• دو شنبه 28 اسفند 1402
  • الإثْنَيْن 8 رمضان 1445
  • 2024 Mar 18
پنج شنبه 1 آذر 1397
کد مطلب : 38461
+
-

دستورالعمل بسته حمایتی خانوار اعلام شد

یارانه
دستورالعمل بسته حمایتی خانوار اعلام شد

هیات وزیران دستورالعمل بسته پرداخت کمک جبرانی و حمایت غذایی از گروه‌های کم‌درآمد جامعه را تصویب و مبلغ واریزی برای خانوارهای تک‌نفره تا 5 نفره و بیشتر را تعیین کرد که بر اساس آن سهم ریالی سبد حمایت غذایی در مرحله اول برای هر خانوار یک‌نفره حدود ۱۵۰‌هزار تومان واریز می‌شود و به خانوارهای بیش از یک نفر، به ازای هر نفر 50‌هزار تومان به این مبلغ افزوده خواهد شد.

ضمن اینکه خانوارهای 5 نفره و با جمعیت بیشتر از این تعداد هم 350هزار تومان دریافت می‌کنند. به گزارش همشهری، بسته حمایتی دولت که برای جبران بخشی از فشار اقتصادی واردشده به خانوارهای کم‌درآمد تدوین شده بود، از هفته پیش با تخصیص حمایت نقدی به خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد امام‌خمینی‌(ره) و سازمان بهزیستی وارد فاز اجرایی شد و طبق وعده دولت در یکی دو هفته پیش رو باید برای به‌حساب سایر خانوارها نیز واریز شود که این مهم حالا با اعلام جزئیات بیشتر از مبلغ و نحوه واریز وجه این بسته حمایتی یک گام به تحقق نزدیک‌تر شده است. «دستورالعمل بسته پرداخت کمک جبرانی و حمایت غذایی از گروه‌های کم‌درآمد جامعه» که هیأت‌وزیران در تاریخ ۲۷ آبان ماه به تصویب رسانده است، همان دستورالعملی است که 2هفته پیش منتشر شده اما اکنون جزئیات مربوط به حمایت از خانوارهایی که جزو کارکنان دولت، بازنشستگان یا خانوارهای تحت پوشش نهادهای حمایتی نیستند نیز در آن گنجانده شده است.

بر اساس این دستورالعمل، خانوارهای تحت پوشش و پشت‌نوبتی نهادهای حمایتی از طریق حساب‌های بانکی متصل به یارانه‌ نقدی و خانوارهای تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران از طریق حساب متصل به مستمری سرپرست خانوار، بسته حمایتی را دریافت می‌کنند. همچنین به کارکنان دولت و بازنشستگان نیز که حقوق ماهیانه آنها کمتر از ۳ میلیون تومان باشد، از طریق حساب دریافت حقوق کمک جبرانی به مبلغ ۲۰۰ هزار تومان پرداخت می‌شود.

طبق این دستورالعمل، خانوارهای کارگری، مشاغل آزاد، عشایر و روستاییان، دریافت‌کنندگان بیمه بیکاری و سایر مشمولان  که توسط وزارت کار شناسایی می‌شوند به‌اضافه سایر خانوارهایی که ماهانه کمتر از ۳‌میلیون تومان درآمد دارند و درخواست آنها پس از بررسی  نهادهای حمایتی پذیرفته می‌شود، در مرحله اول برای هر خانوار یک‌نفره حدود ۱۵۰‌هزار تومان و به ازای هر نفر اضافه‌تر تا خانوار 5‌نفره، 50‌هزار تومان واریز خواهد شد. سقف واریز این سبد حمایتی 350‌هزار تومان برای یک خانوار ۵‌نفره است و خانواده‌های با جمعیت بیشتر نیز همین مبلغ را دریافت می‌کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید