• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
پنج شنبه 1 آذر 1397
کد مطلب : 38432
+
-

زیورآلات را نریزید توی فوتبال

زیورآلات را نریزید توی فوتبال

بازیکنان فوتبال از تتو کردن سیراب شده‌اند و در حال فتح مرزهای دیگری هستند. خیلی از بازیکنان فوتبال در جهان تمام سطح بدن خود را با خالکوبی پوشانده‌اند و حالا نوبت زیورآلات است. لمینیت کردن دندان هم که خیلی وقت است فراگیر شده و چون هر بازیکن فقط یک دست دندان دارد که پیش از این لمینیت شده، باید راه‌های دیگری برای متفاوت بودن و خاص بودن مورد آزمایش قرار بگیرد. آنها علاقه زیادی به دیده شدن و خاص بودن دارند و یکی از مواردی که این ستاره‌ها را خاص‌تر می‌کند جواهراتی است که تا چند دهه پیش فقط مورد علاقه خانم‌ها بود و اکنون به‌نظر می‌رسد در اروپا و آمریکا برای استفاده از جواهر حتی زنانه، جنسیت معنایی ندارد. تا 4-3 دهه پیش گوشواره انداختن برای مردها عیب بود تا اینکه برخی در آمریکا برای آنکه اعلام کنند دگرباش هستند، گوش سمت راست خود را سوراخ می‌کردند و آنهایی که از گوشواره در گوش چپ استفاده می‌کردند می‌خواستند این پیغام را بدهند که عادی هستند. حالا بازیکنان فوتبال همه معناهای قراردادی را زیر پا گذاشته‌اند و گوشواره و دستبند و النگو می‌بندند. زمانی که عابدزاده اسطوره‌ای هنوز بازیکن بود یک روزنامه ورزشی عکسی از او درحالی‌که دستبند به دستش بسته بود منتشر کرد و به او اتهام زد که النگو به دستش بسته است. هنوز هم در جامعه ما استفاده از این چیزها عرف نیست و از سوی عموم مردم پذیرفته نمی‌شود. اما در دنیای فوتبال خارج از اینجا این مسائل باب شده و بازیکنان فوتبال شانه‌به‌شانه ستاره‌های سینما در این عرصه با هم رقابت دارند. معمولا مردها هر دو گوش خود را سوراخ نمی‌کنند و آنها که روی هر دو گوش خود سوراخ دارند، در اداره‌هایی کار می‌کنند که گوشواره همچنان ممنوع است و برای آنکه مشخص نشود این افراد چه مشخصاتی دارند اقدام به سوراخ کردن هر دو گوش می‌کنند.
بگذریم؛ این چیزی نیست که این گزارش قصد دارد آن را تبلیغ کند؛ نوشتن درباره بدی‌ها یا چیزهای غیرمتعارف تبلیغ محسوب نمی‌شود. چند روز قبل روز مرد بود و برخی به این نکته اشاره کردند که باید خشونت علیه مردان متوقف شود و دیگر نگاه سنتی به آنها که همیشه باید سخت کار کنند یا نباید گریه کنند از بین برود. نگاه سنتی به مردها باید عوض شود اما نه به این شکل! به هر حال زیورآلات مخصوص زن است و این حرفی جنسیت‌زده نیست. هنوز هم خیلی‌ها در همان اروپا و آمریکا از اینگونه رفتار مردان خوش‌شان نمی‌آید و مردان را تقبیح می‌کنند. نمونه‌اش روی‌کین، کاپیتان اسبق منچستریونایتد که کسی جرأت نداشت در تیمی که او بازی می‌کند گوشواره بیندازد. جمباجمبا، بازیکن سابق یونایتد که هنوز در سوئیس بازی می‌کند یک‌بار تعریف کرد که روی کین وقتی گوشواره را روی گوش او دید پرسید: «این دیگر چیست؟» لحن او به‌قدری محکم بود که جمباجمبا همان‌جا گوشواره را درآورد و برای همیشه تا زمانی که در منچستر بود آن را بایگانی کرد؛ چون او دیده بود که کین چگونه بر سر بازیکنان جوانی مثل کلبرسون که آزارش به کسی نمی‌رسید داد می‌زد. کین به بازیکنان گیر می‌داد که رفتار مردانه داشته باشند و به زیورآلات زنانه روی نیاورند. حتی روزنامه‌های زردی مثل سان که خط قرمزی ندارند در شرح عکس بازیکنان دارنده گوشواره می‌نویسند: «هکتور بیرین واهمه‌ای از استفاده از گوشواره و زیورآلات زنانه در انظار ندارد.» حتی برخی بازیکنان قدیمی‌تر هکتور بیرین را مسخره می‌کردند که چرا گیاهخوار است و مگر یک بازیکن حرفه‌ای مرد در فوتبال هم می‌تواند گیاهخواری کند؟ پل مرسون، پیشکسوت آرسنال به او توصیه کرده بود گوشت بخورد تا کمی جان بگیرد! دانیل پاسارلا زمانی که سرمربی تیم ملی آرژانتین بود بازیکنان را وادار کرده بود موهای بلند خود را کوتاه کنند. او معتقد بود که مرد نباید مو بلند کند. پاسارلا حتی بازیکنان دگرباش را هم دعوت نمی‌کرد و آنهایی که گوشواره داشتند که حساب‌شان مشخص بود. ستاره‌هایی نظیر ردوندو حاضر نشدند موی خود را کوتاه کنند و از تیم ملی خط خوردند.
علاقه ستاره‌های فوتبال به جواهر که تا پیش از این زنانه شناخته می‌شد، چیز قابل پنهانی نیست و شاید بد نباشد بدانیم آنها چقدر برای این زیورآلات هزینه می‌کنند. همین نیمار که پریشب در بازی دوستانه با کامرون مصدوم شد و ممکن است بازی حساس مقابل لیورپول در لیگ قهرمانان را از دست بدهد، یکی از همین‌هاست که برای خرید جواهر ولخرجی می‌کنند. او چند عدد گوشواره به گوش‌هایش آویزان کرده که همگی الماس هستند. او که حق استفاده تبلیغاتی از تصویرش را به Replay واگذار کرده، بیشتر به سلیقه این برند پوشاک جین لباس می‌پوشد و جواهر می‌بندد.
ژروم بواتنگ، دوست صمیمی اشکان دژآگه عاشق مد است و گوشواره‌هایش را پس از مشورت با جی‌زی، خواننده و تهیه‌کننده آمریکایی انتخاب کرده است. او در یک نشریه مد هم سرمایه‌گذاری کرده. چیزی که از روبرتو فیرمینو می‌دانیم این است که او یک مهاجم برزیلی است که در لیورپول بازی می‌کند و دندان سفید لمینیت شده‌اش نخستین چیزی است که از او به یاد می‌آوریم. او هم یک عاشق افراطی جواهرات است و برای به‌دست آوردن آنها کلی هزینه می‌کند. یک‌بار عکسی از او منتشر شد با کراواتی ساخته شده از طلا برند «هکس» که ارزش آن 670 پوند بود. رونالدو با ثروت افسانه‌ای 350میلیون پوندی هم از این چیزها به خودش زیاد آویزان می‌کند؛ دستبند، یک جفت گوشواره الماس، گردنبند طلا و... . پوگبا گوشواره‌ای دارد متشکل از حرف اول فامیلی‌اش. او برای آرایش و رنگ کردن موهایش هم کلی ریخت‌وپاش می‌کند و در هر بازی با یک مدل و رنگ مو ظاهر می‌شود. یک‌بار همین چند وقت پیش که با مورینیو درگیری داشت، در زمین تمرین گوشواره‌اش را گم کرد و گفته می‌شود این گوشواره 10هزار پوند قیمت داشته. دنیل استوریج، جردن سانچو، نیکولاس اوتامندی، نانی و دیگران هم طرفداران پروپاقرص گوشواره‌های زنانه هستند!
 

این خبر را به اشتراک بگذارید