• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
پنج شنبه 1 آذر 1397
کد مطلب : 38424
+
-

طارمی تمام نمی‌شود

مهدی طارمی، چهره عجیب و منحصربه‌فردی در تاریخ پرسپولیس است؛ یکی که از نظر فنی جزو خوب‌ها بوده، اما با ندانم‌کاری‌اش آتشی برافروخته که شعله‌هایش گاه و بیگاه زبانه می‌کشد و دودش بیشتر از هر کس دیگری توی چشم خود او می‌رود. شاید در ظاهر اینطور به‌نظر برسد که محرومیت یک ساله سرخپوشان از جذب بازیکن تا یک‌ماه آینده به پایان می‌رسد و دیگر بهانه‌ای برای ملامت طارمی وجود نخواهد داشت، اما اینطور نیست و حداقل 3پیامد منفی غائله خیریت همچنان متوجه باشگاه پرسپولیس خواهد بود.
 داستان بیرانوند
بعد از حذف ناگهانی نام علیرضا بیرانوند از فهرست نامزدهای نهایی کسب عنوان برترین بازیکن سال آسیا، یک عضو سابق AFC مدعی شده قرار بوده نام گلر سرخ‌ها در این لیست باشد اما ماجرای محرومیت این باشگاه به‌خاطر طارمی حمل بر بازی ناجوانمردانه شده و نام علیرضا را خط زده‌اند. البته در مورد صحت و سقم این اظهارنظر بحث‌های زیادی وجود دارد اما همین موضع‌گیری کافی است تا پرسپولیسی‌ها تا ابد طارمی را مسئول اصلی نرسیدن توپ طلا به دروازه‌بان تیم‌شان بدانند. هواداران پرسپولیس امیدوار بودند بعد از دایی، مهدوی‌کیا و علی کریمی، بیرانوند هم تبدیل به یک عضو جدید از خانواده آنها شود که توپ طلا بگیرد اما این اتفاق رخ نداد.
 2رباط پاره
در نگاه اول مصدومیت حسین ماهینی و محمد انصاری از ناحیه رباط صلیبی ربطی به سایر بازیکنان ندارد اما بسیاری از کارشناسان بر این باورند که همه بازیکنان فعلی پرسپولیس به‌خاطر کمبود مهره بیش از اندازه مورد استفاده قرار گرفته‌اند و از نظر جسمی آسیب‌پذیر شده‌اند. واقعیت آن است که بازیکنان ایرانی برای انجام 50بازی در سال به اندازه کافی استاندارد نیستند. در این میان فشردگی تقویم پرسپولیس با اجبار برانکو برای بازی دادن به این نفرات محدود باعث شد فشاری بیش از اندازه روی بازیکنان وارد شود و آنها صدمه ببینند. هم ماهینی و هم انصاری نفراتی بودند که بی‌وقفه هر کدام در دو یا سه پست برای پرسپولیس بازی کردند.
 سوءسابقه برای پرسپولیس
نکته دیگر اینجاست که محرومیت دو پنجره‌ای پرسپولیس که شاید یکی از شدیدترین احکام انضباطی در این مدل باشد، به‌عنوان یک سوءسابقه در پرونده باشگاه پرسپولیس درج می‌شود و در رویدادهای بعدی می‌تواند قضاوت‌های فیفا علیه این باشگاه را سختگیرانه‌تر کند. به‌عنوان مثال وقتی یک شهروند به‌خاطر ارتکاب یک جرم زندانی می‌شود، حبس او یک روز به پایان می‌رسد، اما محاکم قضایی در تخلفات بعدی این سوءسابقه را درنظر می‌گیرند و حکم سنگین‌تری می‌دهند. پرسپولیس هم مثل خیلی از دیگر باشگاه‌های ایرانی به‌خودی خود نزد فیفا بدنام و بدحساب بود و حالا شاهکار طارمی اوضاع را به‌مراتب بدتر کرده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید