• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
دو شنبه 28 آبان 1397
کد مطلب : 38014
+
-

پسربچه 15ساله؛ هکر 700حساب بانکی


وقتی پسربچه 15ساله توانست با شگرد فیشینگ، نخستین حساب بانکی را هک کند و برای خواهرش شارژ تلفن مجانی بخرد، اطرافیانش او را تشویق کردند تا جایی که پسر نوجوان تصمیم گرفت به کارش ادامه دهد و در مدت کوتاهی 700حساب بانکی را هک کرد.

به گزارش همشهری، از مدتی قبل مأموران پلیس فتای پاکدشت با شکایت‌های مشابهی روبه‌رو شدند که از برداشت اینترنتی از حساب بانکی آنها حکایت داشت. بررسی‌های تخصصی نشان می‌داد که تمامی این افراد در دام یک کلاهبردار فیشینگی گرفتار شده و حساب بانکی‌شان هک و از آن سرقت شده است. کارشناسان پلیس با بررسی‌های تخصصی و علمی موفق شدند فردی که حساب‌های بانکی را هک کرده بود، شناسایی کنند.

او نوجوانی 15ساله بود که در یکی از مدارس پاکدشت مشغول به تحصیل بود و با شناسایی وی و همکاری حراست مدرسه، او در اختیار پلیس فتا قرار گرفت. پسربچه در همان تحقیقات اولیه به هک‌کردن 700حساب بانکی اعتراف کرد و گفت: معمولا اوقات فراغتم را در اینترنت و با جست‌وجو در سایت‌های مختلف سپری می‌کردم. در همین جست‌وجوها بود که با شگرد فیشینگ آشنا شدم. پس از آن شروع کردم به انتشار آگهی‌های وسوسه‌کننده مثل آگهی دانلود نرم‌افزار ردیاب فقط 2هزار تومان. وقتی فردی روی این آگهی کلیک می‌کرد، برای خرید نرم‌افزار وارد یک صفحه جعلی شبیه درگاه اینترنتی بانک می‌شد.

من از قبل این صفحه را در اینترنت تهیه کرده بودم و وقتی خریدار مشخصات حساب بانکی‌اش را در این صفحه وارد می‌کرد، این مشخصات در اختیار من قرار می‌گرفت. در نهایت نیز خریدار موفق به خرید نرم‌افزار وسوسه انگیز نمی‌شد اما من مشخصات حساب او را به‌دست آورده بودم و وقتی نخستین‌بار با استفاده از این مشخصات برای خواهرم شارژ تلفن خریدم و مجانی آن را به خواهرم دادم، بقیه اطرافیانم خوششان آمد و مرا تشویق کردند به کارم ادامه دهم.

من هم بی‌خبر از اینکه این کار جرم است و ممکن است دستگیر شوم، حساب‌های بانکی را هک کردم و با دستبرد به آنها، برای اطرافیان و خودم خرید می‌کردم.

سردار عبدالرضا ناظری، فرمانده انتظامی شرق استان تهران گفت: پسر نوجوان به هک 700حساب بانکی و سرقت حدود 50میلیون تومان از این حساب‌ها اعتراف کرد و آنچه در این پرونده اهمیت دارد، عدم‌نظارت دقیق و درست والدین او بر رفتار وی در دنیای مجازی است. وی ادامه داد: نوجوانان از خطرات و جرایمی که در فضای مجازی در کمین آنهاست بی‌خبرند و این وظیفه خانواده‌هاست که با آگاهی کامل و نظارت بر رفتار فرزندانشان در فضای مجازی آنها را از خطرات پیش‌‌رو محافظت کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید