• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
شنبه 3 آذر 1397
کد مطلب : 38514
+
-

شکوه وحدت

جشن های هفته وحدت و گرامیداشت سالروز تولد پیامبر اکرمص در استان‌های کردستان و کرمانشاه باشکوه بسیار برگزار شد

مناسبت
شکوه وحدت

مراسم بزرگداشت هفته وحدت در استان‌های کردستان و کرمانشاه برگزار شد. همچنین در پاوه کرمانشاه در مراسمی باشکوه با رونمایی از المان بزرگ‌ترین دف جهان این هفته را  گرامی داشتند.

 به گزارش همشهری، وزیر کشور در جشن میلاد بهار مهربانی ویژه‌برنامه ولادت پیامبر اکرم(ص) که در سینما بهمن سنندج برگزار شد، گفت: تلاش کنیم با وحدت و انسجام و همدلی، کشور را که عامل پیوند و وحدت در کنار دین اسلام است ارتقا دهیم. «عبدالرضا رحمانی فضلی» ضمن تبریک میلاد پیامبر اکرم(ص) اظهار کرد: آرزو دارم خداوند درک و معرفت راه پیامبر را که راه رسیدن و قرب به خداوند است به همه ما عنایت کند. 

وی با بیان این‌که پیامبر هم راه است و هم راهنما، هم محب است و هم محبوب و هم عاشق است و هم معشوق، افزود: ما به عنوان امت اسلامی باید از خداوند سپاسگزار باشیم که نعمت مسلمان بودن‌را به ما ارزانی داشته تا این‌که الگوهایی داشته باشیم که توسط آنها به قرب الهی برسیم. 

وزیر کشور عنوان کرد: انسان با همه عظمت‌ و قدرتی که دارد می‌تواند به اعلی‌علیین برسد یا اسفل سافلین برود. اگر راه و سیره پیامبر(ص) را پیشه کنیم مسیر ما مسیر قرب خواهد بود اما اگر نفس بر ما غالب باشد، مسیر ما قعر حیوانیت و درندگی و دوری از لطف خدا خواهد بود. وی ادامه داد: همه باید تلاش کنیم که ودیعه الهی، قرآن و اسلام و سیره پیامبر را به عنوان الگویی موفق به بشریت معرفی کنیم. رحمانی فضلی اضافه کرد: باید قدردان و شکرگزار باشیم و تلاش کنیم با وحدت و انسجام و همدلی، کشور را که عامل پیوند و وحدت در کنار دین اسلام است ارتقا دهیم.

وزیر کشور گفت: ما تاریخ  سترگی داشته‌ایم و در تارک دنیا به عنوان ملت مسلمان همواره درخشیده و دوران سختی را پشت سر گذاشته‌ایم.

رحمانی فضلی با بیان این‌که ایران دارای تمدن کهن و فرهنگ غنی است، تصریح کرد: مولوی، حافظ، سهروردی و نظامی همه به عنوان مشاهیری برجسته در جهان شناخته می‌شوند که همه باید حافظ این فرهنگ باشیم. 
اجرای دف‌نوازی دف‌نوای رحمت، پخش فیلم سه دقیقه‌ای «می‌خورد بر بام خانه»، سنتورنوازی «کارن احمدی» نوجوان ۱۲ ساله، اجرای موسیقی کُردی گروه ئه‌وین و هلپرکی گروه خان از جمله بخش‌های این برنامه بود. 


وحدت از واجبات زمان است

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرمانشاه هم در سی‌امین همایش بزرگ وحدت در کرمانشاه با بیان این‌که همه باید ید واحده باشیم، گفت: وحدت از واجبات زمان است. آیت‌الله «مصطفی علما» ضمن تبریک هفته وحدت اظهار کرد:‌حکایت وحدت‌ شیعه و سنی از گذشته‌های دور هم بوده، اما این وحدتی که امام(ره) مطرح کرد ورای این بود. نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه بیان کرد: امام راحل کلمه وحدت را در سراسر دنیا مطرح کردند. آیت‌الله علما ادامه داد: امروز جمعیت مسلمانان در حال رسیدن به حدود 2 میلیارد نفر است که می‌تواند دنیا را در مقابل ارزش‌ها به زانو درآورد.
 نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه بیان کرد: ملل اسلامی باید متحد باشند. به تعبیر رهبر معظم انقلاب، ایران ‌ام القرا است و عصبانیت دشمنان هم از همین است. 

آیت‌الله علما با بیان این‌که امروز مسلمین باید ید واحده باشند، گفت: امام فتوا داده که واجب است وحدت داشته باشیم.  ‌نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرمانشاه بیان کرد: همه رنگ‌ها بی‌رنگ می‌شود و از بین می‌رود و تنها رنگ خدا می‌ماند و ما منادی این رنگ هستیم و کفر در مقابل این ایستاده است.  آیت‌الله علما با اشاره به این‌که‌بیان این رنگ الهی بوده است، تصریح کرد: همه باید برای رضای خدا کار کنیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید