• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
دو شنبه 28 آبان 1397
کد مطلب : 38053
+
-

چشم‌به راه سکاندار جدید البرز

«عزیزالله شهبازی» به‌عنوان سرپرست استانداری معرفی شده است

گزارش ویژه
چشم‌به راه سکاندار جدید البرز

فتانه احدی|   البرز-خبرنگار: 

چندی پیش زمزمه‌هایی درباره بازنشسته بودن استاندار البرز به گوش می‌رسید و البرزی‌ها هر دم منتظر اخباری از این دست بودند، تا این‌که وزیر کشور اعلام کرد روند تغییر استانداران بازنشسته آغاز شده است و در این هفته در صورت تایید دولت جابه‌جایی‌ها انجام می‌شود.

خبرها حاکی از این است که استانداران آذربایجان شرقی، اصفهان، البرز، تهران، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، زنجان، سمنان، سیستان‌وبلوچستان، فارس، قم، همدان و یزد بازنشسته هستند و باید از سمت خود کناره‌گیری کنند. این در حالی است که «عزیزالله شهبازی» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز به‌عنوان سرپرست استانداری منصوب شده است. 

بر اساس اطلاعیه وزارت کشور، اسامی سرپرستان 11 استانداری کشور اعلام شده که در روزهای آتی، استانداران پیشنهادی این استان‌ها به هیات دولت معرفی خواهند شد.  بر اساس اعلام وزارت کشور، تا انتخاب استانداران جدید، تمام امور این استان‌ها را سرپرستان انجام خواهند داد که از بین معاونان همان استانداری‌ها انتخاب شده‌اند تا خللی در پیشبرد برنامه‌ها به وجود نیاید. 


مردی از دیار مازندران به البرز می‌آید

در بین اسامی و گزینه‌های جایگزینی استانداران بازنشسته، «‌احمد حسین‌زادگان» ‌متولد‌ ساری گزینه معرفی‌شده برای انتصاب استانداری استان البرز است. وی‌ کارشناسی ارشد علوم سیاسی، گرایش مسائل ایران و کارشناسی علوم سیاسی از دانشگاه تهران است.
‌‌
حسین‌زادگان پیش از این مشاور سازمان همیاری شهرداری‌های مازندران؛ قائم مقام مرکز و مدیر کل انجمن حمایت از بیماران کلیوی مازندران و نماینده استاندار در شورای هیات 7 نفره مازندران بوده است. وی همچنین معاونت اداره کل بهزیستی مازندران؛ ریاست هیات ورزش‌های رزمی مازندران، اداره بهزیستی شهرستان ساری و اداره بهزیستی شهرستان بهشهر و مسئولیت آموزش‌های طولانی‌مدت مرکز آموزش مدیریت دولتی منطقه شمال کشور را در سوابق کاری خود دارد.


البرز مشکلات زیادی دارد

نایب‌رئیس شورای شهر کرج درباره ویژگی استاندار جدید می‌گوید: ما اطلاع نداریم چه کسی قرار است به عنوان استاندار انتخاب شود. استاندار باید توان هماهنگی بین قوای سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را داشته باشد. همچنین شناخت دقیق از مناسبات اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، علمی و پژوهشی ضروری است.

«منصور وحیدی» می‌افزاید: البرز و شهر کرج مشکلات زیادی دارد که ساکنان هر روز با آنها دست‌وپنجه نرم می‌کنند. استاندار باید نیازهای مادی و معنوی مردم را با دقت رصد، دسته‌‌بندی و به دولت منتقل کند و از قدرت و روابط خود برای پیش بردن طرح‌های استان استفاده کند و با تمام توان خود برای رفع نیازهای مردم بکوشد.

وی ادامه می‌دهد: برای حل مشکلات لازم است روابط نزدیکی بین سیستم دولتی و مدیران شهری وجود داشته باشد تا بتوانند با آرامش و تدبیر از گردنه مشکلات عبور می‌کنند، استانداری با عملکرد مثبت خود می‌تواند الگو و خط مشی پارلمان شهری باشد.وحیدی با اشاره به مهم‌ترین مطالبات استان اضافه می‌کند: طرح‌های نیمه‌کاره استان مثل کمربند شمالی بزرگراه همت، مترو و چند طرح نیمه‌کاره استان که می‌تواند بخش مهمی از ساکنان را حل کنند مهم‌ترین مطالبه ما و مردم است  و لازم است استاندار جدید این طرح‌ها را پیگیری کند و به ثبات  برساند. 

 مهم‌ترین اولویت استاندار باید تحقق مطالبات مردم باشد که در این زمینه انتظار می‌رود یک برنامه‌ریزی منسجم و هدفمند مبنای کار استاندار قرار گیرد. وی ادامه می‌دهد: استاندار خوب باید مردم را برای رسیدن به حقوق خود و دولت را در جهت اجرای برنامه‌‌ها کمک و میان امکانات دولت و مطالبات ملت موازنه منطقی ایجاد کند.
عضو شورای شهر کرج می‌گوید: تمامی نگاه‌ها به برنامه‌ها و نقشه راه استاندار جدید برای آبادانی، استانی با وسعت تمامی قومیت‌های ایران است. اقتصاد، فرهنگ و سیاست البرز امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند تحولی اساسی است.


طرح‌ها و اولویت‌های مهم

یک کارشناس مسائل شهری می‌گوید: بررسی مشکلات اساسی استان، شناسایی پتانسیل‌های استان و نیروهای توانمند در میان اقشار مختلف مردم از اقداماتی است که یک استاندار باید انجام دهد.
«حمید سعیدی» می‌افزاید: وضعیت اشتغال در ایران کوچک که برشی از مسائل و مشکلات ایران بزرگ است، چندان مساعد و رضایت‌بخش نیست که باید مدنظر استاندار آینده قرار گیرد. وی اضافه می‌کند: استانی که سالانه گذرگاه ده‌ها میلیون مسافر است، نیازمند برنامه‌ای جامع در راستای گردشگری است و طرح توسعه و تجهیز و تسریع در اجرای پروژه ادامه آزادراه همت باید مدنظر قرار گیرد.

سعیدی می‌گوید: البرز همچنین در شاخص‌های بهره‌مندی عمرانی نیاز به بهبود شرایط دارد. آزادراه تهران-شمال، قطار برقی کرج-هشتگرد، اتمام پروژه چهار خطه شدن راه‌آهن تهران-تبریز در قطعه البرز و ادامه پروژه کنارگذر جنوبی تهران از آبیک تا چرم‌شهر نیز از اقداماتی است که در زمان استانداری محمدعلی نجفی اجرا شد که باید به پایان برسد. وی می‌افزاید: پروژه‌های حوزه صنعت، سرمایه‌گذاری خارجی، مسکن مهر هشتگرد و ماهدشت و فناوری اطلاعات و حوزه گردشگری در هفته دولت امسال به بهره‌برداری رسید. ‎سعیدی می‌افزاید:  عملیات آب‌رسانی و گازرسانی به روستاهای البرز در حوزه روستایی باید پیگیری و اجرا شود. وی می‌گوید: در راستای توسعه و آبادانی استان، بهسازی راه روستایی در شهرستان‌های کرج، نظرآباد، اشتهارد و طالقان باید ادامه یابد.

این کارشناس می‌افزاید: در حوزه اقتصادی و سرمایه‌گذاری باید راه ورود سرمایه‌گذاران بخش خصوصی را به استان تسریع کرد و البرز را به‌عنوان استانی نمونه در ایجاد فضای امن برای سرمایه‌گذاری معرفی کرد. حمایت از بخش خصوصی با تمام توان از اولویت‌های کاری است. مأموریت دستگاه‌های اجرایی استان عبارت است از آماده کردن زمینه لازم برای حضور بخش خصوصی و رونق این بخش در زمینه‌های مختلف استان بوده است که استاندار جدید باید این امر را در نظر داشته باشد.

وی می‌گوید: باید نگاه توسعه‌ای به نقش نیمی از سرمایه انسانی کشورمان که زنان هستند، نیز معطوف شود و در پست‌های مدیریتی از پتانسل این افراد استفاده کرد.این کارشناس می‌گوید: این استان در انتظار استانداری است تا بتواند طرح‌هایی برای آبادانی استان را به بهره‌برداری برساند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید