• دو شنبه 28 اسفند 1402
  • الإثْنَيْن 8 رمضان 1445
  • 2024 Mar 18
دو شنبه 28 آبان 1397
کد مطلب : 37966
+
-

مچ‌اندازی در فیفادی

پرسپولیس-پیکان بدون 9 مهره ملی‌پوش

برگزاری مسابقه با پیکان بیشتر از همه، کادر فنی پرسپولیس را غافلگیر کرده است. برانکو ایوانکوویچ پس از فینال لیگ قهرمانان آسیا برای جدال با تراکتورسازی برنامه داشت و به همین‌خاطر جلسه‌‌های تمرینی تیمش را به‌مدت چند روز تعطیل کرد و راهی کرواسی شد. در برنامه اعلام شده از سوی سازمان لیگ اما قرمزها باید قبل از برخورد با تراکتورسازی، روبه‌روی پیکان قرار می‌گرفتند. گفته می‌شد پرسپولیس قبل از جدال با تیم مجید جلالی، ستاره‌های ملی‌پوش‌اش را از کارلوس کی‌روش و زلاتکو کرانچار تحویل می‌گیرد اما این اتفاق رخ نداد تا یکی از عجیب‌ترین نبردهای دوران حضور برانکو روی نیمکت پرسپولیس،با ترکیبی ناقص از این تیم رقم بخورد. به جز محمد انصاری و حسین ماهینی که در مصدومیتی طولانی‌مدت به‌سرمی‌برند، پرسپولیس احمد نوراللهی و علیرضا بیرانوند را در اردوی تیم ملی دارد و سعید حسین‌پور و حمیدرضا طاهرخانی نیز همراه تیم ملی امید هستند. بشار رسن نیز شاید بدون جایگزین‌ترین مهره غایب این تیم باشد؛ ستاره‌ای که حالا در اردوی تیم ملی عراق حاضر شده است. در غیاب این نفرات، پروفسور کار بسیار سختی برای انتخاب یک ترکیب 11نفره خواهد داشت. فهرست نهایی باشگاه برای این مسابقه به 18نفر نیز نرسیده و لیست نفرات نیمکت‌نشین این تیم در مقابل پیکان کامل نخواهد شد. بوژیدار رادوشوویچ از ابتدا درون دروازه این تیم قرار می‌گیرد و احتمالا سیامک نعمتی به سمت راست خط دفاعی می‌رود. شجاع، سیدجلال و مصلح سایر نفرات خط دفاعی پرسپولیس هستند. کمال، ربیع‌خواه، عالیشاه و آدام همتی گزینه‌های احتمالی خط هافبک این تیم به شمار می‌روند و علیپور و منشا نیز نزدیک به دروازه حریف بازی خواهند کرد. مجید جلالی نیز 4بازیکن در اردوی تیم ملی امید دارد که سرشناس‌ترین‌شان ابوالفضل رزاق‌پور است. مهدی شیری نیز به‌دلیل محرومیت، نمی‌تواند پیکان را در مقابل تیم آینده‌اش همراهی کند. طبیعتا کیفیت مسابقه امروز قابل مقایسه با شرایط عادی هر دو باشگاه نخواهد بود اما در نهایت این پرسپولیس است که بیشتر از برگزاری بازی در روز فیفا، لطمه خورده است.
آماده‌کردن ذهنیت بازیکن‌ها برای بازگشت از لیگ قهرمانان به لیگ برتر، چالش بزرگ برانکو در چنین روزهایی خواهد بود. تیم مرد کروات برای نزدیک‌شدن به صدر جدول، دیگر نباید هیچ لغزشی را تجربه کند. پرسپولیس با 2 بازی کمتر از پدیده، 9 امتیاز با این تیم فاصله دارد و برای رساندن این فاصله به عدد 3، باید در هر دو جدال برگزارنشده‌اش به برتری دست پیدا کند. حتی درصورت پیروزی در هر دو جدال نیز پرسپولیس نهایتا 23 امتیازی می‌شود و پشت سر سپاهان 25 امتیازی در رده سوم قرار می‌گیرد. 9گل‌زده پرسپولیس در قیاس با 21و 24 گل‌زده تراکتور و سپاهان، آمار ضعیف هجومی قرمزها را آشکار می‌کند. پیکان نیز با 2بازی بیشتر از این تیم،12بار توپ را از روی خط دروازه رقبا عبور داده است. تیم مجید جلالی درصورت پیروزی در این جدال با 2بازی بیشتر،19 امتیازی می‌شود و در جدول بالاتر از پرسپولیس قرار می‌گیرد. نقطه قوت هر دو تیم، خط دفاعی ایده‌آل آنهاست. پرسپولیس در این فصل فقط 3گل دریافت کرده و با اختلاف بهترین خط دفاعی لیگ را در اختیار دارد. پیکان نیز با دریافت 9گل، فقط از پرسپولیس، پدیده و استقلال بیشتر گل خورده است. تیم جلالی در هر دو بازی گذشته‌اش شکست خورده و امروز برای فاصله گرفتن از یک روند نگران‌کننده به آزادی قدم خواهد گذاشت.
نبرد امروز بیست و هفتمین برخورد پرسپولیس و پیکان در رقابت‌های لیگ برتر به شمار می‌رود. در 26مسابقه گذشته، پرسپولیس 18بار برنده شده و سهم پیکان تنها 3پیروزی بوده است. یکی از این بردها فصل گذشته در ورزشگاه آزادی با ضربه ایستگاهی تماشایی مرتضی آقاخان به‌دست آمد. در واقع آخرین نبرد این دو تیم در آزادی، با برتری پیکانی‌ها به پایان رسید. در دیدارهای رو در رو پرسپولیس 48گل به ثمر رسانده و پیکان نیز 26 بار موفق به گلزنی شده است. برانکو ایوانکوویچ به‌عنوان سرمربی سرخ‌ها، 6 بار روبه‌روی پیکان قرار گرفته و 4 بار برنده شده است. شکست فصل گذشته،تنها شکست او در مقابل پیکان و یکی از2باخت این مربی به مجید جلالی بوده است. ایوانکوویچ در دوئل‌های مستقیم، 2بار کامپیوتر را شکست داده و 2بار نیز نتیجه را به او واگذار کرده است. نخستین باخت برانکو به جلالی اوایل لیگ پانزدهم در نبرد پرسپولیس و سایپا در آزادی اتفاق افتاد. روی کاغذ،آمار کاملا به سود پرسپولیس است اما جلالی 2بار در آزادی موفق به شکست دادن برانکو شده و در مقابل این مربی، دست و پا بسته نخواهد بود.
در دوئل با استقلال و پرسپولیس، مجید جلالی خوش‌شانس‌ترین مربی لیگ برتر به شمار می‌رود. او در هفته اول لیگ روبه‌روی یکی از جوان‌ترین استقلال‌های تمام تاریخ قرار گرفت و با تیمی مسابقه داد که سجاد آقایی و‌اللهیار صیادمنش، همه داشته‌های هجومی‌اش بودند. حالا نیز او با پرسپولیسی برخورد می‌کند که بخش مهمی از ستاره‌های اصلی‌اش را در اختیار ندارد. مجید در هفته اول لیگ،به تساوی با ترکیب ناقصی از استقلال رضایت داد و حالا هم شاید یک نتیجه مساوی، تیم نه چندان جاه‌طلب او را راضی کند.

  ادعای عجیب پیکان: 4 ملی‌پوش ما هم غایب‌اند!
در آستانه بازی پرسپولیس و پیکان، بخش رسانه‌ای باشگاه پیکان دیروز ادعای عجیبی را مطرح کرد. مدیر رسانه‌ای باشگاه پیکان دیروز متنی را در اختیار رسانه‌ها و سایت‌ها گذاشت که در آن ادعا شده بود امروز پیکان خیلی بیشتر از پرسپولیس بابت غیبت بازیکنانش متضرر خواهد شد. در این مطلب آمده است: پرسپولیس نسبت به فینال لیگ قهرمانان، بیرانوند و نوراللهی را در اختیار ندارد اما در عوض عالیشاه و سیامک نعمتی به میدان برگشته‌اند. در مورد ملی‌پوشان امید هم در این مطلب آمده: «ملی‌پوش امید قرمزها، چه از نظر نقشی که در تیمش ایفا می‌کند، چه از نظر کیفی و چه از نظر کمی، قابل قیاس با امیدهای ما نیست. ٤ به یک!» این مسئول باشگاه پیکان درباره اینکه ملی‌پوش امید پرسپولیس (حمید طاهرخانی) نقشی در تیمش ندارد، درست گفته اما درباره 4ملی‌پوش پیکان ادعایی نادرست مطرح کرده است. ظاهرا خیال کرده هیچ‌کس آماری از بازی‌های این 4بازیکن ندارد. 4ملی‌پوش پیکان روی هم رفته 154دقیقه برای تیمشان بازی کرده‌اند! محمد خدابنده‌لو مهم‌ترینِ آنهاست که تا همین هفته قبل اصلا به میدان نرفته بود و در آخرین بازی پیکان مقابل پارس‌ جنوبی 90دقیقه در پست هافبک دفاعی بازی کرد و در شکست 3بر صفر تیمش شریک شد. ابوالفضل رزاق‌پور و امیر روستایی هم به‌ترتیب 40دقیقه و 24دقیقه برای پیکان بازی کرده‌اند و نادر محمدی حتی یک دقیقه هم به میدان نرفته است. این کارنامه بازیکنانی است که پیکانی‌ها مدعی‌اند غیبت آنها حتی مهم‌تر از غیبت بیرانوند و نوراللهی و... است.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :