• جمعه 31 فروردین 1403
  • الْجُمْعَة 10 شوال 1445
  • 2024 Apr 19
دو شنبه 5 آذر 1397
کد مطلب : 38667
+
-

فقط 15 دقیقه

فقط 15 دقیقه

   جو ورزشگاه آزادی قبل از شروع بازی، نسبت به مصاف‌های قبلی این دو تیم جو بهتر و آرام‌تری بود. برخلاف دوئل‌های قبلی دو تیم که در فضایی متشنج و درگیری‌های دامنه‌دار میان هواداران دو تیم آغاز می‌شد این بار کم‌تماشاگر بودن بازی فضای آرام‌تری را بر ورزشگاه حاکم کرده بود. بارش شدید باران باعث شد تعداد زیادی از هواداران قید حضور در ورزشگاه را بزنند و این بار بخش زیادی از سکوهای ورزشگاه خالی بماند. هر چند باز هم تحرکات عده‌ای از هواداران و به‌خصوص آوردن پرچم ژاپن به ورزشگاه، حاشیه‌هایی را ایجاد کرد اما در مجموع یکی از آرام‌ترین دیدارهای پرسپولیس و تراکتورسازی را شاهد بودیم.
   بارش باران در نیمه اول همان‌طور که تاثیر خود را بر روی سکوهای ورزشگاه گذاشته بود، عملکرد فنی بازیکنان را هم تحت‌تاثیر قرار داد و نیمه کم‌افت‌وخیز و کم‌حادثه‌ای را رقم زد. نیمه اول به‌جز یکی دو موقعیت نصفه‌ونیمه برای دو تیم، صحنه چندانی نداشت و هر دو تیم که معمولا عادت به چرخاندن توپ بر روی زمین دارند روی چمن خیس ورزشگاه آزادی حرف چندانی برای گفتن نداشتند.

    کمال کامیابی‌نیا در نیمه اول اصرار زیادی برای کارت گرفتن از داور مسابقه داشت. او یک خطا روی احسان حاج‌صفی کرد و موقعیت خوبی را   پشت محوطه جریمه پرسپولیس از او گرفت. اما وقتی دید داور به خطایش اخطار نمی‌دهد اعتراض کرد تا شاید از این طریق کارت بگیرد. امتناع داور از نشان دادن کارت زرد، باعث شد کمال تلاشش را در صحنه‌های بعدی ادامه داده و بالاخره با خطایی شدید در دقیقه33 اخطار را از محمدرضا اکبریان گرفت. کمال با این اخطار 4کارته شد و بازی بعدی تیمش مقابل ماشین‌سازی را از دست داد.

    پرسپولیس در نیمه اول 6شوت زد و تراکتورسازی 3شوت. از 6شوت پرسپولیسی‌ها 3ضربه در چارچوب بود که یکی از آنها را منشا زد و فروزان بعد از اینکه نتوانست توپ را جمع کند و کار خودش را سخت کرد در حرکت دوم توپ را مهار کرد. اما اوج کار فروزان در نیمه اول مهار ضربه ایستگاهی بشار رسن بود که در دقیقه44 به زیبایی نواخته شد و دروازه‌بان تراکتور توپ را از سه‌کنج دروازه بیرون کشید.

    نیمه دوم در حالی آغاز شد که از شدت باران کمی کاسته شده بود و دو تیم توانستند توپ را بهتر روی زمین بچرخانند. به‌خصوص پرسپولیس که 45دقیقه دوم را بسیار خوب آغاز کرد و حدودا 15دقیقه حریف را کاملا تحت‌تاثیر خودش قرار داد. بازی مالکانه و پیشروی موفق پرسپولیسی‌ها بر روی دروازه تراکتورسازی اگر دقایق بیشتری ادامه پیدا می‌کرد شاید منجر به گلزنی هم می‌شد اما یک اتفاق مهم این روند را تحت‌تاثیر خود قرار داد. تراکتور روی یک ضدحمله سریع گلی به ثمر رساند که اگرچه مردود شد اما روند بازی را کاملا تحت‌تاثیر قرار داد و آتش حملات پرسپولیسی‌ها را از التهاب انداخت.
    گل زیبا اما مردود تراکتورسازی در دقیقه59 مهم‌ترین اتفاق بازی بود که سکوهای میهمان را هم برای دقایق زیادی ملتهب کرد. تراکتورسازی ضدحمله سریعی را تدارک دید و پاس بیرون پای سوگیتا به شجاعی رسید. ارسال دقیق شجاعی درون محوطه شش‌قدم با ضربه سر احسان حاج‌صفی همراه شد که داور به‌درستی با اعلام آفساید این گل را نپذیرفت. بازیکنان تراکتور در اعتراض به تصمیم کمک‌داور دقایقی با او به صحبت پرداختند و تنشی بین بازیکنان دو تیم نیز شکل گرفت. ضمن اینکه سکوهای تیم میهمان برای دقایقی علیه داور شعار دادند و اعتراض خود را به این اتفاق نشان دادند.

   بعد از این اتفاق، 30دقیقه باقیمانده بدون موقعیت خاصی دنبال شد و دو تیم به تساوی بدون گل رضایت دادند. یک موقعیت مناسب برای پرسپولیس که از مقابل پای منشا عبور کرد، تنها صحنه مهم بازی طی این 30دقیقه بود و البته کتف کمال کامیابی‌نیا هم دوباره در رفت تا او با توجه به محرومیتش در هفته آینده با فراغ بال به درمان این مصدومیت بپردازد.

این خبر را به اشتراک بگذارید