• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
سه شنبه 29 آبان 1397
کد مطلب : 38107
+
-

زیبا نیست؟

زیبا نیست؟

انگولو کانته آدم خاصی است. برخی او را دوست‌داشتنی‌ترین بازیکن فوتبال می‌دانند به دلایل مختلف. هر کس نام او را شنیده، می‌داند که این بازیکن آفریقایی‌تبار تیم ملی فرانسه یک آدم خجالتی است که همیشه لبخندی به لب دارد. اگر با زوایای دیگری از شخصیت او آشنا باشید، بیشتر از قبل او را دوست خواهید داشت. زندگی لوکس بازیکنان فوتبال و ماشین‌های گران‌قیمتی که زیر پای‌شان می‌اندازند یک قاعده در کل دنیاست. برخی مثل رونالدو یا هالک جت شخصی هم دارند. اما کانته هنوز با ماشین دست‌دومی که زمان حضور در لسترسیتی داشت رانندگی می‌کند.
     او آن‌قدر خاکی است که بعد از 3سال هنوز ماشین «مینی‌کوپر» خود را که در دوران حضور در لستر دست‌دوم خریده بود نگه‌داشته و خودروی دیگری نخریده. ماشین او یک لگن به‌تمام‌معناست اما کانته که از همه‌‌چیز و همه کس خجالت می‌کشد، از سوار شدن بر چنین ماشینی احساس شرم ندارد. خودش درباره این سبک زندگی می‌گوید:«من هیچ‌وقت مثل افرادی که عاشق ماشین هستند نبوده‌ام. حتی در جوانی هم هدفم ماشین خریدن و سوار شدن نبود».
     کانته حتی پیشنهاد فروش حق تصویرش را در ازای مبلغی از یک شرکت خارجی رد کرده و گفته به همین قرارداد در انگلیس قانع است. اگر او پیشنهاد شرکت خارجی را می‌پذیرفت، سالی 870هزار پوند به سودش بود و مالیات کمتری می‌پرداخت.
     برخی او را بهترین هافبک دفاعی حال حاضر جهان می‌دانند و با ماکلله مقایسه‌اش می‌کنند اما اگر این را به او بگویید از فرط خجالت می‌خندد و سرش را پایین می‌اندازد. انگار نه انگار دو فصل پیاپی با لستر و چلسی قهرمان لیگ برتر شده و با فرانسه جام‌جهانی اخیر را فتح کرده است.
     کانته وقتی بازیکنان فرانسه جام‌جهانی را دست‌به‌دست می‌گرداندند و با آن دور افتخار می‌زدند و عکس می‌گرفتند، یک گوشه ایستاده بود تا نوبتش برسد و کسی جام را به او تعارف کند؛ همین‌قدر خاکی و خجالتی. دست‌آخر این انزونزی بود که جام را از تاوین گرفت و طوری به کانته نزدیکش کرد تا او دستش را به جام ببرد و برای گرفتن عکس یادگاری با آن جلوی دوربین بهترین خبرگزاری‌های دنیا از هم‌تیمی‌هایش اجازه بگیرد. بازیکنان بلافاصله نام او را صدا زدند؛ با همان سرودی که اختصاصی برایش ساخته بودند. اما کانته از آنها خواست دیگر این سرود را نخوانند به این دلیل که جلوی مردم خجالت می‌کشید.
     یکی از هواداران لستر که با او سلفی گرفته می‌گوید: «شاید عجیب به‌نظر برسد اما کانته وقتی با هواداران سلفی می‌گیرد از خود هواداران بیشتر خوشحال است و اصلا قیافه نمی‌گیرد». یک‌بار وقتی می‌خواست برای دیدن خانواده‌اش به پاریس برود مجبور شد پروازش را لغو کند و در لندن بماند. چرا؟ چون یکی از اقوامش بدون اطلاع قبلی و سرزده برای دیدنش به خانه او آمده بود و قصد داشت شب بماند.
     نمازش هم ترک نمی‌شود. بعد از شکست 1-4‌ ماه سپتامبر در کاردیف چون برای نماز خواندن ممکن بود دیر شود، با تیم برنگشت و با گوشی موبایلش یک مسجد را در همان حوالی پیدا کرد تا نمازش قضا نشود و چند نفر او را در مسجد شناختند و برای شام و پلی‌استیشن و تماشای برنامه «match of the day» به خانه‌شان دعوت کردند که او هم پذیرفت.
     با هواداران رقیب هم رفتار خوبی دارد. یکی از توپچی‌ها تعریف می‌کند که یک‌بار شکست 2-3 در ورزشگاه امارات از چلسی، کانته را دیده و به او گفته که چقدر از این باخت ناراحت و ناامید شده. کانته از او عذرخواهی کرده و گفته: «واقعا متأسفم»! 
     بعد از پیروزی خیره‌کننده 3-4 فرانسه مقابل آرژانتین در جام جهانی، ماتوییدی در حضور خبرنگاران کانته را نشان داد و گفت: «انگولو کانته؛ او کوچک است اما امروز توانست لیونل مسی را مهار کند». کانته خندید و سرش را پایین انداخت و جواب داد: «نه، نه؛ ما این کار را با هم کردیم؛ همه تیم». واقعا می‌شود دوستش نداشت؟

این خبر را به اشتراک بگذارید