• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
شنبه 26 آبان 1397
کد مطلب : 37739
+
-

هشدار درباره زهکشی اراضی تالابی

مدیر دفتر اکوسیستم‌های تالابی کشور گفت: زهکشی در اراضی تالاب‌ها موجبات نابودی آنها را فراهم کرده است؛ بنابراین برای نجات تالاب‌ها باید زهکشی‌ انجام نشود.
به گزارش ایسنا، مسعودباقرزاده کریمی در جلسه کارگروه راهبری تدوین برنامه مدیریت جامع تالاب‌های 11گانه پلدختر با مشارکت جوامع محلی و ذینفعان که در استانداری لرستان برگزار شد، تصریح کرد: تالاب‌ها شاخص عملکرد ما در مدیریت منابع آب است. وی با اشاره به زهکشی‌هایی که در زمین‌های تالابی صورت گرفته است، افزود: متأسفانه در گذشته طرح‌های اشتباهی مانند ایجاد زهکشی در اراضی تالاب‌ها به اجرا درآمده که موجبات نابودی آنها را فراهم کرده که برای نجات تالاب‌ها باید زهکشی‌ها بسته شوند. باقرزاده کریمی در ادامه گفت: با اجرای مدیریت زیست‌بومی و مدیریت تالاب همه‌‌چیز شفاف است و تمام کارکردها و منافع همه اقشار کاملا مشخص است. 
وی با اشاره به تعامل خوب دستگاه‌های اجرایی، سمن‌های زیست‌محیطی و جوامع محلی در استان لرستان یادآور شد: امید می‌رود این تعاملات منجر به احیای تالاب‌ها در این استان شود. مدیر دفتر اکوسیستم‌های تالابی کشور گفت: تالاب‌ها دارای کارکردهای مختلفی مانند حفظ تنوع زیستی و تأمین معیشت ذینفعان و تعدیل آب و هوا هستند که در مدیریت زیست‌بومی، همه این کارکردها مدنظر قرار می‌گیرد. در این جلسه حمیدرضا کاظمی، نماینده پلدختر درمجلس شورای اسلامی  با اشاره به بعضی از کارکردهای تالاب‌ها گفت: تالاب‌ها سرمایه ملی هستند و همه مردم در حفاظت از آنها باید مشارکت کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید