• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
سه شنبه 29 آبان 1397
کد مطلب : 38089
+
-

رئیس جمهور: به کاخ سفید اطلاعات غلط می‌دهند

دولت
رئیس جمهور: به کاخ سفید اطلاعات غلط می‌دهند

راه‌آهن مهاباد - ارومیه روز گذشته با حضور رئیس‌جمهور مورد بهره‌برداری قرار گرفت و مرکز استان آذربایجان‌غربی رسما به شبکه ریلی سراسری کشور متصل شد. حسن روحانی روز دوشنبه در ادامه برنامه‌های سفر کاروان تدبیر و امید به استان آذربایجان‌غربی با حضور در محل ایستگاه راه‌آهن ارومیه، دستور افتتاح و بهره‌برداری رسمی از خط آهن ارومیه - مهاباد را صادر کرد. با فرمان رئیس‌جمهور، نخستین قطار مسافربری از ایستگاه ارومیه به مقصد مشهد مقدس با 160مسافر که جمعی از خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران استان آذربایجان غربی بودند، به حرکت درآمد. این خط آهن که به طول 98کیلومتر در فاصله سال‌های 85 تا 97 احداث شده است، ارومیه را به شبکه ریلی کشور متصل می‌کند. راه‌آهن ارومیه در 4قطعه در فاصله شهرهای ارومیه به نقده، نقده به میاندوآب و میاندوآب به مراغه احداث شده است. خط آهن ارومیه به مهاباد باعث ایجاد اشتغال مستقیم برای 182نفر شده و حداقل باعث صرفه‌جویی 5‌میلیون لیتر مصرف سوخت در سال خواهد بود و ظرفیت جابه‌جایی 1.5میلیون تن بار و حداقل یک میلیون نفر مسافر را در سال دارد.  

رئیس‌جمهور که برای افتتاح 20پروژه به استان آذربایجان غربی سفر کرده بود در ورزشگاه شهید چمران شهرستان خوی با بیان اینکه اطلاعات غلطی به کاخ سفید داده می‌شود که منبع اطلاعاتی‌شان هم رژیم صهیونیستی و منافقین است،  ادامه داد: ضد‌انقلاب و صهیونیست‌ها به‌عنوان منبع اطلاعاتی آنها هستند و فکر می‌کنند با فشار چند ماهه می‌توانند به اهداف‌شان برسند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری،  روحانی با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها به این فکر بودند و شاید هنوز هم به این فکر باشند که با فشار چند ماهه مردم ایران را تسلیم می‌کنند،  گفت: در ابتدا فکر می‌کردند با اعلام تحریم همه شهرهای ایران را به هم می‌ریزند و حتی گزارش‌های غلط هم به آن آقا می‌دهند و می‌گوید که هیچ شهر ایران آرامش ندارد،  همه جا به‌هم ریخته است و تمام مردم ایران گرسنه هستند.

وی با بیان اینکه ملت ایران پاسخ آمریکا را در روز 22بهمن امسال خواهد داد،  گفت: به همه دشمنان‌مان خواهیم فهماند که با فشار بر ملت ایران و با فشار بر اقتصاد کشورمان و ایجاد مشکلات برای مردم،  قادر نیستند ما را از اهداف بلندمان بازگردانند. رئیس‌جمهور خطاب به دشمنان ملت ایران گفت: ما تلاش کردیم و نگذاشتیم شما داعش را بر این منطقه مسلط کنید،  می‌دانیم شما عصبانی و ناراحت هستید. می‌دانیم شما احساس شکست می‌کنید و می‌دانیم شما نتوانستید به اهداف خودتان در افغانستان، ‌عراق و سوریه برسید. ما می‌دانیم که شما امروز در برابر مردم یمن ناچارید سر فرود بیاورید،  اما چرا می‌خواهید از مردم ایران انتقام بگیرید؟ به اشتباهات خودتان برگردید و این اشتباهات را تصحیح کنید. روحانی تأکید کرد: شما در فکر این هستید که صادرات نفت ما را قطع کنید که نخواهید توانست؛ اگر به فکر این باشید که رابطه ما را با کشورهای همسایه قطع کنید، نخواهید توانست و اگر در این فکر باشید که در زندگی به مردم فشار بیاورید،  در این راه غلط و اشتباه‌تان هم نمی‌توانید پیروز شوید.

روحانی تصریح کرد: به‌عنوان خادم شما در سال‌های 92و 96قول دادم که با همه توان برای خدمت به ملت ایران کمر همت را ببندم؛ امروز هم با تمام وجود،  پای قولم هستم.

وی ادامه داد: می‌دانیم شرایط برای ما سخت‌تر شده،  اما مسیر پیشرفت در برخی امور آسان‌تر شده است؛ درست است که شرایط تولید مقداری دشوار شده اما در عین حال بخش صادرات می‌تواند تولید را به حرکت درآورد و امروز مسیر صادرات در کشاورزی و در صنعت می‌تواند کشور را به حرکت در آورد.

این خبر را به اشتراک بگذارید