• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
شنبه 10 آذر 1397
کد مطلب : 39291
+
-

حذف بدون حتی یک ست برده

حذف بدون حتی یک ست برده

در روز پایانی از دور گروهی رقابت‌های والیبال جام باشگاه‌های جهان تیم خاتم اردکان با شکست برابر نماینده لهستان از گردونه رقابت‌ها حذف شد. تیم خاتم اردکان که به جای قهرمان سال گذشته لیگ به این مسابقات رفت، البته با مشکلات بسیار زیادی روبه‌رو بود؛ به‌صورتی که اعزام این تیم به مسابقات  در هاله‌ای از ابهام قرار داشت اما در نهایت با حل مشکلات به‌صورت ناقص  به این مسابقات اعزام شد تا یکی از بدترین نتیجه‌های تاریخ والیبال ایران به ثبت برسد. در سال‌هایی که تیم های ایرانی به مسابقات باشگاه های جهان اعزام شده‌اند، تنها پیکان در سال 2010 به مقام سوم رسیده بود و تیم‌های ایرانی حاضر در مسابقات در این سال‌ها نتوانسته بودند، نتایج شایسته ای را کسب کنند. 
در این میان اما خاتم اردکان یزد در مسابقات امسال 3 بازی خود را بدون حتی کسب یک ست برده به حریفان واگذار کرد. اما قطعی شدن عدم صعود این تیم به مرحله بعد در دیدار سوم رقم خورد که در این مسابقه خاتم  در برابر تیم قدرتمند سادا کروزیرو برزیل شکست خورد تا بدون امتیاز ضمن ایستادن در قعر جدول گروه B به کارش در جام باشگاه‌های جهان پایان دهد. خاتم ست‌های بازی را با امتیازهای ۱۶-۲۵، ۲۵-۲۷ و ۱۶-۲۵ به دارنده 3عنوان قهرمانی باشگاه‌های جهان واگذار کرد تا با عملکردی ضعیف و دور از انتظار وداع تلخی با این رقابت‌ها داشته باشد. ساداکروزیرو نیز با یک برد و 
4 امتیاز از صعود به دور نهایی بازماند. خاتم پیش از این نیز در برابر  آسکو رسوویای لهستان و ترنتینوی ایتالیا  شکست خورده بود. نکته جالب اینجاست که خاتم اردکان حتی برای حضور در لیگ برتر امسال هم مشکلات بسیار زیادی داشت و در آخرین دقیقه خود را به لیگ برتر والیبال ایران رساند. محسن ملت اردکانی مدیرعامل این باشگاه دلیل مشکلات به‌وجود آمده را نداشتن «حمایت‌ حامیان مالی باشگاه» عنوان کرده بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید