• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
چهار شنبه 7 آذر 1397
کد مطلب : 38973
+
-

قهر روسی، آشتی ایرانی

قهر روسی، آشتی ایرانی

محسن محمود صفری

  فدراسیون‌های کشتی ایران و روسیه ارتباط خوبی با یکدیگر دارند و سعی می‌کنند در تورنمنت‌های یکدیگر حضور داشته باشند. فدراسیون روسیه هزینه تیم‌های ایرانی در دو تورنمنت آلرسا و آلانز را قرار است متقبل شود و فدراسیون ایران هزینه‌های مربوط به تیم کشتی فرنگی روسیه برای شرکت در جام شاهد را پرداخت کند. روز گذشته اخباری منتشر شد مبنی بر اینکه فدراسیون کشتی روسیه به‌دلیل بدقولی فدراسیون ایران، قصد دارد ارتباطش را با فدراسیون کشتی ایران محدود کند.
    روس‌ها به ایران نمی‌آیند
دو تیم کشتی آزاد ایران قرار است به تورنمنت آلرسا و آلانز اعزام شوند. تمامی هزینه‌های این اعزام برعهده میزبان است و فدراسیون کشتی ایران هیچ هزینه‌ای متقبل نخواهد شد. این دست و دلبازی روس‌ها طی روزهای اخیر باعث تعجب اهالی کشتی‌ شده بود که خیلی زود مشخص شد مدتی است که فدراسیون کشتی ایران و فدراسیون کشتی روسیه چنین ارتباطی با یگدیگر دارند. فدراسیون ایران قرار بوده هزینه تیم ملی فرنگی جوانان روسیه در جام شاهد را پرداخت کند و فدراسیون روسیه هزینه دو تیم آزاد ایران را در جام آلرسا و آلانز متقبل شود. گویا روس‌ها قصد داشتند با تیم آزاد و فرنگی در ایران حاضر شوند که به‌دلیل عدم‌صدور روادید برای یک تیمشان از حضور در مسابقات منصرف شده‌اند. مازیار رضایی- نماینده فدراسیون کشتی روسیه در ایران- در این رابطه به تسنیم گفت: «هنوز بلیت برای تیم‌های روسیه تهیه نشده بود که از فدراسیون ایران به من گفتند به روس‌ها اطلاع دهم به فرودگاه مسکو بروند و خیال‌شان بابت اعزام راحت باشد اما وقتی تیم‌های روسیه در فرودگاه حاضر شدند اعلام شد که برای ویزای یکی از دو تیم اقدام نشده و آنها نمی‌توانند وارد خاک ایران شوند. فدراسیون کشتی روسیه نیز در پی این اتفاق حاضر نشد تیم ملی فرنگی‌ که برای ویزایش اقدام شده و قرار بود ویزا را در فرودگاه ایران دریافت کند را به ایران اعزام کند و در نامه‌ای اعلام کرد که به‌خاطر این بی‌احترامی، به ایران نخواهند آمد». تیم تحت هدایت غلامرضا محمدی- سرمربی تیم ملی- بامداد پنجشنبه برای حضور در جام بین‌المللی آلرُسا راهی مسکو خواهد شد و تیم منتخب کشتی مازندران 16آذر در جام جایزه بزرگ آلانز شرکت می‌کند.
    لایق: ارتباط خوبی با روس‌ها داریم
نارضایتی روس‌ها‌ می‌تواند برای کشتی‌گیران ایرانی که راهی روسیه هستند دردسرساز باشد. ولی به گفته مسئولین فدراسیون کشتی ایران، موضوع چیزی که بازتاب داده شده نیست و روس‌ها از اول قصد داشتند با یک تیم در مسابقات جام شاهد شرکت کنند و خیلی دیر اعلام کردند که قصد حضور با دو تیم را دارند به همین دلیل امکان صدور روادید برای تیم آزاد آنها وجود نداشت. رضا لایق -دبیر فدراسیون کشتی- در این‌باره گفت:«برخلاف مطالب عنوان شده روس‌ها در چند هفته گذشته تنها درخواست حضور در رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی جام شاهد را ارائه کرده بودند که ما در این زمینه تمام اقدامات لازم را انجام دادیم. در مورد حضور تیم کشتی آزاد روسیه در این مسابقات مسئولان این کشور خیلی دیر درخواست خود را ارائه داده بودند که در این زمینه ما هیچ فرصتی برای اخذ روادید برای حضور این تیم در ایران نداشتیم تا بتوانیم اقدامات لازم را انجام بدهیم. این موضوع را به‌صورت رسمی نیز به مسئولان فدراسیون کشتی روسیه اعلام کرده‌ایم. برخلاف مطالب عنوان شده رابطه بسیار خوبی بین فدراسیون‌های کشتی ایران و روسیه برقرار است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد». روس‌ها در کشتی آزاد مدت‌هاست با نفرات اصلی خود در ایران حاضر نمی‌شوند و بیشتر نفرات خود را در جام‌هایی که در کشور روسیه برگزار می‌شود محک می‌زنند.اینکه گفته می‌شود روس‌ها در رده جوانان قصد حضور در تورنمنت بین‌المللی شاهد را داشته‌اند اتفاق خوبی است و می‌توان با دعوت از آنها در رده سنی بزرگسالان این دلخوری پیش آمده را برطرف کرد. بدون شک حضور کشتی‌گیران روسیه در تورنمنت‌هایی که در ایران برگزار می‌شود می‌تواند سطح مسابقات را افزایش دهد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید