• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
دو شنبه 5 آذر 1397
کد مطلب : 38802
+
-

در اجتماع هزارنفری بسیجیان برتر تهران مطرح شد

تجدید عهد با شهدا

تجدید عهد با شهدا

زهرا بلندی|خبرنگار

 انتخاب گروه بسیج دانش‌آموزی منطقه 19 به‌عنوان بسیجیان برتر بین مناطق 22‌گانه شهر تهران بهانه‌ای شد تا در گردهمایی هزار دانش‌آموز بسیجی دوره متوسطه اول و دوم حضور پیدا کنیم. در این تجمع ضمن بزرگداشت مقام شهدایی که برای سربلندی وطن جانفشانی کردند با حضور رئیس حوزه بسیج ابوذر، از گروه فرماندهان دانش‌آموزی مدارس که در کسب این رتبه نقش به سزایی داشتند تقدیر شد. 

ساعت 10 صبح است. دختران بسیجی با سربندهای قرمز و مشکی که به «یا رقیه بنت‌الحسین» آراسته شده وارد بوستان 22 بهمن می‌شوند و روی صندلی‌هایی که روبه‌روی مزار شهدای گمنام چیده شده، می‌نشینند. بین مشت‌های گره کرده دانش‌آموزانی که شعار مرگ بر آمریکا را فریاد می‌زنند، حضور گروه 10 نفره فرماندهان دانش‌آموزی مدارس متوسطه دوم منطقه که سربندهای زرد به سر دارند و سیل جمعیت را هدایت و رهبری می‌کنند، حس و حال خاصی به مراسم بخشیده است. «زینب‌السادات خطا خطن» دانش‌آموز سال اول دوره دوم متوسطه و از فرماندهان فعال بسیج دانش‌آموزی است. او با اشاره به اینکه در پاسخ به تحریم‌های جدید آمریکا، امروز با شعار «دانش‌آموز انقلابی، مدرسه انقلابی» اینجا دور هم جمع شده‌اند، می‌گوید: «واژه بسیج به معنی آمادگی است و بزرگ‌ترین دغدغه ما بسیجیان این است که آمادگی برای مدیریت صحیح، خدمت به مردم و... داشته باشیم و با این نیت عضو بسیج شده‌ایم تا بتوانیم در هر عرصه‌ای که نیاز باشد خدمتگزار جامعه باشیم.» این دانش‌آموز مربی ژیمناستیک است، 6 سال از عضویتش در تیم حرفه‌ای بسکتبال مجموعه شماره19 ‌الزهرا(س) می‌گذرد، قاری قرآن است و در حوزه تئاتر و سرود هم فعالیت می‌کند. این عضو پایگاه بسیج شهری و مسئول علمی پایگاه والفجر 2 همراه با اعضای فعال پایگاه بسیج مدرسه کلاس‌های کمک آموزشی و رفع اشکال برای دانش‌آموزان ضعیف‌تر برگزار می‌کند و در حوزه تربیت‌بدنی هم برگزارکننده کلاس‌های ورزشی رایگان و... است. خطاخطن درباره دلایل کسب رتبه برتر در بسیج دانش‌آموزی شهر تهران می‌گوید: «برگزاری یادواره شهدا، دیدار از خانواده‌های آنها به‌صورت مستمر و عضویت قابل توجه دانش‌آموزان در پایگاه‌های بسیج مدرسه‌ای از مهم‌ترین دلایل کسب این افتخار است.»


لیلا اسماعیلی|فرمانده بسیج دبیرستان ارشاد

بسیج پرورش دهنده استعدادها

بعد از اهدای لوح تقدیر وقتی فرماندهان بسیج دانش‌آموزان کنار مزار شهدا می‌نشینند، سراغشان می‌رویم. «یگانه باقری» فرمانده بسیج دبیرستان هدی با بیان اینکه مهم‌ترین هدف یک بسیجی این است که حق مسلمانی را به بهترین نحو ادا کند، می‌گوید: «برگزاری برنامه‌های مستمر همچون یادواره شهدا، گردهمایی، کتابخوانی همگانی، برنامه صبحگاهی، روایتگری با موضوع سیره شهدا نقش مهمی در کسب رتبه برتر منطقه داشته است.» باقری که بعد از 2 سال عضویتِ فعال در بسیج، اکنون مسئولیت فرهنگی مسجد سیدالشهد(ع) شهرک بوستان را به عهده دارد و اخیراً برگزارکننده 2 یادواره بزرگ شهدا بوده است، ادامه می‌دهد: «قبل از عضویت در بسیج هیچ جا این امکان را نداشتم که بتوانم با اقتدار در پرورش و تقویت استعدادهایم فعالیت کنم، اما بسیج این راه را برایم باز کرد.» «لیلا اسماعیلی» فرمانده بسیج دبیرستان ارشاد از دوران متوسطه اول عضو فعال بسیج است او با اشاره به اینکه سال گذشته در گزینش بسیج دانش‌آموزی به‌عنوان فرمانده انتخاب شده، می‌گوید: «در وهله اول سعی کرده‌ام با همه بچه‌های مدرسه ارتباط دوستانه برقرار کنم و این موضوع در جذب دانش‌آموزان مؤثر بوده است.» در این مدرسه هر هفته یادواره شهدا برگزار می‌شود. برگزاری تئاترهای مذهبی و دعوت از خانواده‌های شهید و... از مهم‌ترین فعالیت‌های مدرسه ماست. اسماعیلی می‌گوید: «از اعضای فعال و کادر اجرایی بسیجیان حوزه ابوذر هستم و در محله هم دوست دارم در فعالیت‌هایی همچون برگزاری کلاس رایگان و بازدید از خانواده شهدا شرکت داشته باشم.»

دانش‌آموزان منتخب، فرمانده مدرسه


سرهنگ احمد یوسف‌پور |فرمانده ناحیه بسیج ابوذر

برگزاری بسیج دانش‌آموزی خنثی کننده توطئه‌هایی است که مدارس، آموزش و پرورش و مربیان ما را نشانه گرفته شده است. سرهنگ «احمد یوسف‌پور» فرمانده ناحیه بسیج ابوذر با بیان این موضوع می‌گوید: «منطقه 19 یکی از بهترین مناطق در حوزه بسیج دانش‌آموزی است که بین 22 منطقه تهران رتبه اول را در سپاه تهران به خود اختصاص داده است.» وی ادامه می‌دهد: «حضور فعال در کلاس‌های درسی مرتبط با بسیج همچون آمادگی دفاعی، برگزاری متناوب یادواره‌هایی با سطح بالا توسط دانش‌آموزان بسیجی، افتتاح یادمان در اداره آموزش و پرورش منطقه19، حضور فعال در اردوهای راهیان نور و.... از جمله مؤلفه‌هایی است که باعث کسب این رتبه توسط منطقه شده است.» سرهنگ یوسف‌پور با اشاره به نقش مهم معاونت بسیج دانش‌آموزی آموزش و پرورش و فرماندهان مدارس در کسب این رتبه می‌گوید: «همه 122 مدرسه موجود در منطقه دارای پایگاه بسیج هستند و 12 فرمانده از 14 مدرسه دور دوم متوسطه مدارس دخترانه از بین دانش‌آموزان انتخاب می‌شوند.» وی ادامه می‌دهد: «برای انتخاب فرمانده واحد ابتدا از مدیران مدرسه درخواست می‌شود بهترین دانش‌آموز از لحاظ علمی، اخلاقی و اسلامی معرفی شود و بعد از ارزیابی توسط مسئولان بسیج، دانش‌آموزان در دوره یاوران ولایت شرکت می‌کنند. در طول این دوره تابستانی دانش‌آموزان برای فعالیت در بسیج آشنا می‌شوند و ابتدای سال بهترین فرد در هر مدرسه به‌عنوان فرمانده واحد مدارس معرفی می‌شود.»


 

این خبر را به اشتراک بگذارید