• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
سه شنبه 29 آبان 1397
کد مطلب : 38102
+
-

در انتظار کهکشان

در انتظار کهکشان

محاسبه‌های تابستانی استقلالی‌ها برای پر کردن جای خالی بازیکنان جدا شده، موفقیت‌آمیز پیش نرفت و خریدهایی مثل گرو و نویمایر نتوانستند انتظارات هواداران و کادر فنی باشگاه را برآورده کنند. به‌نظر می‌رسد استقلال در پنجره نقل و انتقالات زمستانی، روزهای شلوغی را پشت سر بگذارد. آنها به‌تدریج به این نتیجه رسیده‌اند که برای رسیدن به فرم گذشته، باید چند مهره سابق را به تیم‌شان برگردانند. بهبود مصدوم‌ها و بازگشت آنها در کنار استفاده از چند خرید جدید، می‌تواند یک ترکیب کهکشانی‌ برای استقلال بسازد. این تیم اگر چه جام حذفی را از دست داده اما با رسیدن به ترکیب مدنظر سرمربی آلمانی، این شانس را دارد که در لیگ به یک تیم مدعی تبدیل شود و در مرحله گروهی و نخستین مرحله حذفی از لیگ قهرمانان آسیا نیز روزهای درخشانی را پشت سر بگذارد. استقلال همین حالا نیز ترکیب خوبی در اختیار دارد اما چند تغییر کوچک برای کهکشانی‌شدن این تیم لازم به‌نظر می‌رسد.
   خط دروازه 
آبی‌ها روی خط دروازه، نیاز به هیچ تغییری را احساس نمی‌کنند. در ماه‌های گذشته شایعه‌هایی در مورد جدایی سیدحسین حسینی به گوش رسیده و خود این دروازه‌بان نیز در یک مصاحبه، زمزمه‌های جدایی‌اش را جدی‌تر کرد اما با حضور او در ترکیب اصلی برای چند مسابقه، این شایعه‌ها به‌دست فراموشی سپرده شدند. برخلاف آنچه در شروع فصل گفته می‌شد، مهدی رحمتی نیز در شرایط فعلی تمایلی به جدایی ندارد. استقلال فصل را با همین دو دروازه‌بان ادامه خواهد داد و حداقل در این فصل برای رقابت سنگین و نزدیک این دو سنگربان آماده، پایانی وجود نخواهد داشت.
  ‌خط دفاعی
در سمت راست خط دفاعی، خسرو حیدری و محمدی‌مهر گزینه‌ای اولیه شفر هستند اما با توجه به ترافیک خط هافبک، به‌احتمال زیاد وریا دوباره به پست تخصصی‌اش برگردد. شاید خود غفوری میل زیادی برای هجوم داشته باشد اما استقلال در پست دفاع راست بیشتر به این مهره ملی‌پوش نیاز خواهد داشت. روزبه چشمی و سهرابیان در فرم ایده‌آل، می‌توانند بهترین و سریع‌ترین زوج برای مرکز دفاع آبی‌ها باشند. دانشگر و پژمان منتظری نیز به‌عنوان ذخیره در هر شرایطی می‌توانند به تیم کمک کنند. شفر در این فصل فقط برای دقایقی کوتاه از میثم تیموری استفاده کرده اما اگر میثم آمادگی کامل فصل گذشته‌اش را به‌دست بیاورد و از مصدومیت فاصله بگیرد، زکی‌پور را به نیمکت خواهد دوخت. در واقع سرمربی آبی‌ها برای خط دفاعی 4بازیکن بسیار خوب و 5ذخیره مطمئن دارد؛شرایطی که در کمتر تیمی در فوتبال ایران دیده می‌شود.
   خط هافبک 
بازگشت احتمالی امید نورافکن، زوج او و فرشید باقری را در میانه میدان خواهد ساخت. علی کریمی هم البته استعداد فوق‌العاده‌ای دارد اما با مصدومیت‌های متعدد، بارها استقلال را دچار مشکل کرده است. او روی نیمکت، می‌تواند در هر لحظه‌ای به کمک تیم بیاید. به‌ویژه وقتی استقلال از حریف پیش افتاده و برای حفظ نتیجه، به تقویت کمربند میانی نیاز دارد. داریوش شجاعیان در نیم‌فصل دوم بالاخره مصدومیت را پشت سر می‌گذارد تا با فرشید اسماعیلی، کناره‌های خط هافبک تیم را بیمه کند. بازگشت این بازیکن تکنیکی، یک اتفاق هیجان‌انگیز برای هواداران آبی به شمار می‌رود. محسن کریمی نیز دوباره برمی‌گردد تا در کنار طارق همام، مهدی قائدی و‌اللهیار صیادمنش، ذخیره‌های پرانرژی استقلال برای بازی در کناره‌های خط باشند. اتفاق مهم‌تر، بازگشت احتمالی سرور جپاروف به جای نویمایر است. تیم شفر در میانه میدان به یک بازیکن خلاق با قدرت شوتزنی و پاسکاری بالا نیاز دارد و سرور می‌تواند همان گمشده بزرگ استقلال باشد که گره بازی این تیم را وسط زمین باز می‌کند.
   خط حمله 
اگر قرار به استفاده از تنها یک مهاجم باشد، گزینه‌های استقلال بسیار زیاد به‌نظر می‌رسد. از مرتضی تبریزی تا روح‌الله باقری و البته مرتضی آقاخان که بالاخره می‌تواند از نیم‌فصل دوم برای تیم به میدان برود. این احتمال نیز وجود دارد که درصورت جدایی گرو، استقلالی‌ها به سراغ خرید یک مهاجم دیگر نیز بروند. در خط حمله نیز درست همانند سایر پست‌ها، تیم وینفرد شفر علاوه بر مهره‌های اصلی، ذخیره‌های مستعدی دارد که در فشردگی بازی‌ها به کمک تیم خواهند آمد. استقلال در نیم‌فصل دوم کهکشانی‌تر از همیشه خواهد شد و در چنین شرایطی دیگر هیچ لغزشی از سوی تیم برای هواداران و مدیران باشگاه پذیرفتنی به‌نظر نمی‌رسد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید