاش می‌کنیم در زمینه‌های آموزشی ویژه معلولان جهت آگاه‌سازی‌ آنان درخصوص حقوق مدنی خود و همچنین برای افزایش آگاهی شهروندان تهرانی نسبت به افراد دارای معلولیت، تولیدات خوبی آماده شود. شجاع پوریان با تاکید بر تلاش دائم و همیشگی مجموعه مدیریتی معاونت اجتماعی برای استماع دیدگاه‌های افراد دارای معلولیت، تصریح کرد: البته شاید برخی از دیدگاه‌ها و مطالبات قشر توان‌یاب  مستقیم به معاونت اجتماعی بازنگردد اما ما تلاش می‌کنیم نقطه تلاقی و پل ارتباطی بین جامعه معلولان و سایر مجموعه‌های مرتبط شهرداری تهران باشیم. معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران پیشنهاد داد: کارگروه و کمیته‌های تخصصی متشکل از معاونت‌های مختلف شهرداری تهران و نمایندگان جامعه معلولان برای پیگیری و نظارت بر رفع سریع‌تر بخشی از مشکلات این قشر ایجاد شود.

لزوم تجهیز مترو به آسانسور 
محسن پورسیدآقایی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران نیز در این نشست گفت: مناسب‌سازی‌ حمل‌ونقل شهری اقدام اساسی و اصولی برای افراد دارای معلولیت است و جامعه باید حق معلولان را ادا کند و ما نیز وظیفه داریم امکان رفت‌وآمد را برای معلولان و سایر اقشار خاص فراهم کنیم. پورسیدآقایی با اشاره به اقدامات صورت‌گرفته برای مناسب‌سازی‌ حمل‌ونقل عمومی ویژه معلولان گفت: از مجموع 105ایستگاه موجود در کل خطوط مترو، 70ایستگاه به آسانسور مجهز است. البته بیشتر ایستگاه‌ها دارای پله برقی هستند اما تجهیز تمام ایستگاه‌ها به آسانسور نیازمند تامین بودجه است. او تصریح کرد: تجهیز 35 ایستگاه مترو در خطوط 1، 2، 4و 5 به آسانسور 52میلیارد تومان اعتبار مالی می‌طلبد. معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران اعلام کرد: درحال حاضر پیش‌بینی‌های لازم برای خطوط متروی 6 و 7جهت جانمایی آسانسور، پله برقی و سایر تجهیزات استاندارد صورت گرفته تا همزمان با افتتاح یا اندکی پس از آن راه‌اندازی شود. 

اجاره کاتالیست شایع نیست 
پورسیدآقایی همچنین درخصوص موضوع اجاره کاتالیست عنوان کرد: خودروهایی که برای معاینه فنی اقدام می‌کنند کاتالیست‌شان با رنگ خاصی آرم‌گذاری می‌شود. او در واکنش به افرادی که برای گرفتن معاینه فنی از کاتالیست‌های اجاره‌ای استفاده می‌کنند، اظهار کرد: درباره استفاده از کاتالیست‌های اجاره‌ای به‌نظر من، موضوع کمی بزرگ‌نمایی شد.استفاده از کاتالیست‌های اجاره‌ای شایع نیست و تنها با مواردی برخورد داشته‌ایم. وی با بیان اینکه این موضوع اثر جدی بر آلودگی هوا و انجام معاینه فنی ندارد، اضافه کرد: خودروهایی که برای معاینه فنی اقدام می‌کنند کاتالیست‌شان با رنگ خاصی آرم‌گذاری می‌شود. 

این خبر را به اشتراک بگذارید