• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
چهار شنبه 7 آذر 1397
کد مطلب : 39047
+
-

کوتاه از سیاست | سیاست

مناظره مجازی ازغدی و آشنا

یک عضو شورای‌عالی انقلاب فرهنگی نسبت به عکس اخیر آذری جهرمی و رئیسی واکنشی داشت که در برابر آن یکی از مشاوران رئیس‌جمهور نیز سؤالی منتقدانه را مطرح کرد. به گزارش ایسنا، حسن رحیم پورازغدی عضو شورای‌عالی انقلاب فرهنگی در واکنش به انتشار عکسی در فضای مجازی از محمدجواد آذری جهرمی وزیر جوان ارتباطات و فناوری اطلاعات و ابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی که در آن افتخار خادمی حرم امام رضا(ع) به جهرمی داده می‌شود، نوشت: «اشکالی ندارد که مسئولان بلند پایه خادم افتخاری امام رضا(ع) شوند. خیلی هم خوب است، اما اینکه اغلب این دوستان یک دونه از این گردگیرهای رنگی دستشون می‌گیرند و کنار استراتژیک‌ترین معبر ممکن می‌ایستند که به‌طور کاملا اتفاقی و خیلی خوب هم دیده می‌شوند و تنها کاری که لازم است انجام دهند، این است که بگویند: «آقا حرکت کن» برای من قابل‌قبول نیست... چرا نمی‌روند توالت‌های حرم را بشورند؟! برای شکستن غرور ریاستشان هم بد نیست... رونوشت خدمت آقای رئیسی...» در واکنش به این اظهارات حسام الدین آشنا، مشاور رئیس‌جمهور نیز نوشت: «برای شکستن غرور خود همه‌‌چیز پنداری و مصلح کل نمایی، کجا را باید شست!»

مسئولان کلاه را از سر مردم بر ندارند

یک نماینده اصولگرای مجلس دهم درباره پارامترهای امید در جامعه به ایلنا گفته که: مسئولان باید سطح زندگی خود را همتراز مردم کنند. برخی مسئولان کجا زندگی می‌کنند؟ کدام‌یک از وزرا جنوب شهر هستند؟ از این گذشته سطح زیربنای ساختمان و خانه‌هایشان چندمتری است؟ ایام جنگ و اوایل انقلاب اینطور نبود. نخستین پارامتر امید این است که مسئولان سطح زندگی خود را همتراز مردم کنند و دوم اینکه با مردم صادقانه حرف بزنند و کلاه را از سر مردم بر ندارند. علیرضا سلیمی با اشاره به قانون منع به کارگیری بازنشستگان گفت: ما با جوانان صادقانه بحث نکردیم اگر صادقانه بحث می‌کردیم پس چرا بازنشستگان باید حتما با قانون بیرون بروند و چرا راه را برای جوانان باز نکنیم؟

فروش کلیه برای پرداخت وام!

یک نماینده مجلس درسخنانی با اشاره به شرایط دشوار اقتصادی برای مردم گفته: مردم مشکل نان و معیشت دارند، خشکسالی و بیکاری بنیان خانواده‌ها را متزلزل کرده، وام‌ها دردهای بی‌درمان شده، ربا رونق گرفته و برخی برای پرداخت وام قصد فروش کلیه را دارند، این زیبنده مملکت ما نیست. به گزارش فارس، اصغر مسعودی خطاب به وزیر اقتصاد گفت: آقای وزیر اقتصاد! ارز که با بالا رفتنش عِرض و آبروی ما را نشانه رفت، با پایین آمدنش قیمت‌ها پایین نیامد، به بازار سر بزنید و با حقوق یک‌میلیونی یک کارگر خرید کنید، به پول ملی که هویت ملی ماست، بها و ارزش دهید.

این خبر را به اشتراک بگذارید