• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
شنبه 26 آبان 1397
کد مطلب : 37717
+
-

پایان بحران 90

استاندار آذربایجان غربی: مقدمات اولیه برای کمک استانداری به تیم فوتبال ۹۰ مهیا شده است

گزارش ورزشی
پایان بحران 90

هادی پناهی |  ارومیه – خبرنگار:

با حمایت‌های استاندار آذربایجان غربی بازیکنان و کادر فنی تیم فوتبال 90 بعد از 2 روز اعتصاب تمرینات خود را از سر گرفتند تا برای دیدار با کارون اروند خرمشهر در هفته سیزدهم لیگ آزادگان آماده شوند.

تیم 90 ارومیه بعد از 40 سال برای اولین بار از آذربایجان غربی در مسابقات لیگ دسته یک کشور حضور پیدا کرده است. این تیم درست در دقایق آخر جواز حضور در مسابقات را کسب کرد و طبیعتا دیر بسته شد اما تا امروز نتایج قابل قبولی را کسب کرده و هواداران زیادی را با خود همراه کرده است. 

در این شرایط که هواداران امیدوارانه به آینده نگاه می‌کردند به‌یک‌باره بیانیه استعفای مدیر‌عامل باشگاه در شبکه‌های مجازی منتشر شد تا این تیم درگیر حواشی شود. استعفایی که با دخالت استاندار آذربایجان غربی و قول حمایت از مجموعه تیم پس گرفته می‌شود و بازیکنان و کادر فنی بعد از 2 روز تمریناتشان را پی می‌گیرند. این تیم امروز در شهر خرمشهر مهمان تیم اروند این شهر خواهد بود و این بار با حمایت شخص استاندار آذربایجان غربی عازم این دیدار می‌شود تا پس از بازگشت به مشکلات تیم رسیدگی شود. 
 

حمایت استانداری از مجموعه 90

استاندار آذربایجان غربی در گفت‌وگو با همشهری با گریزی به گذشته اظهار می‌کند: از روز اولم که کار خود را در استان آغاز کردم، دوست داشتم یک تیم فوتبال در لیگ یک داشته باشیم و این تیم توانایی صعود به لیگ برتر را نیز داشته باشد.
«محمدمهدی شهریاری» می‌افزاید: چند روز مانده به آغاز مسابقات دسته یک، پیشنهادی از سوی یکی از تیم‌های تبریزی آمد. رایزنی‌ها انجام شده اما به دلیل برخی مشکلات، ما دست نگه داشتیم تا این‌که خبر آمد هیات فوتبال و بهاری امتیاز تیم را در اختیار گرفته‌اند. 

وی ادامه می‌دهد: انتظار من این بود که تیمی را تشکیل دهیم که در شأن مردم استان باشد اما تیم در ابتدا نتیجه نمی‌گرفت.استاندار با اشاره به رایزنی‌های انجام شده برای حمایت از تیم 90 ارومیه می‌گوید: مذاکراتی با مدیرعامل تیم صنعت تهران داشتیم و مقدمات اولیه برای کمک استانداری به تیم فوتبال ۹۰ مهیا شد. قرار بود با پیگیری‌های انجام شده یکی از واحدهای بخش خصوصی هزینه‌های اسکان بازیکنان و کادر فنی را بر عهده بگیرد. 

شهریاری اظهار می‌کند: مدیرعامل باشگاه 90 در صحبتی که با بنده داشت بیشتر خواستار حمایت معنوی مجموعه مدیریتی استان از این تیم فوتبال بود و از این‌که زمین چمن برای تمرین در اختیار آنها قرار نمی‌گیرد، گلایه‌ داشت. بنده نیز با رئیس هیات فوتبال استان گفت‌و‌گویی داشتم تا ان‌شاءالله برخی مشکلات تیم حل شود. استاندار بیان می‌کند: با توجه به نتایج خوب تیم و حضور علاقه‌مندان در استادیوم ما هم به مدیرعامل باشگاه اعلام کردیم که تا حل مشکلات در کنار آنها هستیم.


ناراحتی از نتایج تیم

مدیرعامل تیم 90 ارومیه به خبرنگار همشهری می‌گوید: ابتدا باید از زحمات رسانه‌های استان نهایت تشکر را داشته باشم چراکه در این مدت مانند اعضای تیم در کنار و حامی ما بوده‌اند. چه‌بسا اطلاع‌رسانی‌های دقیق آنها باعث شده است تا توجهات مثبت به این تیم فوتبال بیش از گذشته شود.

«یحیی بهاری» درباره استعفای خود می‌افزاید: ارومیه بعد از 40 سال امتیاز یک تیم لیگ یکی را کسب کرده است اما به نظر هنوز عده‌ای از این امر و به‌ویژه نتایج خوب تیم ناراحت می‌شوند.
وی با بیان این‌که تیم 90 ارومیه شایسته احترام بیشتری است، به دلایل استعفای خود اشاره می‌کند و می‌گوید: به صراحت می‌گویم که اعضای هیات فوتبال ارومیه از نتایج تیم ما خوشحال نیستند و در امور کارشکنی می‌کنند. وقتی زمین تمرین تیم را در اختیار بازیکنان ما آن هم درست در زمانی که نتایج خوبی می‌گیریم، قرار نمی‌دهد یعنی در کار تیم کارشکنی می‌شود. زمانی که این رفتار را دیدم احساس کردم که مشکل مدیران هیات با بنده است و شاید اگر استعفا بدهم و فرد دیگری پای کار بیاید اعضای تیم حداقل احترام بیشتری داشته باشد. بر این اساس نیز آن متن استعفا به نگارش در‌آمده و منتشر شد. 

مدیرعامل تیم 90 ارومیه، بیان می‌کند: بعد از آن استعفا، تنها استاندار بود که از ما حمایت کرد و قول حل مشکلات را داد تا بعد از 2 روز تعطیلی اجباری، تیم امکان تمرین را پیدا کرد. 
بهاری درباره این‌که کل بودجه تیم چقدر است، بیان می‌کند: کل هزینه قراردادهای ما در حدود یک میلیارد و 100 میلیون تومان است که از هزینه انجام شده برای یک بازیکن از سوی برخی تیم‌ها نیز کمتر است. اگر به این رقم هزینه سفر، اردو، تمرین و اسکان را اضافه کنیم هزینه یک سال حضور در لیگ دسته یک فوتبال کشور در حدود 2 میلیارد تومان خواهد شد. 

به گفته وی، تاکنون بازیکنان و اعضای کادر فنی حتی یک ریال از دستمزد خود را دریافت نکرده‌اند.
مدیرعامل تیم 90 ارومیه درباره جذب حامی مالی عنوان می‌کند: با توجه به این‌که در ابتدای راه، آینده تیم برای همه مبهم بود طبیعتا پیدا کردن حامی مالی آسان نبود اما اکنون که تیم نتایج خوبی گرفته و هواداران استقبال خوبی از بازی‌ها دارند، قطعا حامیان مالی نیز پا پیش خواهند گذاشت. 


پرواز اختصاصی برای 90 ارومیه 

تیم فوتبال 90 ارومیه برای حضور در دیدار هفته سیزدهم لیگ آزادگان با هواپیمای اختصاصی تیم ‌ملی به خرمشهر سفر کرد. «محمدرضا زنوزی» مالک باشگاه تراکتورسازی با توجه به مشکلات این باشگاه برای سفر به اهواز، هواپیمای تیم‌ ملی را در اختیار این تیم گذاشت تا به این ترتیب 90 ارومیه با یک هواپیمای چارتر به این شهر سفر کند. 
از سوی دیگر حواشی ناشی از استعفای مدیرعامل و سرمربی تیم فوتبال 90 ارومیه و اعتصاب بازیکنان برای تمرین نکردن هم با اعلام استانداری آذربایجان غربی برطرف شد. 

«محمدمهدی شهریاری» با اعلام مخالفت خود از کناره‌گیری مدیر و سرمربی 90 ارومیه و انحلال این تیم از حضور در رقابت‌های لیگ دسته یک کشور، تاکید کرد: مشکلات این تیم پس از برگزاری دیدار هفته سیزدهم و بازگشت این تیم از خرمشهر حل و فصل می‌شود.  وی عنوان کرد: این تیم به عنوان تنها نماینده آذربایجان غربی در رقابت‌های جام آزادگان حضور دارد و با مشکلاتی مواجه است که برای برطرف کردن آن تلاش خواهیم کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید