• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
دو شنبه 5 آذر 1397
کد مطلب : 38757
+
-

سیل و آبگرفتگی در 3 استان

بارندگی‌ها در استان‌های فارس، بوشهر و کهگیلویه همچنان ادامه دارد

گزارش
سیل و آبگرفتگی در 3 استان

بارش باران در استان‌های فارس، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد چند روز است علاوه بر طراوتی که به‌همراه داشته، دردسرهایی را هم برای شهروندان به وجود آورده است. 

به گزارش مهر، مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس با اشاره به احتمال وقوع سیل در نقاط مختلف فارس در پی بارش‌های روزهای آینده، گفت: تاکنون گزارشی از بروز خسارت در پی بارش‌ها اعلام نشده است. 
«رحیم آزادی» افزود: سامانه بارشی که از طرف غرب و شمال غرب وارد کشور شده از جمعه‌شب آسمان فارس را بارانی کرده است و ادامه هم خواهد داشت.

وی بیان کرد: در پی این بارش‌ها احتمال جاری شدن سیل نیز وجود دارد و مردم باید از حضور در کنار رودخانه‌ها و مسیرهای کوهستانی خودداری کنند. مدیرکل بحران استانداری فارس عنوان کرد: هماهنگی‌های لازم نیز با شهرستان‌های مختلف صورت گرفته که رودخانه‌های داخل شهرها لایروبی شود، ضمن این‌که برای شهر شیراز نیز هماهنگی‌های لازم انجام شده تا متولیان امر آمادگی داشته باشند. 


آماده‌باش تیم‌های امدادی بوشهر 

مدیرکل مدیریت بحران استان بوشهر نیز با اشاره به پیش‌بینی‌های صورت گرفته درباره بارش شدید، از آماده‌باش تیم‌های امدادی و عملیاتی استان برای زمان بارش‌ها خبر داد. «قاسم قائدی» گفت: با توجه به پیش‌بینی‌های صورت گرفته، مجددا سامانه بارشی قوی دیگری به زودی اکثر نقاط استان بوشهر را فرا خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: از فرمانداران شهرستان‌های تابعه استان بوشهر خواسته‌ایم ضمن اعلام آماده‌باش کامل به همه تیم‌های امدادی و عملیاتی، تدابیر لازم و تمهیدات پیشگیرانه اتخاذ کنند. بارش باران از جمعه در بوشهر آغاز شده است و بر اساس پیش‌بینی هواشناسی تا پایان امروز(دوشنبه) نیز ادامه خواهد داشت. مدارس برخی نقاط استان بوشهر روز شنبه به خاطر بارندگی تعطیل شد.


بسته شدن 35 راه روستایی در کهگیلویه

رئیس اداره راهداری کهگیلویه از بسته شدن 35 راه روستایی در این شهرستان خبر داد. «محمد ماهیاری» با بیان این‌که اکیپ‌های راهداری در حال خدمت‌رسانی به مردم هستند، گفت: تا پایان بارندگی‌ها نمی‌توانیم وارد حوزه روستایی شویم چراکه همه خاکی هستند و وضعیت بدتر خواهد شد. وی عنوان کرد: متاسفانه امکانات شهرستان به هنگام بحران جوابگو نیست و باید تدبیری در این خصوص اندیشیده شود. 


مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد نیز از تخریب ۲ منزل مسکونی در کهگیلویه به دلیل بارش شدید باران خبر داد. «سید امان‌الله جهانبین» افزود: بر اثر باران‌های اخیر بخشی از دو باب منزل مسکونی در کهگیلویه در روستای تل مر و روستای کوشک به صورت کامل تخریب شده و قابل سکونت نیست. 
وی بیان کرد: از سوی هلال احمر چادر، پتو، موکت و امکانات امدادی نیز ذر اختیار این خانواده ها قرار گرفت.
رییس اداره امور عشایر کهگیلویه نیز از مسدود شدن جاده‌های عشایری این شهرستان خبر داد. «سید خداداد اجتهادی» افزود: در پی بارش‌های اخیر اکثر جاده‌های عشایری مسدود؛ تخریب و آذوقه و سرپناه آن‌ها دچار خسارت شده است.
اجتهادی هم‌چنین از آبگرفتگی منازل و دام‌های عشایری خبر داد. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید