• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
شنبه 10 آذر 1397
کد مطلب : 39237
+
-

حاشیه‌های نشست سران در آرژانتین

حاشیه‌های نشست سران در آرژانتین

نشست سران گروه 20 (20 اقتصاد قدرتمند) عصر دیروز به وقت تهران، زیر سایه پرونده قتل جمال خاشقجی روزنامه‌نگار مخالف عربستانی و نقش احتمالی محمد بن سلمان ولیعهد عربستان در این ماجرا رسما آغاز به کار کرد. به گزارش رویترز، دیروز عصر، ولیعهد جوان عربستان که سفرش به آرژانتین برای حضور در این اجلاس با حاشیه‌هایی همراه بود، با چند رهبر دنیا از جمله امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه دیدار کرد.

مکرون، همچون ترزا می نخست وزیر بریتانیا پیش از این اجلاس گفته بود که صراحتا درباره پرونده خاشقجی و همینطور جنگ یمن با بن سلمان گفت و گو خواهد کرد. او اولین رهبر یک کشور غربی است که بعد از پرونده خاشقجی با بن سلمان ملاقات می‌کند. فیلمی که از دیدار این دو در حالت ایستاده منتشر شده، گفت و گویی بسیار طولانی و تقریبا درگوشی را بین این دو به نمایش می‌گذارد. گفته می‌شود در این فیلم مکرون به بن‌سلمان می‌گوید: تو هیچ وقت به حرف من گوش نمی‌دهی. دیگر اتفاق ویژه دیروز عصر، گرم گرفتن بن‌سلمان و ولادیمیر پوتین در این اجلاس بود که مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت.

دادستان‌های آرژانتینی اعلام کرده‌اند درخواست‌های جهانی برای تعقیب قضایی بن‌سلمان به دلیل جنایات جنگی را بررسی می‌کنند و به همین خاطر شاهزاده سعودی به جای هتل، در سفارت این کشور در بوینس آیرس  اقامت کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید