• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
دو شنبه 28 آبان 1397
کد مطلب : 37978
+
-

همسایه پردردسر


محمدیاسین دهقان|  یزد- خبرنگار 


حصارکشی نشدن مسیر ریلی استان و حتی عبور قطار از داخل شهر، مشکلاتی برای همسایگان آن به وجود آورده است. آنها اعتقاد دارند که مسیر ریلی در گذشته خارج از شهر قرار داشته، اما با توسعه شهر در حال حاضر داخل شهر قرار دارد. از این رو مسئولان باید خطوط ریلی داخل شهر را جابه‌جا کنند.

عبور قطارهای مسافربری و باری در فاصله‌های زمانی کوتاه و در ساعت‌های مختلف شبانه‌روز، آرامش ساکنان را از بین برده است و ترس از ایمنی جان، همواره در بین ساکنان حریم ریل وجود دارد.
این در حالی است که برنامه‎ای برای جابه‎جایی ریل در استان وجود ندارد، اما اجرای خط دوم ریلی برای استان یزد از ایستگاه بافق، میبد و زرین‌شهر با جدیت دنبال می‌شود، ولی تنها برای قطارهای باری پیش‎‎بینی شده است.
به این ترتیب، قطارهای باری از پشت خلد برین یزد به سمت ایستگاه نظرآباد جابه‎جا خواهند شد، اما عبور قطارهای مسافربری از داخل شهر و ریل موجود همچنان برقرار خواهد بود.

با توجه به این‌که ریل راه‎آهن شهر یزد یکی از مسیرهای شلوغ و پرتردد در مسیر اتصال راه‎آهن شمال به جنوب است که مسیر جابه‎جایی مواد اولیه بسیاری از کارخانه‌های صنعتی مهم کشور به شمار می‎رود و از تمام ‌مناطق شهر یزد نیز می‌گذرد، ایمن‌سازی حریم از اهمیت بسزایی برخوردار است.

ورودی شمالی ریل از سمت اردکان و میبد وارد منطقه یک شهرداری یزد می‌شود و در ادامه از منطقه 3 و 2 عبور می‌کند و در نهایت، از جنوب شهر یزد به سمت شهرستان بافق خارج می‌شود.
شهروندان یزدی که از همسایگی با مسیر ریلی داخل شهر ناراحت هستند، انتظار دارند که ایمن‌سازی لازم صورت گیرد و خطرات عبور قطار از داخل شهر به حداقل برسد. آنها همچنین با اشاره به تعدد قطارهای باری که از مسیر ریلی داخل شهر عبور می‌کنند، خواستار انتقال قطارهای باری و تسریع در اجرای این طرح هستند.

این خبر را به اشتراک بگذارید