• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
دو شنبه 28 آبان 1397
کد مطلب : 37954
+
-

اخبار

       توقف ساخت بیمارستان 500 تختخوابی ری

فاز اول ساخت بیمارستان 500 تختخوابی روحانی‌نژاد در شهرستان ری که از حدود ۲سال قبل آغاز شده بود به دلیل کمبود بودجه متوقف شده است. حجت‌الاسلام «مرتضی صادقی» رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ری با بیان اینکه این بیمارستان ویژه بیماران سرطانی است و کلنگ ساخت آن در ضلع شرقی حرم حضرت عبدالعظیم(ع) به زمین خورده است، گفت: «عملیات ساخت بیمارستان روحانی‌نژاد در زمینی به مساحت 14 هزار‌مترمربع آغاز شده و 30هزار ‌مترمربع زیر بنا خواهد داشت. 900میلیارد ریال بودجه اولیه برای آن پیش‌بینی شده که امیدواریم بخش قابل توجهی از اعتبار مورد نیاز این طرح از محل مشارکت‌های مردمی تأمین شود.»

       افتتاح دومین واحد کارآفرینی علی‌آباد


واحد کارآفرینی شماره 2 سرای محله علی‌آباد جنوبی آغاز به کار کرد. مدیر محله علی‌آباد جنوبی با بیان این خبر گفت: «این واحد کارآفرینی در قالب کارگاه‌ تریکو‌دوزی به همت یکی از کارآفرینان محله شروع به فعالیت کرده است. ایجاد بستر اشتغال برای بانوان هم‌محله‌ای به‌ویژه زنان سرپرست خانوار از مهم‌ترین اهداف راه‌اندازی این مرکز به شمار می‌رود.» «اعظم عظیمی» افزود: «ایجاد اشتغال برای بانوان سرپرست خانواده بسیار حائز اهمیت است و اگرچه برای شهرداری در این زمینه مسئولیتی تعریف نشده است، اما در چند سال اخیر تلاش کرده‌ایم گام‌هایی را در این زمینه برداریم. راه‌اندازی کارگاه‌های کارآفرینی هم در همین راستا انجام شده است.»وی اضافه کرد: «این کارگاه از بانوانی که در زیگزال‌دوزی و میان‌دوزی مهارت دارند، برای فعالیت تمام‌وقت و پاره‌وقت دعوت به همکاری می‌کند. علاقه‌مندان برای فعالیت در این مرکز به طبقه دوم سرای محله علی‌آباد جنوبی مراجعه کنند.»بانوان جویای کار برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 55351674 تماس بگیرند.

       خدمت‌رسانی به بیماران دیابتی در بیمارستان ضیائیان

ساکنان منطقه 17 با مراجعه به بیمارستان ضیائیان می‌توانند از خدمات ویژه طرح «خودمراقبتی دیابت» بهره‌مند شوند. «یوسف واحدی» مدیر اداره سلامت شهرداری منطقه 17 با اعلام این خبر گفت: «این طرح با مشارکت بیمارستان ضیائیان و معاونت اجتماعی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی با عنوان طرح «خودمراقبتی» اجرا می‌شود. دوره‌های آموزشی تغذیه و راه‌های کنترل این بیماری از مهم‌ترین اقدامات است.»

       بازرسی از اماکن ناایمن منطقه18


طرح بررسی ایمنی اماکن تجاری، اداری، آموزشی و بهداشتی توسط سازمان آتش‌نشانی در منطقه18 اجرا می‌شود. مدیر پیشگیری سازمان آتش‌نشانی منطقه4 تهران با بیان این خبر گفت: «این طرح با هدف بازدید از استحکام بنا، تجهیزات برق‌رسانی، وسایل ایمنی و هرگونه عوامل خطرساز در اماکن پر‌‌تردد منطقه اجرا می‌شود. این طرح به‌ویژه در پاساژهای ناایمن منطقه که تعداد آنها کم نیست، با دقت بیشتری اجرا می‌شود.» «علی علینژاد» افزود: «در صورتی که اماکن مشکل ایمنی داشته باشند، آموزش‌ها و دستورات لازم برای ایمن‌سازی بنا به مسئولان آنها ارائه می‌شود. اماکن پرخطر هم با ابلاغ شهرداری و دستور قضایی پلمب می‌شود.»

 عدد خبر                                   

5 تن پسماند خشک همه روزه در 14غرفه بازیافت منطقه۱۷ جمع‌آوری می‌شود. برنامه‌های تشویقی و آموزش چهره به چهره در مدارس و سراهای محله، نقش بسزایی در افزایش تفکیک پسماند در منطقه۱۷ داشته است.

3500 متر از محور رودخانه کن برای جلوگیری از بروز سیلاب لایروبی شد. محور رودخانه کن از حد فاصل بزرگراه فتح تا بزرگراه آزادگان در منطقه 18 قرار دارد.

7مرکز نگهداری از کودکان‌کار در منطقه۲۰ ایجاد شده است که 2هزار و 469کودک کار را در خود جای داده‌اند. 90‌درصد این کودکان از اتباع بیگانه هستند.

600مترمربع کابل زمینی در محله خزانه بخارایی منطقه16 با هدف کاهش نوسانات و افت ولتاژ برق تحویلی به شهروندان تعویض شد.

  خبر کوتاه                              

افزایش کشت پسته در ری/ 500تن پسته از زمین‌های فشافویه برداشت شد.«محمد عباسی» رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان ری گفت: «با توجه به کم‌آبی‌ چند سال گذشته 800 هکتار باغ پسته در این منطقه ایجاد شده است.»

مشاوره رایگان زنان سرپرست خانوار/ اداره امور بانوان شهرداری منطقه16 برای بانوان سرپرست خانوار، خدمات مشاوره فردی و گروهی رایگان ارائه می‌دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 55312367 تماس بگیرید.

رانندگی بانوان در پارک ترافیک/ معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری منطقه17 با همکاری پلیس راهور، به بانوان آموزش رانندگی می‌دهد. این آموزش‌ها با استفاده از دستگاه شبیه‌ساز «سیمولاتور» همه روزه در میدان شهدای مدافع حرم ارائه می‌شود.

بساط گستری عامل ترافیک در عبدل‌آباد/ سرهنگ «عباس گودرزی» رئیس پلیس راهور منطقه19 گفت: «حضور بساط‌گستران از دلایل اصلی ترافیک در خیابان شکوفه است که ما با گشت‌های مستمر تلاش می‌کنیم این مشکل را حل کنیم.»

اجرای طرح کوچه به کوچه در منطقه 17/ «اکرم مقدم» شهردار ناحیه3 گفت: «این طرح از خیابان برادران شهید حسنی و کوچه شهید قویدل آغاز شده و هدف آن زیباسازی شهری، رفع نازیبایی‌های زیست‌محیطی، شست‌وشوی نمادهای شهری و... است.»

انشعاب آب بگیرید/ کاسبان بازار آهن شاد‌آباد در منطقه18 فقط تا پایان آبان فرصت دارند حق انشعاب آب املاک تجاری خود را خریداری کنند. به نقل از روابط‌ عمومی شرکت آب و فاضلاب منطقه، درغیر این صورت آب املاک تجاری بدون کنتور قطع خواهد شد.

  خبر چند خطی                       

      نشست گروهی «کافه رمان» با حضور علاقه‌مندان به نویسندگی روزهای زوج ساعت 10 در کتابخانه بوستان بانوان نرگس منطقه18 برگزار می‌شود.

      کلنـــــــــگ ساخت بوستان 8هزار‌ مترمربعی «خبرنگار» در محله کریم‌آباد کهریزک با حضور مسئولان شهرستان ری به زمین زده شد.

      همایش «آموزش پیشگیری از سکته مغزی» پنجشنبه در سالن همایش‌های محله صبا در منطقه۱۷ با هدف آگاهی‌بخشی و کاهش سکته‌های مغزی برگزار شد.

      کلنگ مدرسه 4 کلاسه «زرین تاج شهبازی» به مساحت هزارو500 مترمربع و زیربنای 250‌مترمربع در روستای مقیم‌آباد شهرستان ری به زمین زده شد.

      35هزار مترطول از معابر شاخص و پر‌‌ تردد منطقه18 با خط‌کشی محوری و ممتد ایمن‌سازی شد. این خط‌کشی‌ها برای کاهش بارترافیک و جلوگیری از بروز سوانح رانندگی انجام شد.





















 

این خبر را به اشتراک بگذارید