• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
دو شنبه 28 آبان 1397
کد مطلب : 37976
+
-

آخرین تمرین ملی‌پوشان پیش از سفر به قطر

آخرین تمرین تیم ملی فوتبال ایران قبل از پرواز به قطر، پیش از ظهر روز گذشته برگزار شد. سرمربی تیم ملی به‌دلیل حضور در نشست خبری، در تمرین حاضر نشد و دستیاران او وظیفه آخرین تمرین را به‌عهده داشتند. مارکار آقاجانیان دقایقی به‌طور اختصاصی با اشکان دژاگه و سردار آزمون صحبت کرد. پژمان منتظری به‌طور انفرادی و زیرنظر مربی بدنساز تیم ملی تمرین کرد. حسین حسینی، امیر عابدزاده و علیرضا بیرانوند تمرینات ویژه‌ای را زیرنظر مربی گلرها انجام دادند. پس از صحبت‌های آقاجانیان، بازیکنان ابتدا بدن‌های خود را گرم کردند و سپس در پشت دروازه، کار با توپ را انجام دادند. بخش بعدی تمرین، به کارهای سرعتی و کششی اختصاص داشت. همچنین آیتم بعدی تمرین، یک فوتبال با چهار دروازه کوچک بود که آقاجانیان از بازیکنان می‌خواست در زدن ضربات به درون دروازه‌های کوچک، دقت بیشتری از خود نشان دهند. بازیکنان در قالب دو تیم قرمز و بنفش، این فوتبال را انجام دادند که در این تمرین طارمی و کاوه رضایی عملکرد بهتری نسبت به بقیه بازیکنان داشتند. آیتم بعدی به فوتبال درون‌تیمی اختصاص داشت که قضاوت این بازی بر عهده آقاجانیان بود و بازیکنان از او می‌خواستند تا در طول بازی داوری عادلانه‌ای داشته باشد. عابدزاده و بیرانوند در فوتبال درون‌تیمی، گلرهای دو تیم بودند و حسین حسینی هم زیرنظر مربی دروازه‌بان‌ها تمرینات ویژه‌ای را انجام می‌داد. در پایان این فوتبال درون‌تیمی، تیم قرمز برنده شد و آنها عکس یادگاری گرفتند. آخرین تمرین تیم ملی پس از ۹۰ دقیقه به پایان رسید و این تیم شب گذشته برای برگزاری یک دیدار تدارکاتی مقابل ونزوئلا، به قطر رفت. تیم ملی فوتبال ایران فردا  ساعت ۱۸:۳۰ به وقت تهران در ورزشگاه حمد بن خلیفه به مصاف ونزوئلا خواهد رفت.

    قدوس زودتر به قطر رسید
ستاره دوتابعیتی فوتبال ایران بعد از چند روز پرحاشیه از شب گذشته به جمع ستاره‌های تیم ملی اضافه شد تا برای بازی با ونزوئلا آماده شود. سامان قدوس برای نخستین بار بعد از انتخاب تیم ملی نتوانست در اردوهای داخلی حاضر شود تا غیبت او در تهران همینطور بازی دوستانه با ترینیداد و توباگو جنجال‌های فراوانی رقم بزند. غیبت عجیب سامان قدوس که با گمانه‌زنی‌های فراوانی همراه بود تا همه‌‌چیز به ماجرای قوانین خدمت سربازی و مشکلات پیش آمده برای این بازیکن کشیده شود و روزهای پرخبری پیرامون ستاره این روزهای باشگاه آمیان رقم بزند. حتی رسانه‌های فرانسوی نیز به اتفاق رخ داده برای سامان که مانع از سفر او به تهران برای نخستین بار در یک سال گذشته شد نیز ورود کردند. با این حال غیبت سامان، شب گذشته در دوحه به پایان رسید چون با سفر کاروان ایران به قطر برای برپایی اردوی شبانه‌روزی در آستانه بازی دوستانه با ونزوئلا باعث شد تا قدوس هم بدون مشکل دیشب خود را به کارلوس کی‌روش و مربیان تیم ملی معرفی کند و استارت رسمی برای حضور در بازی روز سه‌شنبه را بزند.

    شجاعی: شایسته این رفتار نیستیم
کاپیتان تیم ملی هم مثل سرمربی از کم‌توجهی‌ها شاکی است. مسعود شجاعی در حاشیه آخرین تمرین تیم ملی قبل از پرواز به قطر گفت: « مشکلات تیم ملی پابرجاست و من اگر بخواهم در مورد آن صحبت کنم باید یک کتاب صد صفحه‌ای نوشت. متأسفانه این مشکلات به سال‌های قبل بر می‌گردد و نمی‌دانم چرا هیچ‌کس برای فوتبال و فوتبالیست‌ها ارزشی قائل نیست. ما شایسته چنین رفتاری نیستیم و کارهایی که آقایان انجام می‌دهند در‌شأن فوتبال ما نخواهد‌بود. شما در کجای دنیا دیده‌‌اید که تیم ملی در آستانه حضور در جام ملت‌های آسیا اینقدر مشکل داشته‌باشد و کادر فنی باید، هم به تیم ملی توجه کند و هم مشکلات را برطرف کند.»شجاعی در پاسخ به این سؤال که گفته شده شما به‌خاطر اینکه به پرسپولیس اهمیت زیادی قائل شده، ناراحت هستید؟ گفت:« همه تیم‌ها قابل احترام هستند. پرسپولیس، استقلال، سپاهان، فرقی نمی‌کند. من همه فوتبال را گفته‌ام. باز هم می‌گویم به فوتبال و فوتبالیست احترامی گذاشته نمی‌شود. تیم پرسپولیس وقتی در لیگ قهرمانان حضور پیدا کند و یا هر تیم دیگری، بحث تیم ملی به میان می‌آید و همه ما به بازی‌هایی که در لیگ قهرمانان است نگاه ملی داریم. آیا کسی را پیدا می‌کنید که دوست نداشته‌باشد تیم ملی‌اش موفق باشد؟ آیا از بین شما کسی هست که نخواهد ما در جام ملت‌های آسیا موفق باشیم؟ به‌طور حتم همه مردم دعا می‌کنند که تیم ملی کشورشان در جام جهانی موفق باشد.»
 
  انصاریفرد: 2 بازی مهم را از دست دادیم
کریم انصاریفرد هم در حاشیه آخرین تمرین تیم ملی از برخی مشکلات گلایه کرد: « 2 بازی مهم را که در فیفادی بود از دست دادیم و آن 2 بازی می‌توانست کمک مؤثری به ما داشته باشد، اما متأسفانه با مشکلاتی که در تیم ملی وجود دارد زمان را هم از دست داده‌ایم و حالا باید با بازی‌های باقیمانده خود را به مرز آمادگی کامل تا شروع جام ملت‌های آسیا برسانیم. کادر فنی و بازیکنان تلاش زیادی از خود انجام می‌دهند تا بتوانند در جام ملت‌های آسیا به قهرمانی دست پیدا کنند. بحث کینه‌توزی نیست اما من تعجب می‌کنم که چرا برای تیم ملی ارزشی قائل نمی‌شوند.»

 از حاشیه‌ها پرهیز کنیم

فرصت زیادی تا جام ملت‌های آسیا باقی نمانده است. برای موفقیت تیم ملی همه باید مراعات خیلی چیزها را بکنیم و حواشی بی‌حاصل و بی‌ارزش جاری در فوتبال‌مان را کنار بگذاریم. شعله کشیدن حواشی در یک هفته گذشته فضای اطراف تیم ملی را ملتهب کرد و کار به برخورد فیزیکی با خبرنگار یک رسانه رسید. به‌نظر می‌رسد پرداختن بیش از حد به این مجادله‌ها حاصلی جز ناکامی نخواهد داشت. همشهری ورزشی به همین دلیل همه صحبت‌های سرمربی تیم ملی در نشست خبری دیروز و بخشی از حرف‌های سرمربی پرسپولیس را که تکرار مکررات دعواهای دوگانه مردود است کنار گذاشته و تلاش می‌کند تنها بر حمایت از تیم ملی و امید برای شکسته شدن طلسم ناکامی ایران در جام ملت‌های آسیا تمرکز کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید