• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
شنبه 26 آبان 1397
کد مطلب : 37755
+
-

حال خوش خواندن

رونمایی از «کاریکتاب» 
در آیین اختتامیه جشنواره ملی کتاب و کاریکاتور از کتاب، همزمان با هفته کتابخوانی، آثار برگزیده این جشنواره با عنوان «کاریکتاب» رونمایی می‌شود. به گزارش همشهری، این کتاب شامل تمامی آثاری است که از طرف هیأت داوران این مسابقه برای نمایش و انتشار در این کتاب انتخاب شده‌اند. در کتاب «کاریکتاب» علاوه بر کاریکاتورهایی که با موضوع کتاب به این جشنواره ارسال شده‌اند، فصلی درباره جواد علیزاده، کاریکاتوریست پیشکسوت منتشر شده که قرار است در آیین اختتامیه این جشنواره از او به پاس یک عمر فعالیت هنری در زمینه کارتون و کاریکاتور تجلیل شود. همچنین تعدادی از آثار این هنرمند به همراه بیوگرافی او در این کتاب منتشر شده است. در این کتاب آثار برگزیده اول تا سوم و همچنین 3 اثر شایسته تقدیر در فصلی جداگانه درنظر گرفته شده‌اند. کتاب «کاریکتاب» در 168صفحه شامل حدود 100اثر و قیمت 85هزارتومان از سوی انتشارات خانه کتاب چاپ شده است. جشنواره ملی کارتون و کاریکاتور با موضوع کتاب به دبیری هادی حیدری به مناسبت هفته کتاب برگزار شده و آیین اختتامیه آن امروز در فرهنگسرای ارسباران برپا خواهد شد.
افتتاح نمایشگاه‌های کتاب استانی 
2نمایشگاه استانی به‌صورت همزمان در چهارمین روز از بیست‌وششمین دوره هفته کتاب در گیلان و لرستان افتتاح می‌شود. چهاردهمین دوره نمایشگاه کتاب گیلان با حضور ۳۹۸ناشر و نمایش ۶۷هزار و ۷۳عنوان کتاب در محل دائمی نمایشگاه‌های گیلان برگزار می‌شود. ۳۴ناشر از استان گیلان در نمایشگاه حضور داشته و ۱۶کتابفروشی رشت نیز با نمایشگاه همکاری دارند. همچنین ۷۰۰میلیون تومان بن یارانه‌ای خرید کتاب با تخفیف ۲۰درصد از طریق بانک شهر مستقر در نمایشگاه در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد. دوازدهمین نمایشگاه کتاب لرستان نیز با حضور ۲۹۵ناشر از سراسر کشور و ارائه ۵۱هزار و ۴۰۰عنوان کتاب در محل دائمی نمایشگاه‌های لرستان برگزار می‌شود.
از این استان ۱۵ناشر در نمایشگاه حاضر می‌شوند و ۹کتابفروشی منتخب خرم‌آباد نیز با نمایشگاه همکاری می‌کنند. همچنین ۴۵۰میلیون تومان بن یارانه‌ای خرید کتاب با تخفیف ۲۰ درصدی از طریق بانک شهر مستقر در نمایشگاه در بین بازدیدکنندگان توزیع می‌شود. این دو نمایشگاه به‌صورت همزمان ۲۶ آبان افتتاح  شده و تا اول آذر برپا خواهند بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید