• دو شنبه 28 اسفند 1402
  • الإثْنَيْن 8 رمضان 1445
  • 2024 Mar 18
یکشنبه 11 آذر 1397
کد مطلب : 39368
+
-

فرصت یا تهدید

چهره روز
فرصت یا تهدید


ابوالحسن فیروزآبادی، ‌زاده۱۳۴۰ در شهر نجف‌آباد با سوابقی چون روزنامه‌نگاری، عضو هیأت مدیره شرکت ملی نفتکش، قائم‌مقام وزیر کار،  رئیس هیأت مدیره شستا و اکنون در مقام دبیر شورای‌عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی و منتقد جدی فعالیت شبکه‌های اجتماعی و مدافع توسعه شبکه‌های اجتماعی داخلی و البته به‌نظر مدافع فیلترینگ هوشمند در تازه‌ترین اظهارنظر خود با بیان اینکه اقتصاد پلتفرمی باید جدی گرفته شود، گفته اگر پول مجازی بیاید پول ملی از بین می‌رود یا تضعیف خواهد شد.

 به‌نظر هشدار ایشان را باید جدی گرفت و پرسید که وقتی بدون پول مجازی ارزش پول ملی ایرانیان سقوط کرده، اگر روزی قرار باشد نظریه وزیر ارتباطات مبنی بر استفاده از ارز مجازی اجرایی شود، آن زمان ارزشی از پول ملی باقی می‌ماند یا نه؟ البته این نظر وقتی قابل توجه خواهد بود که بدانیم او همه پیشرفت‌های جامعه بشری را تهدید می‌داند و می‌گوید: جهان به سمتی حرکت می‌کند که مشاغل خانگی به‌طور گسترده‌‌ای رایج می‌شود و زمانی که چنین اتفاقی بیفتد قراردادهای بیمه، بانکی و ... از بین می‌رود و رهگیری برای پرداخت مالیات نیز وجود نخواهد داشت.

ابوالحسن فیروزآبادی که یکی از گزینه‌های وزارت ارتباطات در دولت یازدهم هم بود، می‌گوید: اگر امروز حواسمان نباشد، 10سال دیگر ۵۰درصد اقتصادمان نیز روی پلتفرم خارجی خواهد بود چون پلتفرم‌‌های خارجی خدمات بهتری می‌دهند و اگر دغدغه هویتی و کشوری داریم باید از این کار جلوگیری کنیم.

راستی آقای فیروزآبادی یادتان هست که تلاش‌ها برای استفاده از شبکه‌های اجتماعی داخلی با فیلترینگ تلگرام و صرف بودجه‌های کلان شکست خورد و  آنها که از این شبکه‌ها خارج شدند دوباره بازگشتند؟ یادمان باشد آقای فیروزآبادی بیش از آنکه با نگرانی دنبال بستن مرزها باشیم، باید مبتکر باشیم و تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم. ای‌کاش همان روزنامه‌نگار باقی می‌ماندید تا مسئولی که راه گشایش را در بستن شبکه‌های اجتماعی می‌داند.

این خبر را به اشتراک بگذارید