• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
دو شنبه 28 آبان 1397
کد مطلب : 38047
+
-

رسانه‌ها علیه تیم ملی

نگاه
رسانه‌ها علیه تیم ملی


نیما بهدادی‌مهر/ روزنامه‌نگار
ماهیت فعالیت رسانه‌ای ایجاب می‌کند که پرسشگری فعال را جایگزین تنش‌های کلامی کنیم. این اصل پرسشگری البته در بسیاری از موارد از سوی خبرنگاران و روزنامه نگاران نقض شده و منجر به بروز تنش‌ها و حاشیه‌های ضربه‌زننده به فرهنگ و ورزش ملی شده است. این روزها که تیم ملی فوتبال در مسیر آماده‌سازی‌ برای حضور در جام ملت‌های2019 امارات است، پرداختن به حاشیه‌ها و رها کردن مسائل اصلی از سوی برخی رسانه‌ها و خبرنگاران سبب شده تا آرامش از اردوی فوتبال ملی رخت بربندد و ارتش حاشیه‌ها به منطقه امن آرامش تیم ملی فوتبال حمله کند.

این موقعیت به این دلیل ایجاد شده که اغلب خبرنگاران و روزنامه‌نگاران از یک‌سو و برخی رسانه‌های خبری و تحلیلی از سوی دیگر برای دیده شدن از اجرای ایده‌های خلاقانه ناتوان نشان داده‌اند و موضع خود را به سمت حاشیه‌سازی‌ و ایجاد تنش می‌برند. بدیهی است در این اوضاع، نه رسانه‌ها نفعی می‌برند و نه تیم ملی فوتبال با تمام قوا در جام ملت‌ها شرکت خواهد کرد.

به‌واقع نابلدی و حرفه‌ای نبودن برخی‌ها در فعالیت رسانه‌ای سبب می‌شود به جای آسیب‌شناسی و کمک به تیم ملی در مسیر حضور مناسب در رقابت پیش رو، هیزم تنش و حاشیه را شعله‌ورتر کنند و به جای طرح سؤال‌های کلیدی روشنگرانه درباره تیم ملی به مباحثی بپردازند که اهمیتی از منظر وظیفه اطلاع‌رسانی عمومی ندارد.

کوتاه سخن اینکه اگر اهالی رسانه، بازیکنان و مربیان فوتبال در کنکاش این موضوع هستند که چرا کی‌روش و دستیارانش اینگونه برخورد می‌کنند، در وهله اول به نوع مواجهه خود با تیم ملی توجه کنند. آیا می‌توان پاسخ تنش و حاشیه‌های مکرر و غرض‌ورزانه را با آرامش داد؟

این خبر را به اشتراک بگذارید