• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
پنج شنبه 24 آبان 1397
کد مطلب : 37635
+
-

هفته ای برای کتابخوان ها

هفته کتاب، امسال وارد بیست‌وششمین دوره خود شد و این دوره از هفته کتاب و کتابخوانی از شهر کاشان آغاز شد. روز گذشته شهر کاشان به‌عنوان پایتخت کتاب ایران میزبان مسئولان فرهنگی و کتابخوان‌های این شهر بود و زنگ کتابخوانی در مدرسه دخترانه طالبیان‌مقدم نواخته شد.

تخفیف کتابفروشی‌ها
«حال خوش خواندن» شعار این دوره از هفته کتاب است و در این دوره از هفته کتاب نیز بیشتر ناشران کتاب‌های خود را با تخفیف به علاقه‌مندان ارائه می‌دهند. از امروز تا اول آذر ناشران با تخفیف‌های 10 تا 30درصد کتاب‌های خود را به فروش می‌رسانند. این‌بار هم طرح پاییزه همزمان با هفته کتاب برگزار می‌شود. در طرح پاییزه همزمان با هفته کتاب، عیدانه کتاب  که در روزهای آخر اسفند و روزهای نخست فروردین و طرح تابستانه کتاب که اغلب در تیرماه برگزار می‌شود،مخاطبان کتاب که می‌توانند به کتابفروشی‌ها بروند و با تخفیف کتاب‌های مورد علاقه خود را خریداری کنند.

رونمایی از آثار بزرگان
همچنین سازمان اسناد و کتابخانه ملی هم در این هفته، نشست‌های ویژه‌ای همراه با رونمایی کتاب خواهد داشت. «پنج شب، پنج کتاب، پنج شخصیت» عنوان مراسم رونمایی این آثار است. در این مراسم آثاری از محمدرضا شفیعی‌کدکنی، نصرالله پورجوادی، رضا داوری‌اردکانی، غلامحسین ابراهیمی‌دینانی و سیدمصطفی محقق داماد رونمایی می‌شود. این مراسم هر روز ساعت17 در کتابخانه ملی برگزار شده و میزبان سخنرانان خواهد بود.

17برنامه شهرداری برای هفته کتاب
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران نیز در این هفته 17ویژه‌برنامه اصلی در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی برگزار می‌شود که این برنامه‌ها از 24 تا 30 آبان در سراسر محلات و مناطق پایتخت برگزار می‌شود. از میان برنامه‌ها می‌توان به کتاب‌گردی‌ها، پرده‌خوانی شاهنامه و کتاب‌های ادبی، برپایی کارگا‌ه‌های ادبی و تجهیز کتابخانه‌های مجموعه بانوان به کتاب‌های ویژه نابینایان اشاره کرد.

کتاب در اختیار کودکان
«کتاب‌نوش» عنوان ویژه‌برنامه‌ای است که در قالب فیلم‌های نهایت یک دقیقه‌ای با مشارکت کودکان و نوجوانان، ضمن معرفی زبان‌ها و گویش‌های مختلف کشور، کتاب و کتابخوانی را ترویج خواهد کرد. 

این خبر را به اشتراک بگذارید