• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
چهار شنبه 30 آبان 1397
کد مطلب : 38251
+
-

دوباره ناداوری‌ها علیه ایران شروع شد

دوباره ناداوری‌ها علیه ایران شروع شد

آزادکاران در رده سنی امید موفق شدند طلسم ناکامی کشتی‌گیران ایران در مسابقات جهانی را بشکنند. در مسابقات جهانی بزرگسالان که در مجارستان برگزار شد20 نماینده ایران در رشته آزاد و فرنگی نتوانستند به دیدار نهایی برسند. این اتفاق در مسابقات فرنگی امیدهای جهان مجددا تکرار شد تا باز هم ایران نماینده‌ای در فینال نداشته باشد. در کشتی آزاد امیدهای جهان هم 5 نماینده ایران در روز اول از رسیدن به فینال بازماندند و تنها یک مدال برنز برای ایران کسب کردند تا نگرانی‌ها دوچندان شود و این باور پیش بیاید که کشتی‌گیران ایرانی طلسم شده‌اند. در روز دوم مسابقات، کامران قاسمپور توانست نوار ناکامی کشتی‌گیران ایرانی در راهیابی به فینال را پاره کند و به این ترتیب تیم ایران هم در روز پایانی مسابقات در فینال نماینده داشت و در نهایت مجموع تیمی هم روی سکوی سوم قرار گرفتند. هادی حبیبی، سرپرست تیم ملی امید درباره مشکلات این تیم قبل از اعزام و اتفاقاتی که در طول مسابقات جهانی افتاد و تغییر و تحولات رخ داده در فدراسیون کشتی  با همشهری ورزشی صحبت کرده است که در ادامه می‌خوانید.
    تیم امید به عنوان چهارمین تیم 10 نفره ایران در مسابقات جهانی توانست یک فینالیست داشته باشد. عملکرد آزادکاران درمسابقات امیدهای جهان را چطور دیدید؟
مسابقات امیدهای جهان پس از چند سال وقفه در سطح جهانی دومین سال برگزاری‌اش را پشت‌سر گذاشت. مسابقات زیر 23 سال در اروپا سال‌هاست انجام می‌شود و از این حیث تیم‌های اروپایی از جمله روسیه، گرجستان و آذربایجان از ما جلوترهستند و زمان می‌برد تا بتوانیم جایگاه خوبی برای خودمان در این مسابقات ایجاد کنیم. تیم ایران هم  پس از 6 مرحله اردو به این مسابقات اعزام شد البته قرار بود به 2 تورنمنت برون‌مرزی هم اعزام شویم که به دلایلی که دیگر همه می‌دانند این مهم میسر نشد (اشاره حبیبی به مشکلات مالی فدراسیون). درباره عدم حضور کشتی‌گیران ایرانی در مسابقه فینال هم باید بگویم که کشتی ایران به این مدال طلا احتیاج داشت که خدا را شکر کامران قاسمپور با حضور در فینال توانست مدال طلا را برای تیم ایران کسب کند.
    بارها شاهد بودیم که تیم ایران در این مسابقات  به داوری‌ها اعتراض داشت؛ واقعا مشکل خاصی وجود داشت؟
در چند مورد شاهد ناداوری‌هایی بودیم که در نتیجه کشتی تاثیرگذار بود. مثلا در کشتی ایمان صادقی با حریف آمریکایی اجحاف در حدی بود که داوران این مسابقه در ادامه از قضاوت محروم شدند. اگر این ناداوری‌ها نبود بدون شک تیم ایران به‌جای سومی حداقل روی سکوی دومی می‌ایستاد. 
    این ناداوری‌ها به نظرتان دلیل خاصی دارد؟
به نظرم از زمانی که آقای خادم از هیات رئیسه اتحادیه جهانی کناره‌گیری کرده است شاهد یک‌سری از ناداوری‌ها‌ هستیم. این اجحاف‌ها از قدیم بوده ولی بعضی وقت‌ها آن‌قدر مشهود است که صدای تماشاگران هم در می‌آید به هر حال امیدوارم دیگر شاهد این اتفاقات نباشیم.
    تغییر و تحولات در فدراسیون را چطور می‌بینید، شما به عنوان سرپرست تیم ملی بزرگسالان و امید به کارتان ادامه خواهید داد؟
آقای خادم بعد از مسابقات جهانی استعفا کردند و آقای بنی‌تمیم در این شرایط سرپرستی فدراسیون را برعهده گرفتند. موضوعی که  بسیار اهمیت دارد فاصله زمانی کوتاه تا المپیک توکیوست. به هر حال همیشه مردم از کشتی در المپیک‌ها توقع مدال دارند و این توقعشان هم بحق است. برای اینکه تیمی قدرتمند در المپیک 2020 داشته باشیم باید از همین حالا شروع کنیم. ادامه همکاری من هم بستگی به نظر فدراسیون دارد. من از خانواده کشتی هستم و هرکجا که بتوانم به کشتی کمک کنم دریغ نخواهم کرد. مهم موفقیت کشتی در رقابت‌های پیش‌روست و امیدوارم با کمک اهالی کشتی، اتفاقات خوبی را برای کشتی ایران شاهد باشیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید