• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
شنبه 26 آبان 1397
کد مطلب : 37677
+
-

تاج ماند اما داستان ادامه دارد

 خبر مستثنی شدن مهدی تاج از قانون جدید بازنشستگی را نخستین بار نه وزارت ورزش و نه فدراسیون فوتبال، که سایت کمیته ملی المپیک به نقل از رضا صالحی‌امیری، منتشر کرد.
رئیس کمیته ملی المپیک گفت: «در پی جلسات فشرده‌ای که با وزیر ورزش و جوانان و ریاست فدراسیون فوتبال داشتیم مقرر شد تا آقای تاج به خدمت خود در فدراسیون فوتبال ادامه دهد.» او توضیح داد که برای مستثنی کردن رئیس فدراسیون فوتبال به ماده 60قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران استناد شده است. در این ماده آمده است:« دستگاه‌های موضوع ماده (۲) این قانون مکلفند حسب درخواست جانبازان و آزادگانی که قبل از تصویب این قانون در خدمت دستگاه بوده و قطع همکاری نموده‌اند صرفاً برای یک‌بار نسبت به اعاده به خدمت آنان اقدام نمایند.» صالحی‌امیری در عین حال مدعی شد که وزیر ورزش و جوانان ارزیابی مثبتی از عملکرد فدراسیون فوتبال دارد.
ساعاتی پس از این خبر، مهدی تاج و وزیر ورزش و جوانان در کنار همدیگر بازی تیم ملی با ترینیداد و توباگو را تماشا کردند. تصاویری که از این بازی منتشر شده، نشان می‌دهد که روابط آنها که در هفته‌های اخیر به سردی گراییده بود، حداقل در ظاهر دوباره گرم شده است. عکاسان لحظه‌ای را شکار کرده‌اند که تاج برای گرم نگه‌داشتن سلطانی‌فر، روی پای او پتو انداخته است! با وجود همه این اتفاقات، تاکنون مهدی تاج به‌صورت رسمی واکنشی به حرف‌های صالحی‌امیری نشان نداده است. پیش از این از رفتارهای او چنین به‌نظر می‌رسید که حاضر نیست برای ماندن به هیچ قانونی غیراز اساسنامه فدراسیون فوتبال اتکا کند. برخی از نزدیکانش می‌گویند ممکن است درخواستی برای استفاده از ماده 60قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران ننویسد، با این حال عده‌ای دیگر معتقدند بعید است او بیش از این پیشروی کند. اما آیا با ابقای تاج، چالش اجرای قانون جدید بازنشستگی در فدراسیون فوتبال به پایان می‌رسد؟ پاسخ این سؤال را باید امروز در جلسه هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال جست‌وجو کرد. طبق اساسنامه فدراسیون، دبیرکل و دیگر اعضای هیأت رئیسه فدراسیون هم از دخالت دولت در عزل و نصب مصون هستند. در روزهای گذشته هم تعدادی از اعضای بازنشسته هیأت رئیسه مدعی شده بودند که حاضر نیستند پست‌هایشان را ترک کنند. علی کفاشیان، نایب‌رئیس اول و حیدر بهاروند، نایب‌رئیس دوم فدراسیون از شناخته‌شده‌ترین بازنشسته‌های هیأت رئیسه هستند.

این خبر را به اشتراک بگذارید