• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
دو شنبه 12 آذر 1397
کد مطلب : 39554
+
-

اوراق بیمه اتکایی در بورس منتشر می‌شود


رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از مذاکره با بیمه مرکزی برای انتشار اوراق بیمه اتکایی در بازار سرمایه خبر داد.

به گزارش همشهری، با مذاکرات انجام‌شده میان سازمان بورس و بیمه مرکزی قرار است اوراق بیمه اتکایی در بازار سرمایه منتشر شود. قرار است این اوراق برای تأمین مالی صنعت بیمه و کاهش ریسک‌های این صنعت منتشر شود و شرکت‌های بیمه می‌توانند از طریق انتشار این اوراق، هزینه خود را کاهش دهند و یک منبع تأمین مالی دیگر برای خود فراهم کنند. بر همین اساس قرار است در گام نخست اوراق بیمه اتکایی در بازار سرمایه منتشر شود.

شرکت‌های بیمه اتکایی، شرکت‌هایی هستند که شرکت‌های بیمه دیگر را که خود از ضررهای احتمالی مصون نیستند،  بیمه می‌کنند. بر همین اساس، دیروز شاپور محمدی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از مذاکره برای انتشار این اوراق خبر داد و گفت: بیمه مرکزی و سازمان بورس در حال کار‌کردن روی انتشار اوراق بیمه اتکایی هستند که بازده آن از اوراق عادی،  بیشتر و جذاب‌تر است. رئیس‌کل بیمه مرکزی هم در این‌باره ابراز امیدواری کرد که اگر مجوز این موضوع برای بیمه مرکزی صادر شود، با کمک شرکت‌های بیمه این موضوع را نهایی خواهیم کرد. غلامرضا سلیمانی امیری گفت: صنعت بیمه آمادگی کامل دارد تا با استفاده از ابزارهای نوین مالی اسلامی وارد بازار سرمایه شود. او افزود: ما بحث بهادارسازی اوراق ریسک را مطرح کردیم که خوشبختانه کمیته فقهی بورس نیز آن را تأیید کرده است. با این روش به نوعی مردم در ریسک شریک می‌شوند. او با بیان اینکه برای انتقال ریسک به بازار سرمایه باید از افراد فعال در بازار مالی اسلامی کمک گرفت،  تأکید کرد: اگر بخواهیم اوراق ریسک بیمه‌ای را با ۵‌تا‌۱۰‌هزار میلیارد تومان به بازار سرمایه منتقل کنیم، باید از ابزارهای نوین اسلامی استفاده کنیم.

رئیس‌کل بیمه مرکزی ادامه داد: شرکت‌های بیمه در زمان تورم نمی‌توانند با سپرده‌گذاری بانکی در زمان تعهد خود پرداختی داشته باشند بنابر‌این شرکت‌های بیمه باید وارد بازار سرمایه شوند. سلیمانی ادامه داد: شرکت‌های بیمه بسیار مشتاق هستند تا حق بیمه دریافتی خود را سرمایه‌گذاری کرده و از سود حاصل از آن در زمان تعهدات بلندمدت، پرداختی داشته باشند.

این خبر را به اشتراک بگذارید